Kimi Räikkonen. Napokon veď všetci ešte máme v čerstvej pamäti, ako na predchádzajúcich pretekoch na Nürburgringu v poslednom kole prišiel o zaslúžené víťazstvo a stratil cenných desať bodov na Alonsa. V Montreale sa však šťastie obrátilo a Fín sa nielenže rehabilitoval, ale Alonso po prvýkrát v tomto roku nevidel cieľ a jeho bodový rozdiel sa razom o desať bodov scvrkol! Situácia v šampionáte tak získava nový náboj a pred druhou polovicou sezóny dáva prísľub dramatického finále. Finále, po akom hegemóniou Ferrari unudený svet F1 doslova prahne.
Pokiaľ ide o samotné preteky, pokojne môžeme povedať, že boli v doterajšej sezóne najzaujímavejšie. Po kvalifikácii sa prekvapivo do prvého radu postavili Jenson Button a Michael Schumacher, ktorí však na štarte svoje pozície spoločne aj stratili. V čele sa potom vystriedali obaja piloti tímov McLaren i Renault, nechýbalo niekoľko havárii, výjazd bezpečnostného vozidla (v jeho priebehu dokonca na trať spadli aj prvé tohtoročné závodné kvapky dažďa), diskvalifikácia a prekvapenie v závere v podobe dvojitého pódiového výsledku "červených". Poďme však pekne po poriadku. Výsledok Buttona a Schumachera v kvalifikácii sa pripisoval menšiemu množstvu paliva v nádrži, čo v nedeľu ich skoré zastávky v depe (Nemec dvanáste a Angličan pätnáste kolo) aj potvrdili. Obaja vsadili na dravejšiu stratégiu troch zastávok na dotankovanie, ktorá by im aj mohla vyjsť, ak by svoje pozície nestratil hneď po štarte kvôli slabšiemu gripu na ich strane vozovky. Po štarte sa tak okolo nich prehnali obidva renaulty, pričom Fisichella štartujúci zo štvrtého miesta jasne začal diktovať tempo. Tomu stačil iba Alonso a v polovici pretekov to vyzeralo na dvojitý triumf Renaultu. Potom sa však prejavili avizované problémy s hydraulikou a smoliar Fisichella musel zaparkovať v depe. Ani Alonso však nezotrval na trati oveľa dlhšie. V 38. kole sa dostal do šmyku, ťukol betónové zvodidlá a s poškodeným závesom sa pobral za Fisichellom. Do čela sa tak dostali obidva mclareny, z ktorých bol na tom lepšie Montoya. Kolumbijčan čaká na víťazstvo od vlaňajšej veľkej ceny Brazílie a tentoraz ho mal skutočne na dosah. "Okolnosti" však stáli proti nemu. V 46. kole po chybe v poslednej zákrute havaroval Button a na trať vyšlo safety car. Piloti automaticky zamierili do depa dotankovať, no tím McLaren povolal najskôr Räikkonena a nie vedúceho Montoyu (nepripomína vám táto situácia časy Häkkinena a Coultharda?), ktorý tankoval o kolo neskôr a logicky stratil vedúcu pozíciu. V snahe zachrániť čo sa ešte dá sa potom ponáhľal na trať, kde práve prichádzalo safety car. Na semafóre však zasvietila červená, pričom ešte stále svietila (vraj) aj modrá. Montoya dostal od tímu pokyn pokračovať, no komisári to posúdili ako porušenie pravidiel a Kolumbijčana stiahli z pretekov čiernou vlajkou. Räikkonen si potom prvé miesto aj napriek problémom s volantom udržal a zvíťazil.
Zásluhou bezpečnostného vozidla sa však celé štartové pole stiahlo a na druhom mieste jazdiaci Michael Schumacher zacítil príležitosť na svoje prvé tohtoročné víťazstvo. Skúsený Nemec však rýchlo pochopil, že Fína môže predbehnúť iba po jeho chybe a tak iba sústredene vyčkával. Chyba pilota tímu McLaren síce prišla, ale Fín ju včas stihol korigovať a cenné body udržal. Pre Ferrari je však aj druhé miesto úspechom, ktorý treťou priečkou potvrdil Barrichello (ten po problémoch s prevodovkou v kvalifikácii štartoval z depa!).
Montreal nám teda potvrdil, že mclareny sú v súčasnosti najrýchlejšími monopostami v štartovom poli a odhalil slabiny Renaultu (či lepšie povedané ich pilotov). Dobrou správou pre ďalší vývoj sezóny je však zlepšujúca sa konkurencieschopnosť tímu Ferrari a možno závan na lepšie časy v podaní tímu BAR. Nakoľko to bol iba "závan" nám však ukáže už nadchádzajúca veľká cena USA, ktorá je na programe už tento víkend na slávnom ovale v "starej tehelni". Piloti sa sem tradične (kvôli atmosfére) vracajú radi a odráža sa to aj na ich nasadení. V posledných rokoch sa tu vždy darilo tímu Ferrari, ktorý si trúfa mútiť vodu ako za "starých čias". Teoreticky však očakávame víťazstvo niektorého z pilotov tímov McLaren, respektíve Renault. Vo formule jeden je však možné všetko a tak sa v nedeľu znova máme na čo tešiť a možno znova budeme aj poriadne prekvapení.
Výsledky 37. GP Kanady: 1. Räikkonen (Fin.) mclaren 1:32:09,290 (198,754), 2. M. Schumacher (Nem.) ferrari + 1,137, 3. Barrichello (Bra.) ferrari + 40,483, 4. Massa (Bra.) sauber + 55,139, 5. Webber (Rak.) williams + 55,779, 6. R. Schumacher (Nem.) toyota, 7. Coulthard (Angl.) redbull, 8. Klien (Rak.) redbull, 9. Villeneuve (Kan.) sauber, všetci 1 kolo. (PP: Button BAR Honda 1:15,217 (208,724), NK: Räikkonen McLaren Mercedes 1:14,384 (211,061) v 23. kole, Viedli: Fisichella 1 .- 32. kolo, Alonso 33. - 38. k., Montoya 39. - 48. k., Räikkonen 49. - 70. k.)
Priebežné poradie MS jazdcov: 1. Alonso 59 bodov, 2. Räikkonen 37, 3. Trulli 27, 4. Heidfeld 25, 5. M. Schumacher 24, 6. Webber 22, 7. Barrichello 21, 8. R. Schumacher 20 b., 9. Fisichella a Coulthard po 17, 11. Montoya 16, 12. Massa 7, 13. Wurz 6 b., 14. Villeneuve 5, 15. de la Rosa a Klien po 4, 17. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 76, 2. McLaren 63, 3. Toyota a Williams po 47, 5. Ferrari 45, 6. RedBull 22, 7. Sauber 12.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.