titulom. Montreal však pre francúzsky tím znamenal studenú sprchu. "Po štarte som mal menší problém s elektronikou a stratil trochu času," vysvetľuje Alonso prečo sa pred neho hneď v úvode dostal Fisichella. "Potom som mal počas PIT STOP problém s palivovou hadicou a nakoniec som bol široký na trati. Narazil do múra a poškodil vozidlo. To nebol práve najlepší koniec inak výborného víkendu." Ešte smutnejší bol však Giancarlo Fisichella, ktorému sa po úspechu v Austrálii smola doslova lepí na päty. "Štart sa mi vydaril, budoval som si náskok, mal som rýchlosť a pritom som šetril brzdy aj pneumatiky. Na PIT STOP som dotankoval plnú nádrž, čo bola dobrá stratégia na víťazstvo. S hydraulickou poruchou prevodovky sa však nedalo nič robiť." Prezident Renaultu, Patrick Faure však pesimizmus zaháňa. "Mali sme jednoducho zlý deň. Aj to sa stáva. Mohli sme vyhrať a nakoniec sme ani nedošli do cieľa. Je to frustrujúce, ale taký je motoristický šport. Stále však máme dostatočný náskok a nemáme dôvod na paniku. Naviac monoposty mclaren mali mäkšie pneumatiky a my sme aj tak boli rýchlejší na tvrdších zmesiach." Odborná verejnosť je však iného názoru a za evidentne rýchlejší považujú v súčasnosti tím McLaren. Ten napokon dokázal vyťažiť zo situácie cenné víťazstvo a ešte cennejších desať bodov. "Prišiel som do Montrealu po desať bodov a tie aj som získal. Preto som spokojný," prehlasoval otvorene Kimi Räikkonen. "Dnes sa mi iba vrátilo to, o čo som na predchádzajúcich pretekoch prišiel." A ako videl Fín záverečné doťahovanie Michaela Schumachera? "Našťastie som ho, aj napriek problémom s volantom, (pozn.: riadenie ťahalo do ľavej strany) nepustil do bezprostredného kontaktu." McLaren sa tak síce radoval z desiatich bodov Räikkonena, no stratil prakticky istých osem bodov Juana Pabla Montoyu, ktorý bol diskvalifikovaný za nerešpektovanie červeného svetla na pitlane. "Je to príliš tvrdé rozhodnutie," krútil hlavou po pretekoch šéf Ron Dennis. Tým však iba naznačil, čo neskôr na plné ústa potvrdil aj Montoya. Tím kalkuloval s penalizáciou prejazdu boxovou uličkou! "Pri návrate na trať som bol prekvapený, že blikajú červené aj modré svetlo súčasne a preto som spomalil. Pýtal som sa tímu čo mám urobiť. Tím mi povedal, že mám pokračovať a že prípadne dostanem maximálne trest prejazdu boxovou uličkou." V tejto kalkulácii sa však "strieborní" prerátali a Montoya bol zakrátko diskvalifikovaný. "Je to nefér!" cíti sa Kolumbijčan ukrivdený. "Ak sa v ostatnom čase niečo udeje, tak najvyšší trest stále dostanem ja." Nuž, každý má právo na názor. Výjazd z depa na červenú je však jednoznačne vážnym prehreškom. A čo Ferrari? "Štartoval som už vo viacej ako dvesto grand prix, no prvýkrát z depa," pochválil sa Rubens Barrichello. Tomu pomohlo safety car, odpadnutie konkurencie a v cieli sa posunul až o sedemnásť miest! Bez ohľadu na okolnosti pekný a sľubný výsledok. "Zmenili sme stratégiu a hneď na štarte sme dotankovali. Škoda problémov v kvalifikácii, lebo to mohol byť ešte krajší výsledok," dodal trochu neskromne Barrichello. A čo Michael Schumacher? "Po vydarenej kvalifikácii som konečne dúfal vo víťazstvo, lenže som sa nedokázal odlepiť zo štartu a začínali sme odznova," opisuje Nemec. "Druhé a tretie miesto nám urobilo radosť, no stále nám ešte kúsok chýba. Súperi nám svojim odstúpením urobili radosť a v závere mi takmer ďalší darček daroval Kimi, keď v štvrtej zákrute ľahko vyšiel mimo trať. Bohužiaľ nezostal mimo trať dostatočne dlho," usmieval sa spokojne Michael Schumacher, ktorý sa na obľúbenej trati v Indianapolis určite pokúsi znova zaútočiť. Vyjde mu to tentoraz?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.