jazdia) zaslúžene dovolenkovala, ich kolegovia v centrálach poctivo pracovali na zlepšovaní svojich monopostov. Nezaháľalo sa ani pri zelenom stole, kde sa intenzívne jednalo nielen o nových pravidlách, ale aj o budúcom obsadení jednotlivých tímov. Aj vďaka tomu sme sa preto dočkali hneď niekoľkých zaujímavých informácií. Medzi prvými prišla kusá správa o spoločnom sedení pilotov F1 s prezidentom FIA Maxom Mosleyom, aby sa prejednali otázky zvyšovania bezpečnosti, formát formuly jeden po roku 2007 ako aj nový kvalifikačný systém. Detailné správy z tejto schôdze sa síce pred verejnosť nedostali, no FIA už o niekoľko dní rozoslala vedeniu jednotlivých tímov (GPDA a Ecclestonovi) materiál, ktorý navrhuje úpravu pravidiel kvalifikácia. Do sobotňajšej kvalifikácie by sa podľa neho štartovalo na základe výsledkov z posledného voľného tréningu, pričom najrýchlejší by štartoval ako posledný. Autá by bolo možné po kvalifikácii dotankovať a každý pilot by mal možnosť dostať (po nevydarenom pokuse) druhé opravné kolo. To všetko sa však musí vtesnať do jednej hodiny! Mosley priamo vyzýva tímy, aby sa vyjadrili k tomuto návrhu a ak súhlasia, tak sa pristúpi k jeho konkrétnej realizácii.
Zo zasadania GPDA a prezidenta FIA v Nice potom väčšina zúčastnených pilotov odlietala na dovolenku (napr.: M. Schumacher do Nórska), no ich manažéri tvrdo ďalej pracovali na vyjednávaní ich budúcoročných pozícií. Azda najväčšou bombou v tomto ohľade je tak oznámenie Brazílčana Rubensa Barrichella, že dáva výpoveď v tíme Ferrari! To prišlo tesne po zmienenom stretnutí v Nice a skutočne šokovalo motoristickú verejnosť aj odborníkov. Schumacherov dlhoročný "nosič vody" mal platnú zmluvu až do konca sezóny 2006 a svojim odchodom narušil jednoliatosť zabehnutého tímu. Automaticky tak vyvstáva otázka prečo? Sú za tým iba nenaplnené osobné ambície, dobrá ponuka od konkurencie, či ešte niečo viacej, čo my zatiaľ vedieť nesmieme? (že by prípadný Schumacherov koniec?) Podľa toho ako celý proces prebehol sa však dá predpokladať, že Barrichello dostal odporúčanie tímu na odchod po tom, ako prijal ponuku z tímu BAR. Všetkým je jasné, že nič netrvá večne a aj dvojica Schumacher - Barrichello sa raz musí stať minulosťou. A pretože o odchode nemeckého superšampióna sa špekuluje stále častejšie, musí tím z Maranella začať intenzívne myslieť na budúcnosť. Nuž a tak vzápätí na to, ako bol potvrdený odchod Barrichella sa na svete objavila informácia o tom, že druhým pilotom tímu sa od novej sezóny stáva ďalší Brazílčan, Felipe Massa! Ten jazdil ako testman červených už v roku 2003 a Ferrari má na jeho služby opciu. Naviac jeho osobným manažérom je Nicolas Todt, syn šéfa tímu Ferrari. Takže napokon nič nové pod slnkom. Prekvapením je však načasovanie, ktoré pravdepodobne ovplyvnili udalosti v tíme BAR (a príležitosť pre Barrichella). Práve BAR totiž stále nemá čierne na bielom, kto bude ich tímová jednotka v novej sezóne. Kauza okolo Jensona Buttona začína mať divné rozmery a zatiaľ čo Angličan vlani (napriek zmluve) chcel odísť do tímu Williams a nechať BAR. Dnes je situácia úplne opačná a Button napriek zmluve s Williamsom nechce odísť od tímu BAR! Je pochopiteľné, že nasilu nikoho jazdiť za tím nedonútite, no Williams, ktorý začína mať finančné ťažkosti, Buttona iba tak nepustí a bude žiadať adekvátne odstupné. Situácia okolo tímu Williams je naviac oveľa zložitejšia, pretože tím definitívne skončil šesťročnú spoluprácu s automobilkou BMW a nedohodol sa s Nemcami ani na dodávke motorov (Frank Williams odmietol platiť 15 miliónov ročne). Tento týždeň preto ani veľmi neprekvapila nová zmluva s Cosworthom. No a ak sa pozrieme do histórie, tak Williams mal v tomto smere vždy šťastnú ruku. Stačí si len spomenúť na Hondu, či Renault, ktorých prvým partnerom bol po ich návrate do F1 stále Williams a ktorý s nimi dosiahol vrchol. S BMW sa to síce nepodarilo, ale tiež nemožno povedať, že by táto spolupráca bola katastrofálna. Pre Buttona to však nie je perspektíva a tak Angličan chce zostať radšej v rozvíjajúcom sa tíme BAR, kde po odchode Sata môže s Barrichellom vytvoriť veľmi silný tandem. Na druhej strane v tíme Williams je jasné, že zostane iba Mark Webber a odíde Nick Heidfeld o ktorého služby najprv prejavil záujem tím BAR, no po odmietnutí všetko naznačuje tomu, že Nemec sa v novej sezóne objaví v nemeckom tíme BMW. Heidfelda by potom mohol nahradiť v tíme Williams Fisichella, no táto možnosť sa nezdá príliš reálna. Reálne však nateraz pre novú sezónu 2006 zostáva iba obsadenie tímu McLaren, kde určite zostávajú Räikkönen i Montoya. V tíme Ferrari by mali pretekať M. Schumacher a Massa a zotrvať by mala aj zostava v tíme Toyota, kde jazdia R. Schumacher a Trulli. Isté miesto potom majú aj Alonso v tíme Renault, Coulthard v Red Bulle a asi aj Jacques Villeneuve, ktorý má so Sauberom dvojročnú zmluvu, ktorej splnenie prechádza na BMW. Diskusie sú aj o obsadení tímu Midland-Jordan, kde by sa mal podľa posledných správ v novej sezóne do kokpitu posadiť Anthony Davidson. Hra na "škatule hýbte sa" sa však iba začala a nás možno čaká ešte zopár prekvapení. Tak sa im teda nebráňme.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.