premiérovom roku 1996 na williamsy síce ešte nestačil, no o rok neskôr už bojoval o titul s Villeneuvom v posledných pretekoch sezóny v Jereze, kde bol po tvrdom ataku na Kanaďana vylúčený zo šampionátu. O rok neskôr znova útočil na titul v posledných pretekoch v Suzuke, kde dokonca stál na pole position. Pri opakovanom štarte mu však zhasol motor a on musel štartovať z posledného miesta! No a keď už sa zdalo, že ho o titul v roku 1999 už nikto nepripraví, tak havaroval v Silverstone a zlomil si nohu. Ak si potom urobíme pomer vynaloženého úsilia a smoly, tak musíme uznať, že mu nasledujúca viacročná hegemónia právom patrila. Prečo to spomínam? Pretože sa zdá, že práve Kimi Räikkonen si podobnú tŕnistú cestu musí prejsť tiež, kým konečne usadne na svetový trón a začne novú epochu. Napokon nedeľňajšia Veľká cena Talianska na Monze bola toho opäť dôkazom.
Všetkým je zrejme, že McLaren disponuje najrýchlejším monopostom štartového poľa a Alonso mu v priamom súboji jednoducho nestačí. Napriek tomu má Španiel pohodlný náskok 27 bodov a teoreticky by o titul už nemal prísť. Sympatické na počínaní McLarenu a Kimi Räikkönena však je, že ani za tejto situácie sa nevzdávajú a riskujú na hranici možností, aby atakovali čo i len teoretickú nádej. Pred podujatím na najrýchlejšom okruhu v sérii majstrovstiev sveta F1, na Monze, nikto (trochu znalý problematiky) nepochyboval, že mclareny budú v pretekoch dominovať. Ukázali to napokon už voľné tréningy a kvalifikácia to len potvrdila. Lenže smoliar Räikkönen v závere posledného voľného tréningu zaregistroval problémy s motorom a aj napriek najlepšiemu času musel do pretekov nakoniec (po penalizácii za výmenu motora) štartovať zo stredu poľa. Ani to však Fína nezlomilo a z odlišnou stratégiou jednej zastávky mieril v pretekoch jednoznačne na pódium. Smola mu však nedopriala cenné umiestnenie pred Alonsom ani tentoraz a po problémoch s ľavou zadnou pneumatikou (a neplánovanej zastávke na výmenu) stratil výhodu jednej PIT STOP. V prílišnej snahe potom Kimi ďalej lietal po trati, no šmyk a hodiny v ascariho šikane ho nakoniec zbavili nádejí na pódium vôbec. "Výsledok síce neodzrkadľuje našu skutočnú silu a naše šance na titul nevyzerajú najlepšie. Napriek tomu však budem ďalej bojovať," nevzdáva sa fínsky pretekár. Tímu McLaren napokon cenné víťazstvo doviezol Juan Pablo Montoya, lenže aj ten mal v závere rovnaký problém s pneumatikou ako Räikkönen a ak by preteky trvali o niekoľko kôl dlhšie, tak by číhajúceho Fernanda Alonsa za sebou určite neudržal. Druhým miestom však Španiel aj tak zvýšil svoj náskok pred Fínom už na zmieňovaných 27 bodov a už pri nadchádzajúcej grand prix v belgickom Spa-Francorchamps môže získať svoj prvý titul ako vôbec najmladší pilot v histórii formuly jeden. Na druhej strane morálku v tíme McLaren drží Ron Dennis, keď konštatuje: "Ak Alonso v Belgicku nedôjde do cieľa, tak by sme teoreticky pred ostatnými tromi pretekmi strácali iba sedemnásť bodov a to by bolo viacej ako nádejné." McLaren určite na víťazstvo v Spa má potenciál, no už túto nedeľu môže byť všetko inak. Veď stačí iba, aby v Ardenách zapršalo a situácia v šampionáte môže rozhodnúť o novom šampiónovi. Rozhodne si preto nadchádzajúce preteky nemôžeme nechať ujsť.
Sklamaním pre domácich fanúšikov bolo vystúpenie tímu Ferrari. Po dlhoročnom období hojnosti tentoraz vraník z Maranella nedokázal na domácej trati docválať ani po jediný bod a Michael Schumacher po piatich rokoch definitívne stratil aj teoretické šance na obhajobu ďalšieho titulu. "Chýbala nám rýchlosť," priznal sklamaný viacnásobný šampión. "Ospravedlňujem sa našim fanúšikom a ďakujem za ich podporu. Chcem im odkázať, že sa nevzdávame a ešte sa pokúsime pred koncom sezóny zlepšiť. Veríme, že sa to podarí." Aj keď podpora talianskeho klenotu tifosi je trvalá, predsa len návštevnosť na Monze klesla o dvadsať percent a miestna tlač označila vystúpenie Ferrari za debakel a utrpenie sledovať ako sa Michael Schumacher trápi v strede štartového poľa. Dobrou správou pre fanúšikov tímu je však správa o tom, že Ferrari v sobotu na Monze podpísalo novú zmluvu s Philip Morris (Marlboro) až do roku 2011, čo vytvára dobrý ekonomický základ pre stabilitu tímu.
