v Turecku. Pilot značky Citroën vyhral už piatu súťaž v sezóne a štvrtú za sebou, čo sa v doterajšej histórii MS značiek podarilo poslednýkrát (jediný raz) iba Fínovi Timo Salonenovi v roku 1985! Ak vlani Loeb vyrovnal dvanásť rokov starý Auriolov rekord v počte víťazstiev za sezónu, tak tento rok to vyzerá na rekord nový a všetky plané reči o strate konkurencieschopnosti vozidiel citroën, pred ich ročnou prestávkou, môžu byť dávno zabudnuté. Naviac asfaltové súťaže ako Španielsko, či Nemecko sú ešte pred nami a tam sa Francúzske víťazstvo priam očakáva. Pre konkurenciu (Solberga a Grönholma) je to ale veľmi nepríjemná situácia, pretože možností na negovanie Loebovho náskoku ubúda. Ešte trochu zaujímavejšie situácia je v "Pohári konštruktérov", kde síce stále vedie Peugeot (napriek tomu, že doteraz ani raz nezvíťazil), no každou súťažou sa mu stále viacej približuje Citroën (päť víťazstiev) a momentálny rozdiel je už iba štvorbodový!
Tretia turecká rely sa podobne ako vlani aj predvlani jazdila v okolí stredomorského letoviska Antalya, kde na rozmanitej trati s vysokým prevýšením čakalo tento rok osemnásť rýchlostných skúšok o dĺžke viacej ako 350 kilometrov (prvá Supererzeta bola však zrušená) a spolu s prejazdami najazdili posádky takmer 1300 kilometrov. Centrála bola už tradične umiestnená do letoviska v Kemere odkiaľ sa vyrážalo do všetkých troch etáp. Nepríjemne sa tento rok so súťažiacimi pohralo počasie, ktoré poriadne premočilo trať a nahrávalo tým vyrovnanejšej súťaži. Napriek tomu jednoznačne dominoval Sebastien Loeb, ktorý sa do súťaže oprel hneď od úvodných metrov a nebyť malého zaváhania na treťom meranom úseku, kde sa do čela na chvíľu dostal výborne jazdiaci Talian Galli s Mitsubishi, tak by si Francúz pripísal ďalší triumf systémom štart cieľ. Okrem spomínanej trojky totiž zajazdil najrýchlejšie časy na všetkých zvyšných úsekoch prvej etapy a neskôr, keď už pozíciu iba kontroloval, pridal ďalšie tri eresky. "Všetko klapalo perfektne. Nemali sme našťastie žiadne problémy. V závere som musel ubrať plyn, čo pre mňa nebolo ľahké, aby som neohrozil isté víťazstvo," povedal v cieli vysmiaty Sebastien. Pochopiteľne okrem tradičných slov vďaky celému tímu a partnerom vyjadril aj potešenie, že mohol znovu spojiť svoje sily s Carlosom Sainzom. Tento španielsky veterán, ako isto viete, v súťaži nastúpil ako pilot druhého továrenského citroënu, kde zaskočil po problémoch s Belgičanom Duvalom. "El Matadore" opäť ukázal, že má pretekanie v krvi a aj napriek viacej ako polročnej absencii sa okamžite zaradil medzi bodujúcich pilotov a doviezol tímu cenné body do súťaže značiek za štvrté miesto. "Mám radosť, že sme došli do cieľa," povedal Sainz. "Splniť našu úlohu však vôbec nebolo jednoduché. Musel som nájsť správne tempo, aby sme skončili čo najvyššie v celkovom hodnotení a získali pre tím čo najviacej bodov. Vedel som, že v týchto nepríjemných podmienkach nesmiem urobiť chybu a podarilo sa to." Ešte väčšiu radosť z výsledku mal však šéf tímu Citroën, Guy Frequelin, ktorý Španiela nakoniec uhovoril aj na štart v nadchádzajúcej rely Akropolis. Práve tam sa tak očakáva prelom na vedúcej priečke v súťaži značiek.
Našich, no hlavne českých fanúšikov okrem bojov o čelné pozície zaujímali aj výkony Romana Krestu a vozidiel značky Škoda. Pre zmenu začnime tými horšími, ktorými zasa boli piloti českej značky. Obaja, Tuohino i Schwarz odstúpili už v prvej etape, keď na mimoriadne náročnej rozbahnenej trati poškodili nápravy. Fín sa vďaka systému SupeRally neskôr do súťaže vrátil, ale zásluhou vysokému časovému hendikepu to stačilo iba na 13. miesto. Oveľa viacej radosti robí Roman Kresta, ktorý už piaty raz, zo siedmych tohtoročných štartov, bodoval. Po opatrnej jazde, pri ktorej zohrala úlohu aj správna voľba pneumatík sa nakoniec so svojim spolujazdcom Možným radoval zo siedmej priečky a dvoch majstrovkých bodov. Ešte viacej si však Roman verí v blížiacej sa gréckej rely, ktorú na rozdiel od tureckej dobre pozná. Držme mu teda palce.
Výsledky tureckej rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 4:21:48,0, 2. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 59,6, 3. Grönholm/Rautiainen (Peugeot 307) + 1:15,3, 4. Sainz / Marti (Citroën Xsara) + 4:17,9, 5. Martin / Park (Peugeot 307) + 5:57,2, 6. Gardemeister/Honkanen (Ford Focus) + 8:07,3, 7. Kresta/Mozny (Ford Focus) + 8:48,3, 8. Galli/D' Amore (Mitsubishi Lancer) + 9:38,9. (Viedli: RS 2 3 Loeb, RS 4 - Galli, RS 5 - 18 Loeb. Víťazi RS: P. Solberg RS 10, 12, 13 a 17, Galli RS 4 a 14, Loeb RS 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 15, a 16, Grönholm RS 18.). Priebežné poradie jazdcov MS: 1. Loeb 55 bodov, 2. Solberg 42, 3. Märtin 38, 4. Grönholm 32, 5. Gardemeister 31., 6. Rovanpera 13, 7. Stohl 11, 8. Kresta 10, 9. H. Solberg 9, 10. Panizzi 7, 11. Duval a Sainz po 5, 13. Carlsson, Galli a Warmbold po 4, 16. Atkinson 2, 17. Pykalisto 1. Značky: 1. Peugeot 72, 2. Citroën 68, 3. Ford 49, 4. Subaru 46, 5. Mitsubishi 30, 6. Škoda 8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.