ho navštívi 45 miliónov ľudí, čo ho robí najpopulárnejším obchodným centrom na svete.
Ikea chce postaviť svoje žlto-modré obchody po celej krajine spolu s množstvom ďalších obchodov v jej okolí. Vytvorí tak priestor aj pre príchod ďalších známych značiek zo Západu. "Projekt obchodných stredísk Mega v Rusku je veľmi úspešný a celkom unikátny. Do roku 2010 ich plánujeme otvoriť asi 20," povedala hovorkyňa Ikea v Moskve Irina Vanenková. Spoločnosť plánuje v Rusku investovať v priebehu piatich rokov tri miliardy amerických dolárov (v prepočte 97 miliárd korún). "Očakávame, že peniaze sa nám vrátia do troch až štyroch rokov," povedala Vanenková. Maloobchod, finančníctvo a ľahký priemysel v Rusku vábi nových investorov.
Rýchly nárast počtu nových obchodov súvisí s rozvojom ruskej ekonomiky. Tá rastie už šiesty rok za sebou. "Maloobchod sa veľmi rýchlo vyvíja. V roku 2004 narástol o 31 percent a tento rok očakávame 20-percentný nárast," hovorí analytička spoločnosti Alfa Yelena Borodenková. V niektorých provinciách je však maloobchod ešte stále veľmi zaostalý. Obchody sú staromódne a chýbajú v nich kvalitné produkty za primerané ceny. Rovnako sú nedostatočné služby.
Rusi však nakupujú radi. Najväčšie nákupné centrum v Moskve Mega sa napĺňa najmä cez víkend. Obchod navštívi počas víkendu 120-tisíc ľudí. Západné obchodné siete sa radšej zameriavajú na stredné vrstvy na okraji mesta, ako by mali ísť do centra Moskvy, kde sa nachádzajú prevažne drahé butiky. (reuters)
Autor: pcs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.