Korzár logo Korzár

Slováci zvýšili nákupy privátnych značiek

Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podielnákupov

Na Slovensku sa zvýšil podiel nákupov výrobkov privátnych značiek na celkových nákupoch. Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka podiel

nákupov privátnych značiek na celkových nákupoch dosiahol 18,3 %. Ako ďalej informovala Lucia Rozborová z marketingu GfK Slovakia, celkovo narástli nákupy za posledné štyri mesiace minulého roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2001 o 314 %.

Pod nárast nákupu výrobkov privátnych značiek sa podpísal príchod nového hráča - diskontu Lidl na slovenský maloobchodný trh. Nárast výdavkov na privátne

SkryťVypnúť reklamu

značky sprevádzal podľa nej aj nárast ich podielu na celkových nákupoch a to na úkor nákupov značkových Dôvodom takéhoto vývoja na maloobchodnom trhu bola na

jednej strane podľa prieskumu GfK širšia ponuka výrobkov privátnych značiek, ako aj zmena postojov kupujúcich k privátnym značkám. Slovenské domácnosti nevnímajú výrobky privátnych značiek podľa prieskumu ako nekvalitný produkt,

takéto negatívne vnímanie privátnych značiek by sa prejavilo predovšetkým významným rozdielom v nákupoch privátnych značiek v nižších a vyšších príjmových kategóriách.

Zákazníci ho skôr vnímajú ako tovar vyrobený bežným, zväčša domácim výrobcom pre danú obchodnú sieť, len v inom obale a za nižšiu cenu. Privátne značky mali podľa prieskumu GfK najsilnejšiu pozíciu v trvanlivom mlieku, malinovkách, piškótach, džúsoch a perníkoch. V porovnaní so štyrmi poslednými mesiacmi

SkryťVypnúť reklamu

minulého roka a prvých štyroch mesiacov tohto roka narástli najvýraznejšie privátne značky v rámci zmesí slaných pochutín, sterilizovanej zeleniny, müsli a cereálnych tyčiniek, vločiek a plesnivých syrov.

Pozitívny vývoj na trhu privátnych značiek možno predpokladať aj na základe širokej variability už oslovených spotrebiteľov, vysokého podielu Slovákov, ktorí pozorne sledujú ceny tovarov, využívajú zľavy a výpredaje a radi

skúšajú nové výrobky. GfK Slovakia očakáva v oblasti privátnych značiek nárast nákupov, pretože slovenské domácnosti ich vnímajú pozitívne. Vzťah zákazníkov k

privátnym značkám sa vlani oproti roku 2003 významne zlepšil a podobný vývoj sa očakáva aj v tomto roku. GfK uskutočnila kontinutálny prieskum po vstupe diskontu na slovenský trh na vzorke 1 500 domácností.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 375
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 930
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 505
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 4 823
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 059
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 332
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 751
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 406
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  3. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  5. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  6. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  7. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  8. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 352
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 401
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 331
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 050
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 109
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 884
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 829
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 613
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  3. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  5. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  6. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  7. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  8. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 352
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 401
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 331
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 050
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 109
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 884
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 829
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 613
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu