Korzár logo Korzár

Ministerstvo pôdohospodárstva má reklamu v televízii

Bratislava - V hlavnom vysielacom čase v televízii skoro každý večer vysielajú reklamu ministerstva pôdohospodárstva. Reklama divákom, ktorí nie sú

poľnohospodármi, nepovie prakticky nič. Je to informácia iba pre poľnohospodárov, ktorí môžu dostať peniaze z Európskej únie.

Kampaň pre ministerstvo vedené Zsoltom Simonom z SMK robí reklamná agentúra I-Step, ktorú vybrali, podľa zákona o verejnom obstarávaní, v užšej súťaži. Táto agentúra robila aj volebnú kampaň SMK. Reklama je financovaná z fondov únie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šéf poľnohospodárskej komory Ivan Oravec hovorí, že by sa pýtal, prečo peniaze minuté na reklamu nedajú radšej roľníkom, ale pochopil, že kampaň vyžaduje únia. "Mňa to tiež rozčuľuje, ale naozaj ministerstvo a platobná agentúra musia kampaň robiť," hovorí Oravec.

SkryťVypnúť reklamu

Katarína Czajlíková, hovorkyňa ministerstva, povedala, že Európska únia stanovuje povinnosť robiť reklamu na fondy z peňazí, ktoré poskytne pre poľnohospodárov, a zároveň všetko kontroluje.

Povinnosť zverejniť, že peniaze sú z únie, majú podľa Oravca aj roľníci. "Keď dostanem peniaze na stroj, musím dať naň nálepku," hovorí. Podľa neho veľkí roľníci nepotrebujú vidieť podobnú kampaň, lebo chodia na školenia, sú v komore, majú internet, ale reklama "určite môže ovplyvniť menších roľníkov", ktorí majú zopár hektárov, aby sa uchádzali o peniaze.

Únia nám dala na propagáciu 29 miliónov korún na tri roky.

Prečo zaplatili vysielací čas na reklamu v najdrahšom večernom čase? Podľa Czajlíkovej by sa malo o programe dozvedieť čo najviac ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Martin Mazág, šéfredaktor mesačníka Stratégie, ktorý sa zaoberá reklamou, marketingom, médiami, hovorí, že vo veľmi špecifických kampaniach je lepšie využiť priame formy oslovenia, teda adresne, a nemuseli by "oslovovať formou kampaní v televízii".

Autor: rf

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 12 659
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 111
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 7 709
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 914
  5. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 626
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 015
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 743
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 456
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme.
  2. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  3. Soňa Kallová: Je to žralok?
  4. Ján Raclavský: Uhorková sezóna prebitá “zásadnou” otázkou: Má sa predĺžiť funkčné obdobie v samospráve?
  5. Monika Albertiová: Kto za koho kope? Briti, influenceri a tichý vplyv na slovenské voľby
  6. Ján Valchár: Pray for Bielorusko and Kamčatka!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami: Zbrojníky - Pežerňa
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 42 160
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 33 614
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 078
  4. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 847
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 717
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 661
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 304
  8. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 216
  1. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  2. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  3. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  4. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  5. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  6. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  7. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  8. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu