Španiel Fernando Alonso šieste víťazstvo sezóny a zvýšil svoj náskok už na 36 bodov! Nemecká pôda tak zostala pre fínskeho pilota tímu West McLaren Mercedes zakliata rovnako ako koncom mája na Nurburgringu, keď aj teraz prišiel prakticky o isté víťazstvo. A pretože v obidvoch prípadoch za ním vždy striehol pripravený Alonso, môže teraz pretekár značky Renault zvyšok sezóny (sedem závodov) bezpečne kontrolovať pozíciu a stane sa pravdepodobne najmladším majstrom sveta v histórii. Pravdou síce je, že v hre zostáva stále sedemdesiat bodov, no aj keby Fín všetky zvyšné preteky vyhral, tak Alonsovi stačí dôjsť hoci aj o dve miesta za ním a o titul už nepríde. Pochopiteľne, že Fín sa nevzdáva, no bude to pre neho i jeho tím veľmi, veľmi ťažké.
Pritom víkend sa pre Räikkönena začal ozaj mimoriadne dobre a McLaren všetkým dokazoval, že jeho monopost momentálne nemá konkurenciu. Počnúc voľnými tréningami McLaren vyhrával všetky porovnania a po Räikkönenovom suverénnom pole position bolo jasné, kto bude diktovať tempo pretekov. Fín potom nasadil hneď po štarte trhák a do polovice pretekov výkonnostne deklasoval celé súťažné pole vrátane Alonsa. Potom však strieborných opäť zradila technika a nešťastný Fín nechápavo kráčal do depa po svojich. Tentoraz bolo príčinou jeho odstúpenia zlyhanie hydrauliky. Neskôr sa však ukázalo, že na vine nebola technika, ale jeden z mechanikov, ktorý po kontrole dostatočne neutiahol poistný ventil a dôsledkom toho nastal únik hydraulickej kvapaliny a strata tlaku v celom hydraulickom systéme! "Mali sme reálne šance na double. Nebyť Juanovej chyby v kvalifikácii a Kimiho poruche, tak sme mohli prežiť fantastický víkend," konštatoval Ron Dennis. Lenže na keby sa nehrá a prísny Angličan si bude musieť urobiť ozaj poriadky vo vlastnom tíme, pretože tím, ktorý zlyháva v rozhodujúcich okamihoch šampionátu vlastnou vinou si titul vyhrať ani nezaslúži. "Čo môžem na to povedať," spytuje sa aj pretekár, ktorý je v tom ozaj nevinne. "Odstúpiť z čela závodu je to najhoršie, čo sa môže pilotovi stať. O to je to horšie, že som mal veľký náskok a víťazstvo prakticky vo vrecku. Zdá sa mi, že v tejto sezóne mám ozaj akosi priveľa smoly. Matematická šanca na titul však stále žije a ja sa pokúsim o víťazstvo aj vo zvyšných závodoch sezóny." Nuž držme Fínovi palce pretože pre nás to znamená zdramatizovanie šampionátu a viacej zábavy.
