dvojité víťazstvo a stratili cenné dva body, ktoré im môžu pri konečnom účtovaní chýbať. "Predbiehal som Monteira o kolo späť na brzdy. On však brzdil príliš neskoro a narazil do mňa zozadu," konštatoval nechápavo Juan Pablo Montoya v cieli. Kolumbíjčan sa ešte stihol vrátiť na trať tesne pred Fernanda Alonsa, no to ešte netušil, že má poškodený zadný difúzor, vďaka ktorému o kolo neskôr nedokázal udržať vozidlo v ideálnej dráha a následný výjazd mimo trať už znamenal stratu cennej druhej pozície v prospech najväčšieho rivala Alonsa. "Mrzí ma to, lebo sme mohli získať dvojité víťazstvo," chápal veľmi dobre význam plného zisku bodov Juan Pablo. Mimochodom Mclaren čaká na dvojité víťazstvo už od 16. júla 2000 a teraz by ho, v hre o Pohár konštruktérov, ozaj veľmi potreboval. "Škoda. Ale aj to patrí k pretekaniu," okomentoval situáciu stroho Ron Dennis. A čo hriešnik Tiago Monteiro, ktorý mimochodom napriek tomu, že je nováčikom sezóny, dokončil všetkých štrnásť tohtoročných pretekov? "Montoya ma zamkol v brzdnej dráhe. Stratil som prítlak a už som sa mu nedokázal vyhnúť," mrzel tento incident samotného Portugalčana. "Ospravedlňujem sa mu a budem s ním o tom ešte hovoriť." Pre výsledok pretekov i samotný vývoj šampionátu to bol zásadný incident a tak mu právom patril aj úvod.
Premiérová veľká cena Turecka však na svojej náročnej a šmýkľavej trati predviedla divákom hneď niekoľko ďalších podobných situácii, ktoré dvíhali divákov zo sedadiel. Za všetky si azda spomeňme si ešte kolíziu Marka Webbera a Michaelom Schumacherom, keď v štrnástom kole v dvanástej zákrute predbiehal Nemec o kolo Austrálčana. Ten sa celé preteky trápil s problémovými pneumatikami Michelin a vyzeralo to tak, že mal s nimi znova problém. Webber totiž narazil do Nemca najprv zozadu a potom aj do jeho prednej nápravy. Ferrari zostalo značne poškodené a pre Schumachera to znamenalo prakticky koniec pretekov. Po predbežnej prehliadke sa síce Michael na trať ešte vrátil, ale po jednom kole skonštatoval, že poškodenie riadenia je príliš nebezpečné, aby mohol pokračovať. "Keď som začal brzdiť, tak som Marka videl na pravej strane. Potom však prešiel na opačnú stranu a došlo ku kolízii. Nechápem prečo menil stranu. Možno mal na to nejaký dôvod. Musím si to ešte pozrieť na videu," povedal po pretekoch Michael Schumacher. A Webber svoj dôvod aj razantne pomenoval: "Michael sa pohyboval v brzdnej zóne, hoci sme sa (piloti) dohodli, že to robiť nebudeme. Michael tak porušil dohodu a preto som zaútočil po vnútornej strane." Nuž nám je ťažko posúdiť kto vraví väčšiu pravdu a kto je väčším vinníkom incedentu, ale faktom zostane, že Webber narazil do Schumachera, ktorému tak pokazil preteky a šancu na nejaký ten bod (za možno aj šieste miesto). V snahe zachrániť čo sa ešte dá potom mechanici opravili monopost a Michael Schumacher sa na trať vrátil, aby v konečnom hodnotení nefiguroval na predposlednom mieste a neštartoval teda v kvalifikácii na Monze úplne na začiatku. Strata bola však príliš veľká, ale aj dve miesta pomohli vylepšiť pozíciu pred domácou veľkou cenou Talianska. Pre úplnosť si ešte dodajme, že Ferrari v Istanbule urobilo evidentný krok späť a potvrdilo sa, že kameňom úrazu sú jeho pneumatiky Bridgestoen (odhliadnuc pritom od pokazenej kvalifikácie, keď Nemec dostal v deviatej zákrute hodiny). Červení totiž zobrali znova konzervatívnejšie obutie ako v Maďarsku a okamžite sa to prejavilo na časoch. Monza by však mala byť zasa iným pretekom a nemalo by nás preto prekvapiť podobné vystúpenie ako na Hungaroringu. Ale počkajme si.
V Turecku teda jasne dominoval McLaren, ktorý iba potvrdil, že má najrýchlejší monopost a všetky predpoklady na majstrovský titul. Otázne zostáva iba, či mu zvyšných päť závodov bude na eliminovanie Alonsovho náskoku stačiť. Kimi Räikkönen v Istanbule nielenže zvíťazil systémom štart cieľ, ale zajazdil aj pole position a iba o vlások mu najrýchlejšie kolo pretekov uchmatol kolega Montoya. Škoda, pretože ak by Kimi získal všetky primáty, tak by sa mohol hrdiť svojim prvým Grand slamom, ktorý je v F1 zriedkavý a cenený. Veď pre ilustráciu stačí povedať, že za posledných desať rokov ho iba trikrát získal Michael Schumacher, dvakrát Mika Häkkinen a raz Damon Hill. Pri súčasnej výkonnosti mclarenov je však veľmi pravdepodobné, že Kimiho ďalší pokus môže byť už úspešný. Príležitosť na to bude mať už na Monze o desať dní.
Výsledky GP Turecka: 1. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 1:24:34,454, 2. Fernando Alonso (Šp./Renault) +18,609, 3. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) +19,635, 4. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +37,973, 5. Jenson Button (V.Brit./BAR) +39,304, 6. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +55,420, 7. David Coulthard (Škót./Red Bull) +1:09,298, 8. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1:11,622, 9. Takuma Sato (Jap./BAR) +1:49,987, 10. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) +1 kolo, 11. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1 kolo, 12. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +1 kolo, 13. Robert Doornbos (Hol./Minardi) +3 kolá, 14. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) +3 kolá, 15. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +3 kolá. (PP: Räikkonen McLaren Mercedes 1:26,797 (221,399), NK: Montoya McLaren Mercedes 1:24,770 (226,693) v 39. kole, Viedli: Räikkonen 1. - 58. k.)
Priebežné poradie jazdcov MS: 1. Alonso 95 bodov, 2. Räikkönen 71, 3. M. Schumacher 55, 4. Montoya 40, 5. Trulli 39, 6. Fisichella 35, 7. R. Schumacher 32, 8. Barrichello 31, 9. Heidfeld 28, 10. Webber 24, 11. Button 23, 12. Coulthard 21, 13. Massa 8, 14. Wurz, Monteiro a Villeneuve po 6, 17. Karthikeyan a Klien po 5, 19. de la Rosa, Albers po 4, 21. Friesacher 3, 22. Liuzzi a Sato po 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 130, 2. McLaren 121, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 71, 5. Williams 52, 6. RedBull 27, 7. BAR 24, 8. Sauber 14, 9. Jordan 11, 10. Minardi 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.