akvizícia 11 predajní Delvity nemeckou konkurenčnou skupinou Rewe, ktorá prevádzkuje obchody Billa a Penny Market.
V súčasnosti Billa na Slovensku prevádzkuje 76 obchodov a zamestnáva 3 000 pracovníkov, z Delvity ich prešlo 450. Predajná plocha predstavuje asi 60 000 m2. "Do konca roku 2005 v sieti Billa bude 81 predajní," uviedol TASR analytik agentúry pre prieskumu trhu Terno Ľubomír Drahovský. Zmluvu o kúpe partneri podpísali vo februári tohto roka. Skupina Rewe zaplatila Delvite 7,7 milióna EUR, v prepočte 297 miliónov SKK. Od júla sa priestory 11 prevádzok s plochou viac ako 10 000 m2, ktoré vlastní spoločnosť Prior Stred (Banská Bystrica), upravili na štandard rakúskeho hypermarketu. Značka Delvita po 7 rokoch na slovenskom trhu zanikla. Dôvodom predaja supermarketov skupine Rewe bola malá sieť predajní a ich logisticky značná rozptýlenosť a neefektívnosť. To z hľadiska stratégie rozvoja už nevytváralo priestor pre ďalšie investičné príležitosti majiteľa Delhaize Group (Belgicko). Pod novú transakciu sa sčasti podpísali aj slabšie obchodné výkony supermarketov, ktoré vykazovali v roku 2003 i 2004 mierne stratové výsledky. Nedá sa vylúčiť ani kúpyschopnosť Slovákov a tlak konkurenčných reťazcov. Ciele v roku 1998 stanovené na štartovacej pozícii Delvity v SR sa z hľadiska dosahovaného podielu na výnosoch skupiny i rýchlosti napredovania reťazca rozchádzali so skutočnosťou. "Delvita odchádza zo Slovenska a sústredí sa na výnosnejšie zhodnotenie investícií predovšetkým na kľúčovom trhu v ČR," dodal o plánoch manažér Delvity v ČR Petr Uchytil. Nemá už význam investovať v SR, keď ich efekt je ďaleko vyšší v ČR, USA či Belgicku. Delvita už v roku 2004 predala v SR tri predajne. V rámci obchodných firiem, ktoré podnikajú na slovenskom trhu, v posledných rokoch figurovala podľa ročných tržieb na konci prvej dvadsiatky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.