sklamal svojim výkonnostným prepadom. Ako to vysvetľovali jeho členovia? "Chýbal nám výkon. Musíme obidve autá rozobrať a zistiť presne prečo," vraví technický riaditeľ Sam Michael. Mario Theissen z BMW však tvrdí, že" "Motory fungovali bez problémov. Badali sme však na autách mechanické poškodenie." Nech však problém bol kdekoľvek, tak najviac si ho odtrpel Mark Webber, ktorý si doslova pripálil zadok. Práve v týchto miestach totiž do kokpitu sálalo vysoké teplo a Austrálčan dokončil preteky iba so sebazaprením, keď ho mechanici pri každej zastávke v depe museli polievať vedrom vody! Zdá sa teda, že v tíme Williams doslova niečo prihára. Z pohľadu histórie je zasa zaujímavá séria Portugalčana Tiaga Monteira, ktorý ako debutant dokončil doteraz všetkých desať závodov a zapísal sa tak do histórie ako najspoľahlivejší nováčik. "Nemal som s autom žiadny problém a zdá sa mi, že odstup na konkurenciu sa pomaly skracuje."
Mladíkové slová o skracovaní odstupu sú však trochu kuriózne, lebo jeho jordan skončil tri kolá za víťazom a dve kolá za zvyškom sveta (ak nerátame s problémami sa boriaceho Webbera na williamse). Skutočnou šťukou závodu na Magny Cours však bol tím McLaren. "Ak vezmeme do úvahy z akej pozície som štartoval, tak musím byť s dnešným výsledkom spokojný," tvrdil smelo Kimi Räikkönen. "Na začiatku ma trápilo prehustené štartové pole, no len čo som sa prehrýzol dopredu, tak už to bolo dobré. Žiaľ stratu na Alonsa som však už stiahnuť nemohol." Aj keď tím zasa stratil nejaké body v Pohári konštruktérov na vedúci Renault, tak jeho šéf je optimistický. Je totiž presvedčený, že tak ako domáce prostredie vo Francúzsku využil Renault, tak to v Anglicku dokáže zúžitkovať aj jeho tím McLaren. "Mali sme výbornú stratégiu, ktorí nám priniesla úspech," hrdí sa Ron Dennis. "Tím bol tak odmenení za svoju tvrdú prácu." Norbert Haug z Mercedesu však považuje trest po poruche motora za prísny. "Nebyť penalizácie, tak sme mohli zvíťaziť. Myslím si, že pravidlo o penalizácii za výmenu motora je nespravodlivé. Keď sa totiž pokazí a vymení niečo iné, tak sa nikto netrestá. Prečo teda za motor?" Haug sa tak možno pokúša otvoriť novú tému v dobe, keď FIA stojí na neistých nohách. Hm, ktovie, aký efekt to nakoniec prinesie. Mercedes by sa však mal asi viacej sústreďovať na svoju prácu a nie viniť za svoj problém niekoho (niečo) iné. A čo Ferrari? "Tretie miesto bolo dnes to najlepšie, čo som mohol dosiahnuť," konštatoval Michael Schumacher. "V úvode som veľa času stratil za Jarnom Trullim a tak sa predo mňa dostali obidva mclareny. Nebyť tejto situácie, tak sme myslím reálne mohli skončiť na druhom mieste. Tentoraz však rozhodla lepšie stratégia tímu McLaren." Šéf Jean Todt však príliš spokojný nebol. "Rubens mal problémy s brzdami a Michael iba ťažko mohol pomýšľať na lepšie ako tretie miesto. Súperi boli jednoducho rýchlejší."
Strohé slová naznačujú znova ďalší dril a Ferrari už od pondelka začalo znova intenzívne testovať na okruhu v Monze. "Na Silverstone nás čakajte v plnej zbroji!" nechal sa počuť technický riaditeľ Ross Brawn. Nuž verte, alebo nie. Faktom však je, že v ostatných rokoch tu "červení" nenašli premožiteľa a tak bude určite zaujímavé sledovať, ako zvládnu konfrontáciu s nadupaným McLarenom a "vyhladovaným" Barom. Renault myslím, ani spomínať netreba. Nuž a ak sme už pri závode na Silvertsone, tak ešte jedna kuriozita. Možno si ešte pamätáte, ako pred niekoľkými rokmi vybehol na britskú trať počas pretekov náboženský fanatik a takmer pritom prišiel o život. Tentoraz sa Silverstone postaral o podobnú kuriozitu už v predstihu. Britský motoristický novinár Bob McKenzie sa totiž vlani stavil s Ronom Dennisom, že jeho vozidlo v roku 2004 nevyhrá žiadnu Grand prix. Ak sa tak stane, tak pán McKenzie zabehne tento rok celé jedno kolo na Silverstone nahý! Nuž a stalo sa. McLaren zvíťazil v belgiskom Spa-Francorchamps a McKenzie teraz musí svoj sľub splniť. Ron Dennis mu však urobil ústupok a "náš naháč" môže bežať v ponožkách. Naviac sa zaviazal, že za každú minútu na trati zaplatí jednu libru (minimálne však sto libier) na charitu nadácii Tommy's The Baby Charity.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.