založená v roku 1968 a ktorá vyrába prevažne ľahké úžitkové vozidlá. Na západoeurópskom trhu ponúka firma JMC svoj športovo-úžitkový model Landwind (vietor z pevniny), dovážaný belgickou firmou LWMC.
Landwind je päťdverové vozidlo, postavené na podvozku s rázvorom 2 760 mm. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a odpružené skrutnými tyčami, vzadu je tuhá náprava, odpružená pozdĺžne uloženými listovými pružinami. Vozidlo je dlhé 4 745 mm, široké 1 800 mm a vysoké 1 750 mm. Na pohon vozidla sú k dispozícii tri motory. Dvojlitrový zážihový štvorvalec z produkcie firmy Mitsubishi má maximálny výkon 84 kW a slúži len na pohon verzie s poháňanými zadnými kolesami. Spomenutý motor má najvyšší krútiaci moment 163 Nm a jeho celková priemerná spotreba je 8,5 l/100 km. Aj 2,4-litrový zážihový motor je výrobkom firmy Mitsubishi a jeho najvyšší výkon je 92 kW pri 5 250 ot/min. Tento motor s maximálnym krútiacim momentom 195 Nm môže poháňať verziu s pohonom len zadných alebo všetkých štyroch kolies. Landwind, poháňaný týmto motorom, dosiahne maximálnu rýchlosť 175 km/h. Celková priemerná spotreba 2,4-litrového motora je 9 l/100 km. Tretím motorom v ponuke pohonných jednotiek je 2,8-litrový turbodieselový motor, ktorý pre zmenu pochádza zo sortimentu firmy Isuzu. Tento motor, určený na pohon oboch verzií, má maximálny výkon 68 kW pri 3 600 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 210 Nm pri 2 300 ot/min. Celková priemerná spotreba tohto motora je 7 litrov nafty na 100 km. Všetky motory sú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Do sériového výstroja vozidla patrí klimatizačná sústava, posilňovač riadenia, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním, parkovacia pomôcka, hmlové svetlá, airbag pre vodiča a kožou potiahnuté sedadlá. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené aj airbagom pre spolujazdca a elektricky ovládaným strešným oknom. Antiblokovací systém však nie je k dispozícii ani za príplatok. Ak sa vám čínsky Landwind zdá technicky zastaraný, máte pravdu. V tlačovej správe, ktorú na frankfurtskom autosalóne rozdávala novinárom firma LWMC, sa totiž nespomína, že Landwind je technicky odvodený od modelu Opel Frontera prvej generácie, ktorý bol na trh uvedený v roku 1991. No a Frontera bola postavená na podvozku, ktorý si firma Opel "požičala" od partnerskej firmy Isuzu. Nedostatok modernej techniky chce Landwind nahradiť nízkou cenou. Landwind, vystrojený dvojlitrovým motorom a pohonom len zadných kolies, sa na nemeckom trhu predáva za necelých 15 000 eur. Treba si počkať na to, či čínsky automobilový "vietor z pevniny" skutočne rozvíri európsky automobilový trh. Zatiaľ totiž Landwind rozvíril len debatu o nízkej bezpečnosti čínskych vozidiel, pretože tento model obstál v bariérových skúškach, vykonaných autoklubom ADAC, tak zle, ako doteraz žiadne iné vozidlo.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.