stuttgartskej značky. Napokon padlo kladné rozhodnutie a tak sa svet dozvedel, že v roku 2009 príde na trh nové športové kupé Porsche. Nový model sa bude nazývať Panamera a bude štvrtým modelovým radom firmy Porsche (v súčasnosti vyrábané rady sú Boxster, 911 a Cayenne). Názov Panamera je odvodený od názvu legendárneho vytrvalostného preteku Carrera Panamericana. Na margo rozhodnutia firmy Porsche o vývoji nového modelu povedal jej riaditeľ Dr. Wendelin Wiedeking: "Trvalo nám to skutočne dlho, kým sme urobili toto rozhodnutie. Ale teraz vieme celkom isto, že Panamera je správne auto pre firmu Porsche, pretože má všetky typické gény pravého športového vozidla. Svojím výkonom, dizajnom a jazdnou dynamikou splňuje tento model všetky vysoké štandardy firmy Porsche. Toto športové kupé predstavuje atraktívnu ponuku našim zákazníkom." Wiedeking zdôraznil, že vývoj a prípravu výroby nového modelu bude firma Porsche financovať z vlastných zdrojov. Na vývoji vozidla a nebude podieľať žiaden iný výrobca automobilov. Pre nový model bude vyvinutá nová podvozková plošina. Firma Porsche však bude úzko spolupracovať s vybranými výrobcami rôznych systémov pre nové vozidlo. Celkové náklady na vývoj a prípravu výroby nového modelu budú približne jedna miliarda eur. Model Panamera sa bude vyrábať v Lipsku, kde sa v súčasnosti montujú modely Cayenne a Carrera GT. Kvôli montáži nového modelu bude treba podstatne rozšíriť montážnu halu. So stavebnými prácami sa začne v roku 2006 alebo 2007. V lipskom závode vznikne v súvislosti s výrobou nového modelu 600 nových pracovných miest. Motory pre nový model sa budú vyrábať v materskom závode firmy Porsche v Zuffenhausene (predmestie Stuttgartu).
Zatiaľ nie sú známe žiadne podrobnejšie technické údaje o modeli Panamera. Vozidlo je síce predstavované ako športové kupé, ale bude mať štvoro dverí. Niektoré konštrukčné skupiny nového kupé budú prevzaté z modelov Cayenne a GT. Základnou pohonnou jednotkou kupé Panamera má byť 4,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorý bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Neprepĺňaná verzia má mať najvyšší výkon 250 kW, turbodúchadlom prepĺňaná verzia má dosahovať výkon až 331 kW. Špičková verzia modelu Panamera má byť poháňaná vidlicovým desaťvalcom, ktorého výkon sa odhaduje na vyše 440 kW. V sortimente prevodoviek má byť aj inovatívna prevodovka s dvomi spojkami, ktorá sa vyznačuje extrémne rýchlym preraďovaním. Kupé Panamera sa bude dodávať buď s pohonom zadných kolies alebo s pohonom všetkých štyroch kolies. Firma Porsche dúfa, že sa jej ročne podarí predať najmenej 20 000 športových kupé Panamera. Zatiaľ nie je známe ani to, ako bude Panamera vyzerať firma Porsche zverejnila len škicu, ktorú uverejňujeme.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.