nepresvedčili o vhodnosti zaradenia na existujúce traťové zvršky kvôli pomerne vysokej hmotnosti. Preto si ČSD objednali u rovnakého podniku ľahšiu lokomotívu podobného typu a roku 1927 už bola na svete 386.001 (2` C 1`) s indukovaným výkonom 1398 kW. Oproti radu 387.0 mala kratší a menší kotol i menšie kolesá. Stroj mal tri valce s priemerom 525 mm, zdvih piestov predstavoval 680 mm, priemer hnacích a spriahnutých kolies 1850 mm, priemer kolies behúňov vpredu 994 mm a vzadu 1258 mm, výhrevná plocha kotla 246,9 cm2, plocha prehrievača 89,3 cm3, plocha roštu 4,57 m2 a pretlak pary v kotle 14 kp/cm2. Na prednej časti stroja s hmotnosťou v službe 89,1 t (adhéznou 48 t) neskôr pribudli postranné usmerňovacie dymové plechy a maximálna rýchlosť sa počas skúšobných jázd znížila na 100 km/h. I tak však premávala v spoločnom turnuse s rýchlejším radom 387.0. Roku 1938 ju mechanici v Ostravských dielňach vylepšili opláštením, čím sa jej hmotnosť zvýšila na 94,5 t. V spodnej časti kapoty sa nachádzali sťahovacie rolety pre prístup k pojazdu pri ošetrovaní a opravách. Rovnaké rolety boli aj pri podvozku tendra. V roce 1939 sa odstránilo kapotovanie rozvodového mechanizmu, aby nedochádzalo k prehrievaniu ojničných ložísk. Tender mal hore v zadnej časti pevnú strechu a v prednej časti dva posuvné diely ovládané z búdky kľukou, ktoré sa odsúvali do zadu. Po skončení vojny sa obnovil, po krátkej epizóde s pastelovými farbami, pôvodný zelený náter s oranžovými a červenými pruhmi.Už v tejto farebnej úprave viezla 20. 8. 1945 lokomotíva jubilejný vlak pri oslave 100 rokov Olomoucko - pražskej dráhy.O jej zrušení rozhodli dodávky nových rychlíkových lokomotív. ČSD sa tak rozhodli v roku 1948 a v rovnakom roku skončila svoju púť v Bratislave.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.