Korzár logo Korzár

Engemu premiéra v A1 nevyšla

Dva týždne po svojej svetovej premiére v Brands Hatch pokračovala nová séria A1 Grand prix druhým podujatím na nemeckom Lausitzringu. Dvadsať päť

národných tímov bojovalo znova o body do Pohára národov v ktorom nateraz vedie Brazília zastupovaná mladým Nelsonom Piquetom. No zatiaľ, čo pri anglickej premiére vyjazdil "Nelsino" prakticky všetko, čo sa dalo, tak v Nemecku už také šťastie nemal a okrem tretieho miesta v šprinte si zapísal iba jediný bod hlavných pretekoch a aj to iba za najrýchlejšie kolo. Tentoraz štartovému poľu jednoznačne dominoval tím Francúzska, za ktorý jazdil Nicolas Lapierre. Ten vyjazdil pole position už v kvalifikácii na úvodný šprint, kde neskôr dokázal pozíciu obhájiť a pripísať pre krajinu galského kohúta prvé víťazstvo. Štart šprintu pritom nebol bez problémov. Hneď po ňom totiž došlo ku kolízii na ktorú doplatili piloti tímov USA (Scott Speed), Anglicka (Robbie Kerr) i Holandska (Jos Verstappen). Poradie na prvých troch miestach sa po odstúpení favorizovaných pilotov Anglicka a USA nezmenilo celých osemnásť kôl a z pódiového umiestnenia sa napokon v cieli radovali tímy Francúzska (Lapierre), Švajčiarska (Jani) a Brazílie (Piquet jr.). Svoju premiéru v novej sérii si v tomto závode odjazdil aj český pretekár Tomáš Enge, ktorý však tiež doplatil na kolíziu po štarte a musel do depa. Po oprave sa vrátil na dvadsiate miesto z ktorého sa postupne prepracoval na cieľovú dvanástu pozíciu. A pretože Enrico Toccacelo, reprezentujúci Taliansko, po pretekoch dostal penalizáciu 25 sekúnd, posunul sa Enge vo výsledkoch na definitívne jedenáste miesto. Žiaľ nám dobre známemu pretekárovi (rodákovi z Liberca) sa nedarilo ani v druhom, pretože po problémoch so spojkou odštartoval predčasne a bol potrestaný prejazdom boxovou uličkou. Dlhý čas sa však Tomáš aj napriek tomu držal na bodovaných priečkach a zdalo sa, že český národný tím sa bude môcť radovať z prvých bodov. Ani tentoraz to však nevyšlo, pretože v 27. kole Japonec Noda zavinil kolíziu s Brazílčanom Piquetom, ktorého vozidlo následne vrazilo do prechádzajúceho Engeho pre ktorého sa týmto preteky skončili. "Mrzí ma to, že sme dnes nebodovali, pretože naše auto bolo konkurencieschopné," povedal po pretekoch Tomáš Enge. "Štart šprintu bol veľmi hekticky, lebo celé štartové pole sa príliš natlačilo. Zrazu nebolo kam ísť a musel som spoliehať iba na ostatných pretekárov. Žiaľ do cesty mi vošiel Toccacelo a ja som musel s poškodeným autom do depa. Vďaka spomaľovaciemu autu som potom mohol našťastie dotiahnuť celé štartové pole. Zvyšok pretekov bol zábavný, lebo som sa prebojovával dopredu. Pokiaľ ide o hlavné preteky, tak štart bol pre mňa ťažký, pretože spojka zaberala aj napriek tomu, že som ju celý čas tlačil a auto sa trochu hýbalo. Preto som dostal penalizáciu. Aj napriek tomu som však stále mal šancu na body, až kým ma nezasiahol Piquet, ktorému do cesty vbehol Japonec. Myslím si však, že v oboch pretekoch sme ukázali dobrú rýchlosť, čo potvrdzuje aj to, že po zastávke v depe som jazdil za Piquetom, ktorý patrí medzi najrýchlejších a nemal som problém držať s ním tempo. Verím preto, že v Estorile budeme ešte silnejší, pretože s autom si už viacej rozumiem a postupne si na neho zvykám." No a zatiaľ, čo českému tímu sa nedarilo ani v druhých pretekoch, tak francúzsky tím si svoju radosť iba zopakoval. Nicolas Lapierre sa už v štvrtom kole dostal do vedenia, keď predbehol Neela Janiho (Švajčiarsko). Po PIT STOP sa síce Jani na päť kôl do čela vrátil, ale to bolo z jeho strany všetko. Od 21. kola sa definitívne do vedenia vrátil Lapierre, ktorý potvrdil nemeckú dominanciu francúzskeho tímu. Za ním potom došiel Angličan Kerr a na treťom mieste Kanaďan Sean McIntosh. Po dvoch súťažných víkendoch tak síce stále vedie Brazília, ale už iba o jeden bod pred Francúzskom a Novým Zélandom, ktorého pilot Johny Reid ako jediný bodoval vo všetkých doterajších štyroch pretekoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky Lausitzring - Šprint (18. kôl): 1. Francúzsko (Lapierre), 2. Švajčiarsko (Jani), 3. Brazília (Piquet jr.), 4. Nový Zéland (Reid), 5. Nemecko (Scheider), 6. Malajzia (Yoong), 7. Kanada (McIntosh), 8. Mexiko (Martinez), 9. Írsko (Firman), 10. Japonsko (Noda), 11. Česko (Enge). Hlavné preteky (35. kôl): 1. Francúzsko (Lapierre), 2. Anglicko (Kerr), 3. Kanada (McIntosh), 4. Nový Zéland (Reid), 5. Švajčiarsko (Jani), 6. Írsko (Firman), 7. Holandsko (Verstappen), 8. Indonézia (Mikola), 9. Japonsko (Noda), 10. Nemecko (Scheider). Priebežné poradie po štyroch pretekoch: 1. Brazília 30 bodov, 2. Francúzsko 29, 3. Nový Zéland 29, 4. Švajčiarsko 17, 5. Austrália a Mexiko po 16, 7. Anglicko 15, 8. Kanada 14, 9. Malajzia 11, 10. Nemecko, Írsko, Holandsko po 8, 13. Japonsko 6, 14. Južná Afrika 5, 15. Pakistan 4, 16. Indonézia a Portugalsko po 3.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 625
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 174
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 268
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 5 423
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 171
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 066
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 239
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 092
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu