Korzár logo Korzár

Prichádza Clio tretej generácie

Francúzska firma Renault zverejnila prvé oficiálne informácie a prvé snímky modelu Clio tretej generácie. "Hmatateľne" bude nové Clio predstavené na

septembrovom autosalóne v nemeckom Frankfurte. Clio tretej generácie má pokračovať v úspechu tohto typového radu, ktorého počiatok siaha do roku 1990, keď bolo na trh uvedené Clio prvej generácie. Nové Clio je väčšie a priestrannejšie ako terajšie Clio druhej generácie. Karoséria nového modelu sa vyznačuje mäkkými a dynamickými líniami. Vozidlo je postavené na podvozkovej plošine B, vyvinutej alianciou Renault-Nissan. Rázvor podvozku je 2 575 mm, čo je približne o 10 cm viac ako je rázvor terajšieho modelu. Trojdverová i päťdverová verzia majú rovnakú dĺžku 3 986 mm. Vozidlo je široké 1 707 mm a vysoké 1 493 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je kľuková náprava s deformovateľným priečnikom. Vozidlo je sériovo vystrojené posilňovačom riadenia s variabilným posilňovacím účinkom. Batožinový priestor má objem 288 litrov, po zložení zadných sedadiel sa zväčší až na 1 038 litrov (pri naložení až po strechu). Clio sabude dodávať v troch dizajnérskych líniách, označených Authentique, Expression, Dynamique, Privilége a Initiale, a v troch úrovniach výbavy, označených Clio, Confort a Luxe. Neskôr sa bude dodávať verzia Renault Sport. Prístrojová doska je v podstate rovnaká ako v modeli Mégane, pričom displej autorádia a palubného počítača sa na nachádza v strede. Nové Clio je sériovo vystrojené antiblokovacím systémom Bosch ôsmej generácie, ktorý zahrnuje aj elektronické rozdeľovanie brzdovej sily a systém podpory núdzového brzdenia. Vyššie verzie sú vystrojené stabilizačným systémom ESP, ktorého súčasťou je systém trakčnej kontroly a systém regulácie vlečného momentu motora. Clio tretej generácie je prvým vozidlom svojej triedy, ktoré môže byť na želanie vystrojené adaptívnymi reflektormi, ktoré sa natáčajú do zatáčky. Bezpečnostný výstroj tvorí až osem nafukovacích vankúšov, pričom vpredu sú použité adaptívne airbagy, ktorých miera nafúknutia závisí na intenzite nárazu. Na pohon nového Clia sú zatiaľ k dispozícii tri zážihové a tri vznetové motory. Na spodnom konci sortimentu benzínových motorov je 1,2-litrový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 55 kW. Týmto motorom vystrojené Clio zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 167 km/h. Celková priemerná spotreba tohto motora je 5,9 l/100 km. Ďalším motorom je 1,4-litrový motor výkonu 72 kW. Najvýkonnejším benzínovým motorom je zatiaľ 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 82 kW. S týmto motorom zrýchli Clio z 0 na 100 km za 10,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h. Celková priemerná spotreba uvedeného motora je 6,6 l/100 km. Začiatkom roka 2006 bude sortiment zážihových motorov rozšírený o dvojlitrový motor s maximálnym výkonom 103 kW. Tento motor vyvíja Renault v spolupráci so svojou partnerskou firmou Nissan. Sortiment vznetových motorov tvoria tri výkonové verzie 1,5-litrového motora. Výkon týchto verzií je 50 kW, 63 kW a 78 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S najvýkonnejším vznetovým motorom, ktorý je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zrýchli Clio na stovku za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h. Motor je pritom mimoriadne úsporný, pretože mimo mesta spotrebuje v priemere len 4,1 l/100 km, celková priemerná normovaná spotreba je 4,6 l/100 km. Sortiment prevodoviek je rovnaký ako pre model Modus a zahrnuje aj automatickú štvorstupňovú prevodovku, ktorú možno objednať pre verzie, poháňané 1,6-litrovým a dvojlitrovým motorom. Konštruktéri sa postarali aj minimalizáciu nákladov na údržbu, pretože benzínové verzie majú servisný interval 30 000 km a vznetové 20 000 km. Nové Clio môže byť vystrojené aj navigačným systémom, parkovacou pomôckou a panoramatickým strešným oknom. Do vývoja Clia tretej generácie a do prípravy jeho sériovej výroby investovala firma Renault 953 miliónov eur. Vozidlo sa vyrába v závodoch vo francúzskom Flins a tureckej Burse, športová verzia sa bude vyrábať v Dieppe. Firma Renault chce perspektívne vyrábať až 475 000 vozidiel Clio ročne. Clio patrí do segmentu kompaktných vozidiel, ktoré sa na celkovom predaji osobných áut na európskom trhu podieľajú približne jednou tretinou.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 440
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 979
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 929
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 599
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 110
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 341
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 886
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 447
  1. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  2. Martin Eštočák: 💥 Skrytý rast výdavkov mesta Prešov: Za 2 roky o 1,1 milióna € viac na mzdy. A dohodári? Tí nás stoja takmer 200-tisíc ročne 💸
  3. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  4. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  5. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  6. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  7. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  8. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 385
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 441
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 427
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 107
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 133
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 986
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 684
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 548
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  2. Martin Eštočák: 💥 Skrytý rast výdavkov mesta Prešov: Za 2 roky o 1,1 milióna € viac na mzdy. A dohodári? Tí nás stoja takmer 200-tisíc ročne 💸
  3. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  4. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  5. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  6. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  7. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  8. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 385
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 441
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 427
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 107
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 133
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 986
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 684
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 548
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu