Slovensko by malo v rokoch 2007 až 2013 dostať od Európskej únie výrazne viac peňazí na stavbu ciest. V porovnaní s rokmi 2004 až 2006 by malo ísť o
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
4
Zlepšiť situáciu v cestnej infraštruktúre SR by malo aj rozšírenie účelu a použitie eurofondov nielen na budovanie diaľnic a rýchlostných ciest, ale aj na cesty 1., 2. a 3. triedy. V budúcom roku ešte nedôjde k výraznému navýšeniu zdrojov na cestnú infraštruktúru.
Podľa Prokopoviča je v štátnom rozpočte na rok 2006 pre cesty vyčlenených 19,1 miliardy Sk, čo je oproti tomuto roku nárast približne o 40 miliónov Sk. Z týchto peňazí budú 4 miliardy Sk pochádzať z úveru pre Národnú diaľničnú spoločnosť, 4,6 miliardy Sk by malo Slovensko dostať z eurofondov a 2,1 miliardy Sk budú tvoriť zdroje z kofinancovania projektov. Ostatok sú peniaze zo štátneho rozpočtu.
Prioritou bude v budúcom roku dokončenie diaľničného prepojenia Bratislavy a Žiliny, k čomu Slovensko zaväzuje aj zmluva s automobilkou KIA, ktorá stavia pri Žiline svoju továreň. Už teraz je však zrejmé, že sa nepodarí postaviť v stanovenom termíne úsek cesty cez Považskú Bystricu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.