kvalifikácii, keď v prvom rade stáli Gary Paffet a Mika Häkkinen, o tom nemal dôvod vôbec nikto nepochybovať, no nakoniec všetko skončilo inak. Zo svojho siedmeho víťazstva (druhého v tejto sezóne) sa nakoniec radoval úradujúci šampión Mattias Ekstrom na Audi A4 DTM pred tímovým kolegom Tomom Kristensenom. Pre oboch to znamenalo cenné body do priebežného hodnotenia, pričom si nielenže značka Audi upevnila vedenie, ale do čela sa tiež vrátil Ekstrom pred Paffetta.
Kvôli dažďu sa štartovalo za bezpečnostným vozidlom za ktorým sa zoradili Paffett, Häkkinen a Ekstrom. Na ostro sa začalo pretekať od tretieho kola. Poradie sa však na čele pretekov vôbec nemenilo až do prvých zastávok v depe, ktoré prišli okolo 25. kola. Prvý zamieril na PIT STOP Ekstrom v 24. kole a za ním o kolo neskôr aj vedúci Angličan Gary Paffett. Vedenie tak na dve kolá prevzal Fín Mika Häkkinen, ktorý tankoval v 27. kole. Po návrate z depa však Paffett prešiel cez deliacu bielu čiaru pit-line a musel sa "za odmenu" do depa vrátiť. Po Paffettovej penalizácii sa tak do čela posunul Mattias Ekstrom za ktorého sa zaradil Tom Kristensen a Mika Häkkinen. Paffett potom v závere dupal na plyn ako vedel a v predposlednom kole v Mercedes aréne predbehol Miku Häkkinena. Dobehnúť dvojicu Audi už však nemal kedy a tak zisk "iba" šiestich bodov za tretie miesto ho stál priebežné vedenie v sérii. "Som veľmi sklamaný zo svojho tretieho miesta," povedal v cieli Gary Paffett. "Hnevám sa na seba, že som pri výjazde z depa skrížil bielu čiaru. Ospravedlňujem sa celému tímu, ktorý mi dnes pripravil najrýchlejšie vozidlo v celom štartovom poli. Mali sme na víťazstvo." Nuž a zatiaľ čo sa Angličan oprávnene na seba hneval, Švéd Mattias Ekstrom bol pochopiteľne spokojný. "Vždy je pekné zvíťaziť. Ale príjemnejšie je zvíťaziť priamo na trati, ako vďaka súperovej penalizácii," priznával pilot značky Audi. "V boji o titul to však nie je podstatné. Vždy je dôležité získať viacej bodov ako váš súper a to sa nám dnes podarilo." Po siedmom podujatí je teda rozdiel medzi prvým a druhým pilotom iba jediný bod a to pochopiteľne zvyšuje dramatickosť tohtoročnej série. Do konca sezóny nám však zostávajú ešte štyri závody a určite bude zaujímavé sledovať komu sa napokon podarí získať tohtoročný titul. Niečo o tom na môže napovedať už nadchádzajúci pretek, ktorý je na programe 28. augusta v holandskom Zandvoorte.
Výsledky Nurburgring (43 kôl): 1. Ekstrom (audi) 1:05:09,223, 2. Kristensen (audi) 1,088, 3. Paffett (mercedes) 4,585, 4. Häkkinen (mercedes) 5,245, 5. Schneider (mercedes) 10,527, 6. McNish (audi) 17,706, 7. Alesi (mercedes) 20,934, 8. Green (mercedes) 24,652, 9. Aiello (opel) 27,758, 10. Abt (audi) 28,673.
Priebežnéporadie po siedmich pretekoch: 1. Ekstrom 51 bodov, 2. Paffet 50, 3. Kristensen 36, 4. Häkkinen 22, 5. Alesi 19, 6. Abt 16, 7. Schneider 15, 8. Green 14, 9. McNish 13, 10. Frentzen 9, 11. Tomczyk 7, 12. Kaffer a Fassler po 5, 14. Aiello a Stippler po 4, 16. Mucke 3. Značky: 1. Audi 132, 2. Mercedes 123, 3. Opel 18.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.