mieste európskej premiéry svojich modelov STS-V a XLR-V. Doplnkovým písmenom V označuje firma Cadillac špičkové a najvýkonnejšie verzie svojich modelov. Prvým vozidlom s takýmto označením bol sedan CTS-V, uvedený na trh v roku 2004. Nové modely STS-V a XLR-V sú poháňané 4,4-litrovým prepĺňaným vidlicovým osemvalcom Northstar Tento motor je vystrojený dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave valcov a systémom variabilného časovania ventilov. Motor, inštalovaný v limuzíne STS-V, má väčší výkon ako motor v roadsteri XLR-V, pretože limuzína má väčší motorový priestor, umožňujúci inštalovať optimalizované nasávacie a výfukové potrubie. V európskej verzii limuzíny STS-V bude motor vyvíjať 355 kW pri 6 400 ot/min. Do roadstera montovaná verzia osemvalca vyvíja maximálny výkon 334 kW. Obidva modely sú vystrojené pohonom zadných kolies a novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou Hydra-matic, ktorá má aj ručný režim. Roadster XLR-V sa nasadením tuhej striešky zmení na uzavreté kupé. Špičkové modely Cadillac zrýchlia na rýchlosť 60 míľ za hodinu (96 km/h) za menej než päť sekúnd a ich maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Na európsky trh sa oba nové modely začnú dodávať v prvom štvrťroku 2006.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.