penalizácie a diskvalifikácie. Je viac ako zaujímavé, že víťazi posledných dvoch ročníkoch boli po záverečnej technickej kontrole diskvalifikovaní. Vlani déčko dostal Karel Trněný a v tomto roku Jozef Béreš st. Nedarilo sa ani ďalším favoritom na gemerskom podujatí, súťaž nedokončil ani čerství majster Slovenska Jozef Béreš ml. Aj preto prvenstvo na siedmom podujatí slovenského šampionátu padlo do lona posádke Peter Gavlák/Vladimír Kováč na automobile Mitsubishi Lancer. Týmto víťazstvom sa otvorili dvere tejto dvojici v boji o jedno z dvoch voľných miest na stupňoch najlepších. Prvá priečka je už obsadená talentovaným Jozefom Bérešom ml. V hre tak ostáva druhá a tretia priečka o ktoré budú na poslednom podujatí bojovať tri posádky. Najlepšiu pozíciu má druhý Poliak Grzyb pred Gavlákom a Cserhalmim.
Ten po rovom dni bol v absolútnom poradí na prvom mieste, avšak nečakaná penalizácia, podobne ako aj Poliaka Grzyba zamiešala poradím úvodného dňa. Ak si niekto s priaznivcov tejto populárnej a súťaže myslel, že sa už nič nemôže stať tak sa poriadne mýlil. Ako prvý v druhý deň štartoval Jozef Béreš st. pred svojim synom Jozefom. Po šiestej ereske si poradie vymenili, ale po ôsmej sa to menilo opäť, keď junior meškal pre problémy s Citroënom S1600 do časovej kontroly takmer 19. min. čo znamenalo koniec nádejam na dobrý výsledok. V ďalšej časovej kontrole odovzdal jazdný výkaz. Po záverečnej ereske došiel ako prvý na cieľovú rampu domáci matador a niekoľko násobný majster Slovenska Jozef Béreš st., dlho sa z víťazstva netešil. Jury po záverečnej technickej kontrole diskvalifikovala tohto pretekára. Dôvodom boli brzdové kotúče, ktoré nespĺňali homologizačnú normu FIA. Po tomto rozhodnutí jury sa otvorila cesta k prvej priečke absolútneho poradia druhému Gavlákovi. Celkový dojem z dobrej súťaže, na ktorej sa predstavilo menej posádok boli penalizácie a diskvalifikácia, ktoré sa asi na tomto podujatí stávajú už pravidlom.
Po skončení pretekov neskrýval sklamanie Jozef Béreš st., ale svoju prehru zobral športovo. Súťaž v Rožnave bola pre tohto elegantného pretekára poslednou, ktorá mala veľmi trpkú príchuť. "Neviem, čo si mám o tom celom myslieť. Dostal som déčko preto, že som mal po pretekoch tenčí brzdový kotúč. Počas celej sezóny som mal rovnaký a nikomu to nevadilo. Viacerí jazdci nad tým krútili hlavami, aj českí, ale stalo sa. V doterajšej kariére sa mi nič podobné nestalo. Bolo zjavné, že technici niečo musia nájsť, lebo na záverečnej kontrole, ktorá po iných pretekoch netrvala dlhšie ako desať minút, som teraz s autom zotrval hodinu. Doteraz som nebol nikdy diskvalifikovaný, rovnako na mňa nik nepodal protest a rovnako ja som nemusel dávať protest. Tieto preteky som bral ako posledné podujatie v mojej dlhoročnej jazdeckej kariére. Bolo by super sa rozlúčiť absolútnym víťazstvom, no nestalo sa. Na tratiach som toho preskákal veľa, zažil veľa príjemných aj krušných momentov. Ten posledný je asi najhorší, ale nič sa nedeje. Šport prináša okrem víťazstiev aj prehry. Posledná v porovnaní s predchádzajúcimi má úplne inú príchuť," povedal J. Béreš st. Odhliadnuc od samotnej diskvalifikácie vyslovil so súťažou spokojnosť a hlavne s výberom rýchlostných skúšok, ktoré boli technické i náročne zároveň. Počasie nedovloli, aby sa jazdilo príliš rýchlo, ale i napriek tomu prejazdy tých najlepších vyvolali nadšenie divákov v chladnom a upršanom počasí.
Sklamanie bolo cítiť aj v hlase druhého pretekára v absolútnom poradí Tibora Cserhalmiho. Ten po sľubnom prvom dni, však prišiel o priebežné prvé miesto, no v druhý sa ukázal ako veľký bojovník a s päťminútovej penalizácie dokázal takmer polovicu stiahnuť. "Súťaž bola pre nás dobrou školou a zároveň to bola aj lotéria pneumatík. V prvý deň bol povrch rýchlostných skúšok vlhký, v druhý zase po daždi mokrý," rozhovoril sa T. Cserhalmi. "Po prvom dni sme boli s Martinom v absolútnom poradí na prvom mieste, avšak nečakaná penalizácia pred vstupom do uzavretého parkoviska nás odsunula na nižšie priečky priebežného poradia. V druhý deň sme sa snažili stratu sťahovať. Mali sme aj trocha šťastia, zapršalo nám a posunuli sme sa na celkové druhé miesto." Aj on hodnotil eresky pozitívne, avšak pozastavil sa nad tým, či penalizácie a déčka pomôžu rozvoju slovenského automobilového športu.
Prvenstvo na Rally Rožňava si tak vybojoval Peter Gavlák so spolujazdcom Vladimírom Kováčom na Mitsubishi Lancer. Druhá priečka patrila dvojici Tibor Cserhalmi - Martin Krajňák rovnako na Mitsubishi Lancer. Za touto dvojicou slovenských posádok sa umiestnil Poliak Grzegorz Grzyb s navigátorom Przemekom Mazurom na Suzuki Ignis S1600.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.