Poslednýkrát sa to podarilo 17. apríla 1983 na okruhu v Le Castellet, keď s monopostom Renault RE30 zvíťazil domáci miláčik Alain Prost. Prost sa potom zaslúžil o to, že Francúzi svoju domácu hymnu poslednýkrát počuli ešte aj v roku 1993, no vtedy už jazdil za tím Williams. A ak už sme si teda spomenuli štvornásobného majstra sveta Alaina Prosta, tak dodajme, že práve on, priam symbolicky, predával v nedeľu víťaznú trofej Fernandovi Alonsovi. Pre Španiela to bolo piate tohtoročné víťazstvo a znamenalo upevnenie si pozície pred Kimi Räikkönenom i Michaelom Schumacherom.
Pred francúzskou Grand prix sa však veľa diskutovalo o príčinách situácie v Indianapolis a FIA si na koberec pozvala zástupcov všetkých tímov, ktoré odmietli v Amerike štartovať, aby vysvetlili svoje počínanie (Michelin nemá zmluvu s FIA a tak federácia nemôže pneumatikársku spoločnosť nijako postihnúť). Pred koncilom však zo zákulisia na verejnosť presiakli správy, že prezident Mosley je odhodlaný tvrdo potrestať vinníkov za fiasko v Amerike a tímom hrozia vysoké pokuty a možno aj vylúčenie zo šampionátu (tímu BAR, ktorý je v podmienke). Nakoniec sa však všetko vyriešilo šalamúnsky. V reakciách na tieto "zaručené" informácie totiž najprv tímy prostredníctvom médií pohrozili, že v prípade postihov odmietnu štartovať aj na nadchádzajúcich pretekoch vo Francúzsku a Anglicku, čo by znamenalo začiatok konca F1 a Michelin, uvedomujúc si vážnosť situácie, potom verejne priznal svoj podiel viny a rozhodol sa vrátiť vstupné všetkým americkým divákom, respektíve odkúpiť aj všetky vstupenky na rok 2006, ak by sa GP v USA už nekonala. Za tejto situácie (bez toho, aby FIA priznala svoj podiel viny) potom "múdre hlavy" FIA rozhodli, že tímy sú síce v dvoch z piatich bodov obžaloby vinné, ale verdikt o prípadnom potrestaní FIA prednesie až na nasledujúcom koncile v septembri!?!?! Týmto rozhodnutím tak FIA zasa raz ukázala svoju slabosť a neschopnosť adekvátne reagovať na vzniknuté problémy. Všetci (vedenie tímov, automobilky, médiá i samotná FIA) si však už plne uvedomujú, že stávajúca situácia začína byť kritická a tak sa intenzívne začalo pracovať na návrhoch nových pravidiel, ktoré by mali vstúpiť do platnosti od roku 2008. Nakoľko to však pomôže riešeniu súčasnej situácie, tak to si odhadnúť netrúfame. Každopádne je však dobré, že sa znova začína pristupovať k problému konštruktívne. Tejto otázke sa však budeme samostatne venovať niekedy neskôr.
