majstrovstiev dostala iba v roku 2002. Od tej doby na asfalte striedajúcom sa s betónom dominuje Sebastien Loeb, ktorý tu ešte nenašiel premožiteľa. Súťaž je právom považovaná za veľmi náročnú a zradnú a ako na jednej z mála sa jazdí každý deň na inom povrchu. Ani tento rok nebude výnimkou a po slávnostnom prológu dnes večer v centrále a zároveň jednom z najstarších miest Nemecka v Trieri sa posádky zajtra vydajú do moselských viníc na hraniciach s Francúzskom, Belgickom a Luxemburskom zároveň. Tu absolvujú 487 kilometrov z ktorých 120 je súčasťou rýchlostných skúšok. V sobotu trať prechádza bývalým vojenským priestorom, kde je obávaná skúška Panzerplatte lemovaná betónovými protitankovými zátarasmi. Druhá etapa meria 540 kilometrov a sedem eresiek predstavuje vzdialenosť 146 kilometrov. Na nedeľu potom zostáva 90 "špeciálnych"kilometrov (celkom približne 270 km) juhovýchodne od centrály Trier v sárskom regióne. Tu je povrch hladký a plynulý a pripomína vraj rely San Remo. Víťaza by sme podľa predpokladov mali poznať v nedeľu niekedy okolo piatej popoludní. Pokiaľ ide o trať tak nesmieme zabudnúť pomenovať aj významný faktor, ktorý neraz dokáže ovplyvniť výsledok podujatia. Je ním počasie, ktoré sa v krátkej histórii tohto podujatia už stihlo podpísať pod rezultát a môže tak urobiť aj tento rok. Na šmykľavom a zablatenom povrchu sa tak môžu predčasne ukončiť ambície nejednej favorizovanej posádky.
Za favorita je jednoznačne aj tento rok považovaná dvojica Sebastien Loeb a Daniel Elena s vozidlom Citroen Xsara. Sekundovať im budú Francois Duval a Sven Smeets. Silné reči o ambíciach však zaznievajú v Subaru, kde by sa mal súčasnú situáciu pokúsiť zvrátiť Petter Solberg. Kontrovať mu má skúsený asfaltový pilot Stephane Sarrazin a zbierať skúsenosti má Angličan Atkinson. Po víťazstve vo Fínsku však narástli znova ostrohy aj Marcusovi Grönholmovi, ktorého má podporiť Markko Märtin. Ford vedľa dvojice Toni Gardemeister a Jakke Honkanen znova nasadil Romana Krestu ku ktorému sa vrátil jeho spolujazdec Honza Tománek. Mitsubishi nasadil ako jednotku Harri Rovänperu a dvojkou bude Gigi Galli, ktorý dostal prednosť pred asfaltovým špecialistom Panizzim. "Nebolo to ľahké rozhodnutie," priznal šéf Mitsubishi Isao Torio. "V budúcnosti však chceme investovať do Gigiho a preto potrebuje zbierať skúsenosti. Ak by sme nasadili aj tretie auto, tak by Gilles určite štartoval." Čerstvá krv teda dostáva prednosť aj v MS rely a bude zaujímavé sledovať, či Panizzi ešte dostane šancu, ak ju nedostal na "svojom" povrchu. Posledným továrenským tímom, ktorý je na listine je česká Škoda Motorsport, kde sa za volantom objavia hneď tri posádky. Armina Schwarza a Alexandra Bengueho totiž doplní aj nám dobre známy Honza Kopecký. Držme mu teda palce, aby urobil čo najlepší výsledok a zanechal dobrý dojem. Nuž a celkom na záver si ako zvyčajne zopakujme poradie MS.
Po desiatich súťažiach suverénne vedie Loeb (83 bodov) pred Gronholmom (55) a Solbergom (54). Na ďalších miestach je poradie nasledujúce: 4. Martin 48, 5. Gardemeister 47, 6. Rovanpera 22, 7. Stohl 12, 8. Sainz 11, 9. Kresta 10, 10. H. Solberg 9, 11. Duval a Hirvonen po 8, 13. Panizzi 7, 14. Galli 6, 15. Carlsson a Warmbold po 4, 17. Atkinson 2, 18. Pykalisto 1. V hodnotení značiek vedie Peugeot (106) tesne pred Citroënom (105). Nasledujú Ford 69, Subaru 59, Mitsubishi 43 a Škoda 8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.