aj jednu novú štúdiu. Ide o koncepčné vozidlo 20Cup, ktoré spája atribúty auta a motocykla. Nová dvojmiestna štúdia má vpredu dve kolesá, vzadu len jedno. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, zadná kyvná vidlica je odpružená jednou pružiacou jednotkou. Nový trojkolesový Peugeot je dlhý 363 cm, široký 177 cm a vysoký len 116 cm. Hmotnosť tohto unikátneho otvoreného roadstera je okolo 500 kg. Vozidlo je poháňaná štvorvalcovým motorom so štyrmi ventilmi na valec, ktorý bol vyvinutý v rámci spolupráce koncernu PSA a firmy BMW. Motor s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov je prepĺňaný turbodúchadlom a vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Maximálny výkon motora je 125 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 240 Nm. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, ktorú vodič ovláda páčkami na volante. V strede volantu je umiestnený dotykový displej, ktorý bez ohľadu na natočenie volantu zobrazuje informácie vo vodorovnej polohe. Na tomto displeji sa môžu zobrazovať napríklad informácie o priečnom a pozdĺžnom zrýchlení vozidla. Vodič a cestujúci sedia za sebou, v oddelených, kožou potiahnutých kokpitoch. Dva ochranné oblúky slúžia na ochranu posádky pri prevrhnutí vozidla. Nosná konštrukcia tohto unikátneho vozidla je zhotovená z uhlíkových kompozitov. Predná časť novej štúdie naznačuje, ako by mohla vyzerať predná časť nového sériového modelu 207, ktorý na budúci rok nahradí terajší model 206.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.