A ak už sme pri budúcnosti, tak si povedzme, že v Miláne sa pred pretekmi stretli konečne všetci šéfovia tímov s prezidentom FIA Maxom Mosleyom a Berniem Ecclestonom. Rokovalo sa o budúcej podobe formuly jeden a hoci sa konkrétnejšie detaily na verejnosť nedostali, tak pozitívnou informáciou je, že všetci účastníci sa zhodli, že toto stretnutie sa nieslo v ústretovej atmosfére a vytvorilo dobrý predpoklad pre nadchádzajúce zložité jednania o budúcej forme formuly jeden. Pre nás fanúšikov sú to potešujúce správy, pretože je ťažko si predstaviť, že by po takmer šesťdesiatich rokoch spoločnej histórie sa zrazu formula jeden rozštiepila a stratila svoj punc kráľovskej disciplíny. Ak už pre nič iné, tak verme, že kvôli komerčnej hodnote značky F1 ako takej sa všetky strany nakoniec dohodnú a od roku 2008 sa zmenia iba niektoré pravidlá a nie celá séria.
Rok 2008 je však ešte ďaleko, no nás už tento víkend čaká napínavá veľká cena Belgicka v Spa-Francorchamps. Na najdlhšom okruhu šampionátu s legendárnou adrenalínovou zákrutou Eau Rouche čaká na pilotov tentoraz 44 kôl (krát 6976 metrov). Vlani sa radoval Kimi Räikkönen, ktorý je rozhodne favoritom aj tento rok. Rekordérom na svojej obľúbenej trati je však Michael Schumacher, ktorý tu dokázal zvíťaziť až sedemkrát. Tento rok však svoju sériu pravdepodobne nerozšíri. Kto sa však bude radovať v cieli 51. Grand prix Belgicka a celkovo už 747 GP v histórii formuly jeden sa dozvieme približne okolo šestnástej hodiny v nedeľu.
Výsledky 56. GP Talianska: 1. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 1:14:28,659, 2. Fernando Alonso (Šp./Renault) +2,479, 3. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +17,975, 4. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) +22,775, 5. Jarno Trulli (Tal./Toyota) +33,786, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +43,925, 7. Antonio Pizzonia (Braz./Williams) +44,643, 8. Jenson Button (V.Brit./BAR) +1:03,635, 9. Felipe Massa (Braz./Sauber) +1:15,413, 10. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +1:36,070, 11. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) +1 kolo, 12. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) +1 kolo, 13. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1 kolo, 14. Mark Webber (Austr./Williams) +1 kolo, 15. David Coulthard (Škót./Red Bull) +1 kolo, 16. Takuma Sato (Jap./BAR) +1 kolo, 17. Tiago Monteiro (Port./Jordan) +2 kolá, 18. Robert Doornbos (Hol./Minardi) +2 kolá, 19. Christijan Albers (Hol./Minardi) +2 kolá, 20. Narain Karthikeyan (Ind./Jordan) +3 kolá. (PP: Räikkönen McLaren Mercedes 1:20,878 (257,855), NK: Montoya McLaren Mercedes 1:24,770 (226,693) v 39. kole, Viedli: Montoya 1. - 53. k.)
Priebežné poradie jazdcov. 1. Alonso 103 bodov, 2. Räikkönen 76, 3. M. Schumacher 55, 4. Montoya 50, 5. Trulli 43, 6. Fisichella 41, 7. R. Schumacher 35, 8. Barrichello 31, 9. Heidfeld 28, 10. Webber 24, 11. Button 24, 12. Coulthard 21, 13. Massa 8, 14. Wurz, Monteiro a Villeneuve po 6, 17. Karthikeyan a Klien po 5, 19. de la Rosa, Albers po 4, 21. Friesacher 3, 22. Pizzonia 2, 23. Liuzzi a Sato po 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 144 bodov, 2. McLaren 136, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 78, 5. Williams 54, 6. RedBull 27, 7. BAR 25, 8. Sauber 14, 9. Jordan 11, 10. Minardi 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.