Bratislava - Licencia televízie Markíza na vysielanie sa o rok končí. Na jar budúceho roka by mala licenčná rada rozhodnúť, či jej licenciu predĺži,
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
alebo nie. Mnohí očakávajú, že sa z toho stane veľká politická téma, ktorá zasiahne do volebnej kampane. Na naše otázky odpovedá jeden zo spolumajiteľov Markízy Ján Kováčik.
Sobotňajší futbalový zápas Slovensko - Nemecko mohli diváci vidieť len vďaka tomu, že vaša spoločnosť Forza a firma pána Fiľa Ecoinvest kúpili od zástupcu športových zväzov Športprogres vysielacie práva a darovali ich Slovenskej televízii. Ako spolumajitelia televízie Markíza ste tak pomohli konkurencii. Nie je to zvláštne?
"Nebola to od nás žiadna charita. Obaja investujeme do futbalu na Slovensku nemalé peniaze a na popularite tejto hry nám záleží. V Banskej Bystrici v klube trénujeme 400 chlapcov a televízne prenosy významných futbalových podujatí sú tiež spôsobom, ako ich motivovať. Starší dorast Ružomberka, kde sa angažuje pán Fiľo, je majstrom Slovenska I. futbalovej ligy. Markíza o zápas s Nemeckom neprejavila záujem."
Športprogres chcel za vysielacie práva 750-tisíc, čo bolo pre STV priveľa. Koľko ste zaplatili vy?
"750-tisíc."
Je to málo či veľa?
"Bola to primeraná suma, ale nechcem teraz otvárať tému vzťahov medzi STV, Športprogresom a Slovenským futbalovým zväzom, hoci mám na to svoj názor."
Váš krok nemá teda nič spoločné s tým, že Markíza sa dostáva do centra politického zápasu a chceli ste verejnosť týmto veľkorysým gestom na seba upozorniť?
"Registrujeme problémy okolo Markízy, ale to, že sme darovali vysielacie práva STV, s tým naozaj nemá nič spoločné. Išlo len o futbal."
Vnímate problémy Markízy tak, že vaše investície spolu s americkým akcionárom, spoločnosťou CME, sú ohrozované?
"Dá sa to povedať aj tak. V každom prípade nás to vôbec neteší."
Aké sú vaše vzťahy so CME?
"Dobré. Pravidelne spolu hovoríme."
Koľko ste spolu s pánom Fiľom do Markízy investovali?
"V našom prípade sa to pohybuje v sto miliónoch, CME investovala viac ako miliardu korún."
Z takmer 24-hodinového vysielania Markízy sú skutočným problémom 20-minútové Televízne noviny. Stotožňujete sa s výhradami licenčnej rady, ktorá niektorým spravodajským príspevkom vyčíta neobjektívnosť?
Od investorov, ktorí vedia, kde je problém, by sa dal očakávať tlak na zmeny.
"Nehovorím, že nie sme aktívni, hľadáme riešenie, ale vzťahy sú usporiadané tak, že sa na každom rozhodnutí musia zhodnúť všetci akcionári."
Televízna licencia je jedna vec a druhá technické zariadenie, štúdia a budova televízie v Záhorskej Bystrici. Kto vlastní tieto aktíva?
"Slovenská televízna spoločnosť, 49-percentný podiel v nej má CME a zvyšok Markíza Slovakia - držiteľ vysielacej licencie."
Pri vzniku televízie to bola CME, kto do projektu investoval rozhodujúce peniaze. Majú Američania bez ohľadu na ich menšinový podiel v Slovenskej televíznej spoločnosti nejaké zvláštne práva na majetok Markízy?
"Nie, ale majú právo až na 70 percent zisku."
Zhruba v marci budúceho roka bude jasné, či licenčná rada predĺžila Markíze licenciu. Rátate aj s alternatívou, že o licenciu príde a budete súťažiť o novú?
"To je predčasná otázka, ale podľa zákona by nám ju mali predĺžiť. Urobíme všetko pre to, aby sa tak stalo."
Autor: iš
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.