aj s ďalšími krajinami. Agentúru SITA o tom informoval nemenovaný zdroj blízky rokovaniam. "Kórejská spoločnosť poslala ministerstvu hospodárstva list, v ktorom oznámila, že nebude rokovať o umiestnení investície už len so Slovenskom a obnoví rokovania s okolitými krajinami," povedal zdroj. Hovorca ministerstva hospodárstva Maroš Havran potvrdil, že firma poslala ministerstvu list, no odmietol hovoriť o jeho obsahu.
Podľa Havrana exkluzivita Slovensku zaručovala, že počas platnosti pôvodnej slovenskej ponuky výšky štátnej podpory sa Hankook zdrží rokovaní s inými vládami. Slovensko malo právo na exkluzivitu do 13. júla a ministerstvo hospodárstva sa pokúšalo s Hankookom dohodnúť na predĺžení tohto termínu.
Strata exkluzivity neznamená pre Slovensko zastavenie rokovaní. Podľa agentúrneho zdroja je ešte Hankook ochotný investovať na Slovensku, ale iba za podmienok, ktoré v piatok predostrel viceprezident Hankooku Young Soo Woo premiérovi Mikulášovi Dzurindovi. "Kórejská spoločnosť uviedla v liste, že je ochotná poľaviť z navrhovanej výšky štátnej pomoci z 21 percent z celkovej investície na 19 percent, pričom priama finančná pomoc by predstavovala 13 percent. Viac už Hankook neustúpi," dodal zdroj. "Môžem potvrdiť, že sme v utorok list od spoločnosti Hankook dostali, no kórejská firma si zatiaľ neželá, aby boli akékoľvek informácie z listu zverejnené, pretože ich považuje za vysoko dôverné," povedal hovorca ministerstva Havran.
Podľa predchádzajúcich vyjadrení premiéra Mikuláša Dzurindu je Slovensko ochotné poskytnúť Kórejčanom pomoc vo výške šesť percent z ceny investície a najviac jeden milión korún štátnej dotácie na jedno pracovné miesto. Minister hospodárstva Pavol Rusko navrhoval priamu finančnú pomoc vo výške 10 percent z celkovej investície a dotáciu na jedno pracovné miesto približne vo výške dva milióny korún.
Pôvodná ponuka od ministerstva hospodárstva počítala s pomocou 21 percent z výšky investície, čiže zhruba štyri miliardy korún, v ktorej však nebolo zahrnutých ďalších 2,9 miliardy vo forme daňových úľav a výstavby cesty. V takom prípade by výška podpory na jedno pracovné miesto dosiahla 3,6 milióna korún.
(sita, jj)
Autor: tnt
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.