Korzár logo Korzár

Opel zmodernizoval modely Vectra a Signum

Automobilka Opel nedávno zverejnila dlho očakávané snímky a informácie o nových modeloch Vectra a Signum. Doterajšia Vectra, uvedená na trh v roku

2002, sa stala najpredávanejším sedanom strednej triedy v Európe a jej popularitu dokazuje aj minuloročný trhový podiel 9,2 % vo svojom segmente. Celkovo sa až doposiaľ po celom svete predalo asi 600 000 modelov Vectra tretej generácie.Nové modely Vectra a Signum sa budú vyrábať v najmodernejšom závode automobilky Opel v nemeckom Rüsselsheime a ich predaj sa rozbehne v septembri. Najvýraznejšou vonkajšou novinkou nových modelov Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je ich osobito štylizovaná predná časť, ktorá reflektuje posun dizajnérskeho jazyka automobily Opel k ešte zreteľnejšej dynamike. K charakteristickým znakom tohoto designu patria aj typické pozdĺžne rebro na kapote motora, výraznejšie tvarované predné nárazníky a najmä novo riešené svetlomety, ktoré teraz vo veľkej miere zasahujú do blatníkov a kapoty motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Interiér nových modelov Signum a Vectra viac ako kedykoľvek predtým zvýrazňuje komfort a kvalitu každého detailu. Všetky modelové verzie Vectra a Signum budú mať športový trojramenný volant.

Pre nové modely Vectra a Signum je pripravená mimoriadne bohatý sortiment moderných motorov rady ECOTEC. Ponuka obsahuje päť zážihových agregátov zdvihového objemu 1,6 l až 2,8 l a výkonového rozpätia 74 kW až 169 kW. Sortiment zážihových motorov doplňujú štyri turbodieselové motory zdvihového objemu 1,9 litra 3 litre. Tieto motory sú vystrojené systémom priameho vstrekovania "common-rail" a časticovým filtrom a ich výkon siaha od 74 kW do 135 kW. Všetky motory plnia emisné limity normy Euro 4. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou modelov Vectra a Signum sa stáva úplne nový vidlicový hliníkový šesťvalec, ktorý je prepĺňaný turbodúchadlom a disponuje výkonom 169 kW. Najvyšší krútiaci moment tohto šesťvalca so systémom premenlivého časovania ventilov je 330 Nm v rozsahu od 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáčok 1500 ot/min má ale vodič k dispozícii vyše 90 % najvyššieho krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Vysokému výkonu a mohutnému krútiacemu momentu zodpovedá aj dynamika: Vectra poháňaná týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 s a jej maximálna rýchlosť je okolo 250 km/h.

Vrcholným predstaviteľom vznetových motorov je trojlitrový šesťvalcový turbodieselový motor, ktorý disponuje výkonom 135 kW a ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 400 Nm už pri 2000 ot/min. Novinkou sortimentu je moderný štvorvalec 1.9 CDTI výkonu 74 kW. Motory sú kombinované s päťstupňovými alebo šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejšie motory možno kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Active Select, umožňujúcou aj ručné radenie. Vylepšený interaktívny podvozok IDS (Interactive Driving System) zaručuje ešte vyšší komfort a ešte lepšie jazdné vlastnosti. Novo naladené predné a zadné zavesenie kolies a presné riadenie s elektro-hydraulickým posilňovačom zlepšujú smerovú stabilitu jazdy. Pre nové modely Vectra a Signum je k dispozícii aj interaktívny podvozok IDSPlus, ktorého hlavným prvkom je systém priebežnej regulácie charakteristík tlmičov pruženia.Ďalšou technologickou inováciou modelov Vectra a Signum sú adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL, ktoré sa spolu s riadením natáčajú do zákrut a sú vybavené tiež statickým svetlom pre odbočovanie. Významným prvkom je taktiež klimatizované, ortopedicky atestované sedadlo vodiča "MultiContour". Novinkami v škále nadštandardného príslušenstva sú systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stability Assist), ktorý zabraňuje nebezpečnému rozkývaniu prívesu, systém rýchleho vyhrievania Quickheat alebo konzola pre mobilný telefón so systémom bezdrôtového prenosu dát Bluetooth a s hlasovým ovládaním. Modely Vectra sa vyznačujú priestranným interiérom a veľkým batožinovým priestorom. Kombi verzia, nazvaná Caravan, má po zložení zadných sedadiel objem batožinového priestoru až 1 850 litrov, čo je najviac v strednej triede. Kombi Vectra Caravan okrem toho ponúka množstvo praktických prvkov, ako napríklad systém FlexOrganizer, umožňujúci ergonomicky využiť objem batožinového priestoru, diaľkové elektrické ovládanie zadných dverí a výklopné ťažné zariadenie.Opel Signum má rovnaký rázvor (2830 mm) ako Vectra Caravan, čo je o 130 mm viac ako rázvor sedanu. Stačí pritom iba niekoľko jednoduchých úkonov a päťmiestny model Signum sa zmení na štvormiestny automobil, ponúkajúci mimoriadne pohodlie cestujúcim na zadných sedadlách, ktoré možno porovnávať s komfortom najlepších reprezentatívnych limuzín. Obe krajné sedadlá možno posunúť o 130 mm dozadu, čím vzadu sediaci cestujúci získajú mimoriadne dlhý priestor pre nohy. Po sklopení zadných sedadiel vznikne batožinový priestor s objemom 1 410 l a s úplne rovnou podlahou. Inovované modely Opel Vectra a Signum majú dobré predpoklady uspieť na trhu, v ktorom neustále narastá konkurencia.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 193
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 103
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 679
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 867
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 928
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 042
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 206
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 042
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 206
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu