približne 160 krajinách celého sveta. Model Civic tvorí približne tretinu z celkového počtu predávaných vozidiel Honda.
Firma Honda zverejnila nedávno pomerne podrobné informácie o modeli Civic ôsmej generácie, ktorý bude mať svetovú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte. Dizajn nového modelu bol navrhnutý tímom pod vedením toho istého dizajnéra, ktorý bol zodpovedný za návrh modelu Jazz. Nový Civic má športový a takpovediac futuristický vzhľad, ktorý sa vyznačuje dopredu posunutou kabínou pre cestujúcich, nízkou výškou a pomerne veľkými kolesami. Typickým prvkom vozidla je jeho predná časť, ktorá sa vyznačuje priečnym pásom z plexiskla, do ktorého sú integrované predné reflektory a firemné logo. Pokiaľ ide o vonkajšie rozmery vozidla, firma Honda ide takpovediac proti prúdu: zatiaľ čo väčšina nových modelov má väčšie rozmery ako predchádzajúci model, nový Civic je menší než Civic terajšej generácie. Celková dĺžka sa zmenšila o 35 mm, na 4 250 mm, výška klesla tiež o 35 mm, na 1 460 mm. Narástla však celková šírka vozidla, a to na 1 760 mm (o 65 mm). Kvôli zlepšeniu ovládateľnosti bol rozchod predných kolies zväčšený na 1 504 mm (o 34 mm), a rozchod zadných kolies na 1 510 mm (o 45 mm). Rázvor podvozku je 2 635 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnym členom. Zmenšenie vonkajších rozmerov však nebolo na úkor rozmerov interiéru, ktorý ostal rovnako priestranný ako u doterajšieho modelu. Palivová nádrž je umiestnená pod strednou časťou vozidla, takže podlaha priestoru pre zadných cestujúcich a batožinového priestoru je úplne rovná. Všetky verzie nového modelu Civic budú sériovo vystrojené klimatizačnou sústavou, stabilizačným systémom VSA (Vehicle Stability Assist), palubným počítačom, prednými, bočnými a hlavovými nafukovacími vankúšmi, elektrickým posilňovačom riadenia a prestaviteľným volantom. Do výstroja vyšších verzií bude patriť aj dvojzónová klimatizačná sústava, snímač dažďa, snímač vonkajšieho osvetlenia (na automatické zapínanie reflektorov), satelitný navigačný systém a kožené poťahy interiéru. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť jedným pohybom. Podľa vyjadrenia firmy Honda bude nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel svojej triedy. Výrobca predpokladá, že v testoch nezávislej organizácie Euro NCAP získa nový Civic päť (teda najvyšší možný počet) hviezdičiek pri skúškach nárazu spredu a zboku, tri hviezdičky pri teste ochrany chodcov a štyri hviezdičky pri teste bezpečnosti detí.
Pre nový Civic sú k dispozícii tri pohonné jednotky. Najslabšou z nich je 1,4-litrový zážihový motor s jedným vačkovým hriadeľom v hlave, ktorý má maximálny výkon 61 kW pri 5 700 ot/min. Maximálny krútiaci moment tohto motora je 119 Nm pri 2 800 ot/min. Celková priemerná spotreba tohto motora je 6,1 l/100 km. Motor zdvihového objemu 1,8 litra je vystrojený dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave (rozvod DOHC) a variabilným časovaním ventilov a jeho najvyšší výkon je 103 kW pri 6 300 ot/min. Priemerná spotreba tohto motora je 6,4 l/100 km. Tretím motorom pre nový Civic je 2,2-litrový turbodieselový motor, ktorého maximálny výkon je tiež 103 kW. Na rozdiel od zážihového motora rovnakého výkonu však disponuje turbodieselový motor najvyšším krútiacim momentom až 340 Nm (zážihový len 174 Nm). Všetky motory sú sériovo kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zážihové motory možno kombinovať aj s automatizovanou (robotizovanou) šesťstupňovou prevodovkou. Zážihový 1,8-litrový motor a 2,2-litrový vznetový motor sa vyrábajú v britskom Swindone, motor objemu 1,4 litra sa vyrába v Japonsku. Nový Civic sa bude dodávať s trojdverovou a päťdverovou karosériou, pričom trojdverová verzia bola navrhnutá výhradne pre európsky trh. Civic sa vyrába v britskom Swindone a na trh by mal prísť začiatkom budúceho roka.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.