FIKCIA
Naša najsledovanejšia televízia má vážny problém! Šéfovia Markízy si teraz zatiaľ márne lámu hlavu nad tým, kto bude moderovať priame prenosy a záznamy z pretekov automobilovej Formuly 1. Známy automobilový pretekár Jirko Malchárek totiž upadol do nemilosti (tieňového) majiteľa tejto televízie a zároveň ešte stále šéfa ANO P. Ruska za svoje kritické postoje voči jeho nevysvetleným aféram so zmenkami a prevodu vyše poldruha miliardy Sk na účet istej košickej súkromnej firmy. V samotnej televízii momentálne prebieha diskusia o tom, či by odborník Jirkových kvalít mal aj napriek prehrešku voči šéfovi uvádzať formulu jeden. Šéfka PR Markízy Ivana Semjanová nám k tomu prednedávnom zaslala nasledovné stanovisko. "S doteraz odvedenou prácou pána Malchárka pri moderovaní pretekov sme maximálne spokojní. Keďže predtým bol testovacím jazdcom tímu Minardi, má v tejto oblasti obrovské skúsenosti a dokáže našim divákom prezradiť aj mnohé veci zo zákulisia. Sledujeme aj iných moderátorov tohto programu v iných zahraničných televíziách a musím povedať, že J. Malchárek je z nich jednoznačne najlepší. Ako jediný má poznatky a skúsenosti z testovania a mnohé trate si osobne vyskúšal. Myslím, že jeho prítomnosťou získalo naše komentovanie úplne iný rozmer, ktorý nám môžu závidieť aj v krajinách EÚ."
Paradoxne už o hodinu na to sme dostali do redakcie iný mail, podpísaný tou istou šéfkou PR oddelenia TV Markíza Zlaticou Semjanovou, v ktorom sa nám ospravedlnila za predchádzajúcu informáciu s tým, že ju k nám poslala omylom. Ako skonštatovala, za oficiálne stanovisko jej televízie máme považovať nasledujúce riadky. "Po vzájomnej dohode sme sa rozhodli našu doterajšiu spoluprácu ukončiť. Ako dôvod by som uviedla nespokojnosť našich majiteľov so spôsobom jeho komentovania a taktiež aj veľmi chabé odborné znalosti, ktoré počas doterajších Veľkých cien automobilov F1 prezentoval našim divákom. Pán Malchárek ešte začiatkom minulého roka od nás dostal vážne varovanie, aby skvalitnil svoju prácu. Po viacerých upozorneniach a vzrastajúcej kritike od športových fanúšikov sme sa napokon rozhodli ukončiť jeho pozývanie do štúdia. Poslednou kvapkou pri našom rozhodovaní bol okamih z GP Anglicka, kde J. Malchárek v jednom vstupe vyhlásil, že túto ľavotočivú zákrutu na tomto okruhu som prešiel niekoľkokrát na Playstation, či iná jeho veta, 'v tejto dosť nebezpečnej zákrute sa jazdí musia pretekári jazdiť na dvojke, čo viem preto, že som mal pred ôsmymi rokmi kolíziu.' Žiaľ aj v súvislosti s možným vymenovaním pána Malchárka na post ministra hospodárstva musím na margo jeho riadiacich schopností povedať, že on riadil tak akurát sám seba aj to len v zákrutách, pričom z jeho rozprávania v našej televízii ste sami videli, ako to dopadlo..."
Samozrejme, že sme o reakciu poprosili aj budúceho ministra hospodárstva, ktorý však svoj vyhadzov zobral naozaj športovo. Ako nám s úsmevom povedal, to, že jeho bývalá televízia dokázala za tak krátky čas zmeniť naňho názor pripisuje ješitnosti Pavla Ruska, ktorý v nej naďalej má veľký vplyv. "Je absurdné z ich strany hovoriť o tom, že nerozumiem autám. Ja na rozdiel od Paľa Ruska viem šoférovať a poznám aj dopravné predpisy, keď chodím po rakúskych diaľniciach... Už som počul, že sa ma chystajú zdiskreditovať tvrdeniam typu, že som si kúpil miesto testovacieho jazdca F1 za milión dolárov. Veď taký majetok ani nemám a okrem toho tam sa nedá kupovať účasť ako jogurt v potravinách. Je to otázka výkonnosti toho - ktorého jazdca, ktorý musí mať samozrejme aj šťastie, aby si ho pozvali do nejakého tímu. Ja som to šťastie a hlavne schopnosti mal... Ale to ani nie je podstatné, môžete P. Ruskovi a všetkým jeho pritakávačom v tej jeho televízii oznámiť, že som sa odtiaľ sám chystal odísť, lebo ako minister by som na komentovanie efjednotky nemal čas. Predo mnou budú viaceré náročné úlohy, ktoré musím splniť. V prvom rade musím dať dokopy ministerstvo po mojom predchodcovi, lebo je na ňom väčší bordel ako som videl nedávno po odchode divákov z GP Maďarska v Hungaroringu..."
Ako nám ešte J. Malchárek povedal, svoj prestup do ministerského kresla chápe ako prejav osobnej dôvery k jeho odbornej práci v hospodárskych záležitostiach, ktorým sa doteraz popri komentovaní formuly jeden venoval. Zdôraznil pritom, že od automobilizmu neodchádza, ba práve naopak. "Slovensko už onedlho bude vďaka Hyunday-KIA, Volkswagenu a Fordu automobilovou veľmocou a je dobré, že budeme mať takého skúseného ministra v tejto oblasti ako som ja. Som rád, že moje nadšenie zdieľajú aj naši koaliční partneri. Predbežne som už rokoval s pánom Bugárom, Hrušovským a Dzurindom a tí prejavili veľké pochopenie pre môj plán vybudovať na Slovensku okruh, na ktorom by sa od budúcej sezóny mohla jazdiť F1. Za necelé 2,5 miliardy Sk, ktoré nám zostali po neposkytnutí investičných stimulov pre Hankook tu vybudujeme špičkový okruh. Myslím, že aj požiadavky KDH, aby sa nová trať volala po Jánovi Pavlovi II a SMK, aby jeho umiestenie bolo v maďarsky hovoriacej oblasti sa dajú akceptovať. Možno budeme mať trochu problémy s požiadavkou SDKÚ, aby na výber dodávateľov pre túto stavbu okruhu dohliadal ich bývalý pokladník Gabriel Palacka. Ale som presvedčený, že pri troche vzájomných ústupkov nájdeme prijateľné riešenie pre obe strany tak, aby tak SDKÚ ako aj naša platforma mala z toho finančný profit, keďže voľby sa blížia," dodal Jirko Malchárek.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.