zaujímavým výtvorom, ktorý vznikol v alsaskom Molsheime bolo auto určené pre najprestížnejšie preteky roku 1923 Veľkú cenu Francúzska. Model 32 s prezývkou "tank" sa postavil v štyroch exemplároch. Osemvalcový motor Bugatti tvorili dva štvorvalce z typu Bugatti 13, každý valce mal tri ventily a jednu sviečku. Zdvihový objem predstavoval 1991 cm3, výkon 66,25 kw (90 k) pri 6000 ot/min. K vybaveniu patril dvojitý karburátor Zenith, trojstupňová prevodovka so spiatočkou a hydraulické brzdy. Na tú dobu nezvyklom, takmer štvorcovom šasi sa nachádzala revolučná časť "tanku" aerodynamická karoséria. Veľká cena Francúzska sa konala 2. júla 1923 na trojuholníkovej trati v Tours. V dramatických pretekoch sa tmavomodré bugattky predviedli iba vynikajúcou maximálnou rýchlosťou na rovine 183 km/h. Prejavili sa však ich zlé jazdné vlastnosti a slabé brzdy. Jeden jazdec Bugatti krátko po štarte vyletel v zákrute z trate a ťažko zranil 15 divákov. Havarovalo aj druhé vozidlo, tretie malo technické problémy. V 800 km dlhých pretekoch do cieľa nakoniec na treťom mieste prišiel skúsený Ernest Friedrich na štvrtom vozidle. Havarované autá sa už neopravovali, ale ten Friedrichov sa onedlho ukázal aj v Československu. Automobilový pretekár Čeněk Junek spolu s manželkou Eliškou s ním zvíťazili v plzeňských pretekoch Lochotín-Třemošná. S veľkým šťastím je možné vidieť jazdu Bugatti 32 aj v súčasnosti. Pokiaľ sa nám takáto príležitosť nenaskytne, budeme sa asi musieť uspokojiť s modelom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.