tento víkend pribudne kontraverzné Turecko. Táto krajina ležiaca na dvoch svetadieloch je v poradí už 29 usporiadateľskou krajinov Grand prix F1. Okruh, ktorý meria 5340 metrov a bude sa jazdiť na 58 kôl (309,72 km) leží na ázijskej strane rieky Bospor, asi osemdesiat kilometrov od centra Istanbulu. Trať, ktorá sa začala budovať v septembri 2003, je znova dielom Nemca Hermanna Tielkeho a leží na rozlohe asi 2,2 milóna štvorcových metrov. Okruh sa bude po vzore Interlagos a Imoly jazdiť proti smeru hodinových ručičiek. Má štrnásť zákrut a šírku od 14 do 21,5 metrov. Najdlhšia rovinka meria 655 merov a počítačová simulácia odhaduje, že monoposty by to mali dosiahnuť rýchlosť asi 320 km/h. Kapacita hlavnej tribúny je 25 tisíc a celková kapacita približne 135 tisíc divákov (75 tisíc miest na sedenie). Okruh Tepeoren Tulza je druhým tureckým závodným okruhom po trati Izmir situovanej neďaleko Pinabashi. Ale pretože predpokladám, že rovnako ao mne, ani vám bez pohľadu do mapy tieto názvy veľa nehovoria tak sa radšej pozrime na štartové pole. V čele šampionátu do tureckej metropoly prichádza tím Renault a jeho pilot Fernando Alonso. Po výpadku v Maďarsku však rozbenutý Räikkonen stráca už iba 26 bodov a v hre o titul je všetko stále otvorené. Tretí Michael Schumacher už s atakovanim vedúcej dvojice pri svojej strate 32 bodov už nepočíta, ale po zlepšenom výkone na Hungaroringu s ním musíme tiež počítať. V Pohári konštruktérov 15-20 bodové rozdiely tiež nie sú žadnou garanciou a tak ešte zaujímavejší súboj bude na tomto fronte. No počkajme si do nedele. Mimochodom tentoraz bude štart už o hodinu skôr, o 13.00 CET.
Nuž a po trojtýždňovej prestávke dobre pred štartom padne zopakovať si aktuálne poradie v oboch šampionátoch majstrovstvá sveta jazdcov: 1. Alonso 87 bodov, 2. Räikkönen 61, 3. M. Schumacher 55, 4. Trulli 36, 5. Montoya 34, 6. R. Schumacher 32, 7. Barrichello 31, 8. Fisichella 30, 9. Heidfeld 28, 10. Webber 24, 11. Button a Coulthard po 19, 13. Massa 8, 14. Wurz, Monteiro a Villeneuve po 6, 17. Karthikeyan 5, 18. de la Rosa, Klien a Albers po 4, 21. Friesacher 3, 22. Liuzzi a Sato po 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 117, 2. McLaren 105, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 68 b., 5. Williams 52, 6. RedBull 24, 7. BAR 20, 8. Sauber 14, 9. Jordan 11, 10. Minardi 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.