v závodoch vo francúzskom Maubeuge, argentínskej Cordobe a marockej Casablanke vyrobilo už vyše 1,6 milióna vozidiel Kangoo. Prvé úpravy na tomto vozidle vykonala firma Renault v roku 2003 a nedávno výrobca oznámil, že v októbri uvedie na trh modernizovanú verziu modelu Kangoo. Navonok sa modernizované Kangoo bude od doterajšieho modelu odlišovať prakticky len pozmenenou maskou chladiča. Úpravy interiéru sa dotkli najmä prístrojovej dosky. Modernizovaný bol sortiment motorov. Výrobca zvýšil výkon všetkých troch verzií 1,5-litrového turbodieselového motora, ktorých výkon je teraz 45 kW, 50 kW a 62 kW. Spotreba týchto úsporných pohonných jednotiek sa pohybuje v rozmedzí od 5,3 do 5,5 l/100 km. V sortimente naďalej ostáva 1,2-litrový motor, dodávaný v dvoch výkonových verziách (55 kW a 42 kW). Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou je 1,6-litrový zážihový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 70 kW. S týmto motorom dosiahne Kangoo maximálnu rýchlosť 170 km/h. Firma Renault dodáva Kangoo aj s motormi, upravenými na spaľovanie zemného plynu. Do sériového výstroja Kangoo patrí antiblokovací systém, zahrnujúci aj systém podpory núdzového brzdenia a čelné nafukovacie vankúše. Po zložení zadnej lavice sa objem batožinového priestoru zväčší na 2 600 litrov. Kangoo sa dodáva aj s výbavou Enfants (deti), do ktorej patria sklopné stolíky na zadnej časti operadiel predných sedadiel a špeciálne panoramatické vnútorné zrkadlo, ktoré umožňuje vodičovi "kontrolovať" vzadu sediace deti. Výbava Electrique zahrnuje elektricky ovládané vonkajšie zrkadlá, palubný počítač a indikátor vonkajšej teploty. Kangoo má dĺžku 4 035 mm a je na oboch stranách vystrojené posuvnými dverami.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.