Dopovedzme si, že zatiaľ čo Räikkönen po pole position a najrýchlejšom kole musel vypiť kalich horkosti až do dna, tak jeho tímový kolega Montoya zasa po jazdeckej chybe v poslednej zákrute a následnej havárii štartoval síce z posledného miesta, no v závode sa vďaka výbornej stratégii a sile monopostu dokázal prepracovať na miesto druhé. To len svedčí o súčasnej sile tímu McLaren. Ten, ak by sa dokázal vysporiadať so spoľahlivosťou, tak by mohol kraľovať rovnakým spôsobom ako donedávna tím Ferrari. Mimochodom súčasný výkonnostný potenciál sa dal veľmi zreteľne čítať v určitej fáze závodu, keď vpredu suverénne jazdil mclaren Kimi Räikkönena, za ním s odstupom renault Fernanda Alonsa a ďalej s veľkým odstupom zvyšok štartového poľa na špici ktorého si to rozdávali ferrari Michaela Schumachera a bar Jensona Buttona. Nuž a zatiaľ čo Alonso profitoval z nespoľahlivosti mclarenu, tak Michael Schumacher doplatil na nekonzistentnosť svojich pneumatík Bridgestone a musel sa skloniť pred stále sa zlepšujúcim barom Jensona Buttona i renaultom Giancarla Fisichellu. "Trápil som sa s pneumatikami, čo mi neumožnilo udržať za sebou Jensona. Neskôr som mal naviac malý problém z prívodom paliva a to využil aj Giancarlo," konštatoval nie veľmi uspokojivý výsledok M. Schumacher. To pritom nevedel, že problémy mal aj Fisichela, ktorého tím Renault zvažoval stiahnuť zo závodu. "Hlásili mi problémy s brzdami a ja som ich šetril ako sa dalo. Presunuli sme balans na predné brzdy, čo nebolo vôbec jednoduché. Nakoniec som však ešte zabojoval a využil, že Michael nemal rýchlosť kvôli problémom s pneumatikami," okomentoval situáciu štvrtý Fisichela. Za zmienku ešte stojí desiate miesto Barrichela, ktorý zvolil pri výbere pneumatík konzervatívnejší prístup ako Michael Schumacher a evidentne na súperov nestačil. Zaujímavé je tiež, že už druhý závod po sebe do cieľa nedošlo iba jediné vozidlo, čo vyjadruje mimoriadnu spoľahlivosť súčasných monopostov. Za posledných viacej ako desať rokov (čo som narýchlo prelistoval štatistiky) som podobný prípad nenašiel. Je to zaujímavý moment napovedajúci niečo o úrovni súčasných technických pravidiel. To by však bolo na samostatný materiál a tak to ďalej nerozvádzajme. Dnes preto zakončime informáciou, že už túto nedeľu pokračuje šampionát MS F1 veľkou cenou Maďarska na Hungaroringu a po nej nasledujú tri týždne prázdnin, v priebehu ktorých sú zakázané testy a celý paddock sa preto teší na malú dovolenku. Po nej za pokračuje až 21. augusta na novom tureckom okruhu v Istanbule.
Výsledky 53. GP Nemecka: 1. Alonso (Špa.) renault 1:28:29,599 (212,629), 2. Montoya (Kol.) mclaren + 22,569, 3. Button (V. Brit.) bar + 24,422, 4. Fisichella (Tal.) renault + 50,587, 5. M. Schumacher (Nem.) ferrari + 51,690, 6. R. Schumacher (Nem.) toyota + 52,242, 7. Coulthard (V. Brit.) redbull + 52,700, 8. Massa (Braz.) sauber + 56,570, 9. Klien (Rak.) redbull + 1:09,818, 10. Barrichello (Braz.) ferrari, 11. Heidfeld (Rak.) williams, 12. Sato (Jap.) bar, všetci 1.kolo, 13. Albers (Hol.) minardi 2 kolá, 14. Trulli (Tal.) toyota, 15. Villeneuve (Kan.) sauber, 16. Karthikeyan (Ind.) jordan, 17. Monteiro (Por.) jordan, všetci - 3 kolá, 18. Doornbos (Hol.) minardi 4 kolá. (PP: Räikkönen McLaren Mercedes 1:14,320 (221,560), NK: Räikkönen McLaren Mercedes 1:14,873 (219,924) v 24. kole, Viedli: Räikkönen 1. - 35. k., Alonso 35. - 67. k.)
Priebežné poradie MS: 1. Alonso 87 bodov, 2. Räikkönen 51, 3. M. Schumacher 47, 4. Montoya 34, 5. Trulli a Barrichello 31, 7. Fisichella 30, 8. R. Schumacher 26, 9. Heidfeld 25, 10. Webber 22, 11. Coulthard 19, 12. Button 15, 13. Massa 8, 14. Wurz, Monteiro a Villeneuve po 6, 17. Karthikeyan 5, 18. de la Rosa, Klien a Albers po 4., 21. Friesacher 3, 22. Liuzzi 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 117, 2. McLaren 95, 3. Ferrari 78, 4. Toyota 57, 5. Williams 47, 6. RedBull 24, 7. BAR 15, 8. Sauber 14, 9. Jordan 11, 10. Minardi 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.