2002, sa stala najpredávanejším sedanom strednej triedy v Európe a jej popularitu dokazuje aj minuloročný trhový podiel 9,2 % vo svojom segmente. Celkovo sa až doposiaľ po celom svete predalo asi 600 000 modelov Vectra tretej generácie.Nové modely Vectra a Signum sa budú vyrábať v najmodernejšom závode automobilky Opel v nemeckom Rüsselsheime a ich predaj sa rozbehne v septembri. Najvýraznejšou vonkajšou novinkou nových modelov Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je ich osobito štylizovaná predná časť, ktorá reflektuje posun dizajnérskeho jazyka automobily Opel k ešte zreteľnejšej dynamike. K charakteristickým znakom tohoto designu patria aj typické pozdĺžne rebro na kapote motora, výraznejšie tvarované predné nárazníky a najmä novo riešené svetlomety, ktoré teraz vo veľkej miere zasahujú do blatníkov a kapoty motora.
Interiér nových modelov Signum a Vectra viac ako kedykoľvek predtým zvýrazňuje komfort a kvalitu každého detailu. Všetky modelové verzie Vectra a Signum budú mať športový trojramenný volant.
Pre nové modely Vectra a Signum je pripravená mimoriadne bohatý sortiment moderných motorov rady ECOTEC. Ponuka obsahuje päť zážihových agregátov zdvihového objemu 1,6 l až 2,8 l a výkonového rozpätia 74 kW až 169 kW. Sortiment zážihových motorov doplňujú štyri turbodieselové motory zdvihového objemu 1,9 litra 3 litre. Tieto motory sú vystrojené systémom priameho vstrekovania "common-rail" a časticovým filtrom a ich výkon siaha od 74 kW do 135 kW. Všetky motory plnia emisné limity normy Euro 4. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou modelov Vectra a Signum sa stáva úplne nový vidlicový hliníkový šesťvalec, ktorý je prepĺňaný turbodúchadlom a disponuje výkonom 169 kW. Najvyšší krútiaci moment tohto šesťvalca so systémom premenlivého časovania ventilov je 330 Nm v rozsahu od 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáčok 1500 ot/min má ale vodič k dispozícii vyše 90 % najvyššieho krútiaceho momentu.
Vysokému výkonu a mohutnému krútiacemu momentu zodpovedá aj dynamika: Vectra poháňaná týmto motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 s a jej maximálna rýchlosť je okolo 250 km/h.
Vrcholným predstaviteľom vznetových motorov je trojlitrový šesťvalcový turbodieselový motor, ktorý disponuje výkonom 135 kW a ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 400 Nm už pri 2000 ot/min. Novinkou sortimentu je moderný štvorvalec 1.9 CDTI výkonu 74 kW. Motory sú kombinované s päťstupňovými alebo šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Výkonnejšie motory možno kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Active Select, umožňujúcou aj ručné radenie. Vylepšený interaktívny podvozok IDS (Interactive Driving System) zaručuje ešte vyšší komfort a ešte lepšie jazdné vlastnosti. Novo naladené predné a zadné zavesenie kolies a presné riadenie s elektro-hydraulickým posilňovačom zlepšujú smerovú stabilitu jazdy. Pre nové modely Vectra a Signum je k dispozícii aj interaktívny podvozok IDSPlus, ktorého hlavným prvkom je systém priebežnej regulácie charakteristík tlmičov pruženia.Ďalšou technologickou inováciou modelov Vectra a Signum sú adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL, ktoré sa spolu s riadením natáčajú do zákrut a sú vybavené tiež statickým svetlom pre odbočovanie. Významným prvkom je taktiež klimatizované, ortopedicky atestované sedadlo vodiča "MultiContour". Novinkami v škále nadštandardného príslušenstva sú systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stability Assist), ktorý zabraňuje nebezpečnému rozkývaniu prívesu, systém rýchleho vyhrievania Quickheat alebo konzola pre mobilný telefón so systémom bezdrôtového prenosu dát Bluetooth a s hlasovým ovládaním. Modely Vectra sa vyznačujú priestranným interiérom a veľkým batožinovým priestorom. Kombi verzia, nazvaná Caravan, má po zložení zadných sedadiel objem batožinového priestoru až 1 850 litrov, čo je najviac v strednej triede. Kombi Vectra Caravan okrem toho ponúka množstvo praktických prvkov, ako napríklad systém FlexOrganizer, umožňujúci ergonomicky využiť objem batožinového priestoru, diaľkové elektrické ovládanie zadných dverí a výklopné ťažné zariadenie.Opel Signum má rovnaký rázvor (2830 mm) ako Vectra Caravan, čo je o 130 mm viac ako rázvor sedanu. Stačí pritom iba niekoľko jednoduchých úkonov a päťmiestny model Signum sa zmení na štvormiestny automobil, ponúkajúci mimoriadne pohodlie cestujúcim na zadných sedadlách, ktoré možno porovnávať s komfortom najlepších reprezentatívnych limuzín. Obe krajné sedadlá možno posunúť o 130 mm dozadu, čím vzadu sediaci cestujúci získajú mimoriadne dlhý priestor pre nohy. Po sklopení zadných sedadiel vznikne batožinový priestor s objemom 1 410 l a s úplne rovnou podlahou. Inovované modely Opel Vectra a Signum majú dobré predpoklady uspieť na trhu, v ktorom neustále narastá konkurencia.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.