Korzár logo Korzár
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Po víťazstve sa ušla hráčom košickej rezervy kritika

Košice Napriek hladkému víťazstvu nebol kormidelník košickej rezervy Jozef Móder spokojný s výkonom hráčov. Jeho zverenci si poradili s

predposledným celkom tabuľky zo Svidníka a gólmi Cicmana, Lišku a Gajdoša dosiahli povinné tri body, ale hrou príliš nepresvedčili. Zdalo sa, že súpera podcenili a ten svojou bojovnosťou im robil počas celého stretnutia dosť starosti. Umne bránil a spoliehal sa na rýchle protiútoky, ktoré však nedokázal zakončiť. Hostitelia sa až príliš vybíjali v osobných súbojoch, namiesto toho, aby išli do kombinácie, ktorá im v predchádzajúcich domácich dueloch oveľa viac sedela. Súper, ktorý prišiel v značne pozmenenej zostave s viacerými dorastencami sa statočne držal, aj vďaka nie najlepšiemu výkonu hostiteľov. S výsledkom 0:3 mohol byť hosťujúci kormidelník spokojný, lebo v predchádzajúcich dueloch inkasovali Svidníčania najmenej štyri góly a viac. "Podali sme solídny výkon, ale opäť sme museli dať príležitosť dorastencom, do bránky sa postavil náhradný gólman. Chlapci ma výkonom prekvapili, lebo som čakal niečo iné. Škoda, že sme skoro inkasovali a boli to opäť góly s kategórie lacných. Prvý po štandardnej situácii, ďalší po zlej rozohrávke a v závere nám už aj dochádzali sily. Boríme sa s viacerými problémami počas týždňa, keď na tréning chodí stále málo hráčov. Všetci majú pracovné povinnosti a tak veľa času na prípravu nemajú. Máme chorých hráčov, ďalší nám odišli za prácou do zahraničia. Jesenná časť je pre nás veľmi náročná, no verím, že ju zvládneme a počas zimnej prestávky sa posilnime," hovorí kormidelník a tajomník klubu v jednej osobe Pavel Piršč. Svidníčania sa od začiatku zamerali s favoritom na dobrú defenzívu, neraz bránili desiatimi hráčmi a tento cez tento obranný val sa hostitelia iba s námahou presadzovali. "Hrať otvorenú partiu by bola pre nás samovražda," hovorí trochou nadsázky P. Piršč. "Aj preto sme sa sústredili na dôslednú obranu a verili sme, že Bučko sa dokáže z rýchleho protiútoku presadiť. V prvom polčase sa nám to aj trocha darilo ohroziť domácu bránku. Mrzí ma prvý gól po štandardke, pri ktorej má každý hráč svoje úlohy v šestnástke. Žiaľ, nechali voľného hráča a ten skóroval. Musím priznať, že trojgólová prehra nie je až tak krutá. Momentálne na viac nemáme, ale som presvedčený, že ak by sme dlhšie dokázali udržať nerozhodný stav mohli sme dosiahnuť lepší výsledok. Domnievam sa, že domáce nemali svoj deň a po predchádzajúcich výsledkoch asi aj podcenili. Mali sme ich ešte viac potrápiť a mohlo sa zrodiť aj nejaké prekvapenie," povedal na margo stretnutia P. Piršč.

Hráči rezervy v domácom prostredí zaostali za predchádzajúcimi výkonmi, snažili sa hrať niečo iné. Hráčom chýbala ľahkosť, kreativita v zakladaní útokov. Veľa lôpt stratili chybnou rozohrávkou, alebo zbytočným držaním lopty. Ako náhle sa snažili hrať na jeden dotyk hra dostala spád. V porovnaní s inými duelmi museli tentoraz vynaložiť viac úsilia na zisk troch bodov. Pripustil to aj J. Móder, ktorý vzápätí dodal, že je to vecou hráčov, ako sa na daného súpera dokážu individuálne pripraviť. "Podľa toho potom vyzerá aj hra, proti lepším celkom sa dokážu vyhecovať a proti slabším potom hrajú tak ako dnes. Bolo to obrovské trápenie a je to hanba hráčov, ktorí sú profesionáli a takto pristupujú k povinnostiam," nešetril svojich zverencov po vyhranom zápase. "V stretnutiach, ktoré rýchlo nasledujú po sebe vidím veľký výkonnostný rozdiel. Chlapci to raz vedie, potom zase nie. Do futbalu to nepatrí. Na druhej strane ani meniť svoj štýl nie je originálne, ani imitovať nejaké opičky. Do futbalu to nepatrí," poznamenal k výkonu mužstva J. Móder. Hoci ten nebol podľa jeho predstáv, predsa len zisk troch bodov ho mohol potešiť. "Pre tento mladý káder nie je prvoradý výsledok, ale skôr samotná hra. Sú to dvadsaťroční chlapci a dôležité pre nich je to, čo teraz ešte naučia. Svojimi výkonmi klopú na dvere ligového mužstva, no ich posledný výkon nebol dobrý. Bol to chaos na ihrisku ako aj v ich hlavách. Osobne mi neimponuje takýto prístup, nie spôsob hry," v kritickom tóne hodnotí ostatné domáce stretnutie lodivod rezervy. Tá si udržala štvrtú priečku, ktorá zaručuje postup do vyššej súťaže po chystanej reorganizácii republikových súťaží, čo by pre mančaft znamenalo splnenie cieľa.