Po politikárčení v Paríži sa teda tímy od štvrtka konečne začali naplno venovať svojej práci a v nedeľu divákov odmenili zaujímavými pretekmi. Od piatkových prvých okamihov na trati bolo zrejmé, že na víťazstvo si brúsi zuby domáci Renault, ktorý svoje ambície potvrdil už v kvalifikácii Alonsovým šiestym pole position. Fernandov najhorúcejší konkurent, Fín Kimi Räikkönen, zajazdil síce tretí najrýchlejší čas (iba o 0,147 sekundy pomalší ako Španiel), no penalizácia za výmenu motora (vada materiálu v piatkovom tréningu) ho odsunula o desať miest dozadu. Jeho miesto na rošte potom zaujal stále sa zlepšujúci monopost F2005 s Michaelom Schumacherom, ktorý mal smelé ambície zaútočiť na rekordný ôsmy triumf vo veľkej cene Francúzska. Po štarte však Alonso všetkým utiekol, zatiaľ čo Michaela Schumachera (na treťom mieste) osemnásť kôl zdržiaval pomalší Jarno Trulli. McLaren, ktorý ťaží z nižšej spotreby motorov Mercedes, potom zariskoval stratégiou na dve zastávky (všetci ostatní tri), čo ho už po prvej zastávke posunulo hneď (hoci s časovým odstupom) za vedúceho Španiela. Nebyť Montoyovej poruchy, McLaren by určite obsadil druhé a tretie miesto. Preteky ukázali, že dnes najrýchlejším monopostom je jednoznačne mclaren a práve ten, na palube s vynikajúcim Kimi Räikkönenom, by sa v druhej polovici sezóny mal postarať o zdramatizovanie šampionátu. Do hry sa síce vrátil aj už odpisovaný Michael Schumacher, no hoci Ferrari nepopierateľne urobilo výrazný pokrok, tak na dvojicu Renault Mclaren ešte stále nestačí. Sklamaním v posledných pretekoch sú výsledky tímu Williams, ktorý pred odchodom do Ameriky zažiaril hlavne zásluhou Nicka Heidfelda. Po slovnej konfrontácii s dodávateľom motorov BMW sa však komunikácia vo vnútri tímu ochladila a menšia konzistentnosť sa okamžite prejavila na výsledkovom prepade do druhej desiatky. Grove síce hlasí analýzu problémov a zvýšenú intenzitu testovania, ale ... Na druhej strane sa konečne do formy vracia tím BAR, ktorý po problémoch s legislatívou znova začal naplno pracovať a z Francúzska si odváža svoje prvé regulárne body sezóny. Pre Buttona je to o to pozitívnejšie, že sa tak stalo práve pred jeho domácou veľkou cenou Anglicka, kde by Jenson znova chcel zaútočiť na pódium. Či sa mu to podarí, tak to sa dozvieme už túto nedeľu.
Výsledky 55. GP Francúzska: 1. Alonso (Špan.) renault 1:31:22,233 (202,638), 2. Räikkönen (Fin.) mclaren + 11,805, 3. M. Schumacher (Nem.) ferrari + 1:21,914, 4. Button (V. Brit.) bar, 5. Trulli (Tal.) toyota, 6. Fisichella (Tal.) renault, 7. R. Schumacher (Nem.) toyota, 8. Villeneuve (Kan.) sauber, 9. Barrichello (Braz.) Ferrari, 10. Coulthard (V. Brit.) redbull, 11. Sato (Jap.) bar všetci 1 kolo, 12. Webber (Aus.) williams, - 2 kolá, 13. Monteiro (Por.) jordan, - 3 kolá, 14. Heidfeld (Nem.) williams, 15. Karthikeyan (Ind.) Jordan obaja 4 kolá. (PP: Alonso Renault 1:14,412 (213,401), NK: Räikkonen McLaren Mercedes 1:16,423 (207,785) v 25. kole, Viedli: Alonso 1. - 70. kolo.).
Priebežné poradie jazdcov: 1. Alonso 69 bodov, 2. Räikkönen 45, 3. M. Schumacher 40, 4. Trulli 31, 5. Barrichello 29, 6. Heidfeld 25, 7. Webber a R. Schumacher po 22, 9. Fisichella 20, 10. Coulthard 17, 11. Montoya 16, 12. Massa 7, 13. Wurz, Monteiro a Villeneuve po 6, 16. Button a Karthikeyan po 5, 18. de la Rosa, Klien a Albers po 4, 21. Friesacher 3 b., 22. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 89, 2. McLaren 71, 3. Ferrari 69, 4. Toyota 53, 5. Williams 47, 6. RedBull 22, 7. Sauber 11, 8. Jordan 11, 9. Minardi 7, 10. BAR 5.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.