tampónu nemôže ani vstať zo stoličky, že detské plienky majú nasať čo najviac tekutiny a deti nemusia piť mlieko, stačí si dať čokoládu plnú mlieka, atď., atď.
Niektorí naleteli vďaka psychológii reklamy a stali sa z nich, nevyzbrojených amatérov, premýšľajúci ľudia, porovnávajúci reklamné triky s realitou. K tomu netreba tak veľa, iba používať zdravý, ako sa vraví, sedliacky rozum a s televízorom ho zapínať.
Treba vedieť, že k reklamám patrí nadsázka a s ňou treba aj počítať. Solídne firmy sa snažia odporúčať svoj tovar poctivo, nevtieravo, v súlade s etickým kódexom, často vkusne a zábavne. Získajú si tak zákazníkov aj divákov. Rozmýšľajme však, najmä ak ide o zdravie, hygienu a výživu pre deti a nedávajme lacno kožu. Rozumná mamička by mala najprv vyskúšať niekoľko druhov plienok a až potom sa rozhodnúť, ktoré sa hodia pre jej bábätko na deň, noc a cestovanie. Nemôže hneď bežať do obchodu pre reklamovanú značku len preto, že ju na obrazovke videla a plienky sajú a sajú. Predstavte si caparta, ktorý sa učí chodiť, ako so sebou medzi nôžkami vlečie kilový balík naplnený močom a šťastlivo sa smeje, keď si do neho sadne. Realita je iná.
Pre dlhší nerušený spánok v noci sa plienky s vysokou absorpčnou schopnosťou hodia, lenže spiace dieťa nie je pre reklamu rozkošným akčným hrdinom.
Voňavý nepotiaci sa športovec je veľmi lákavá predstava, lenže dôsledné zastavenie tvorby potu ohrozuje zdravie a v dôsledku toho by mohol krásny svalovec propagujúci skvelé účinky antiperspirantu pri športovom výkone aj skolabovať. Pot je poistka, ktorá zabráni prehriatiu a už v 6. storočí prezentovali potenie ako samoočistný proces organizmu. Oveľa lepšie sa hodia pre také situácie deodoranty, ktoré potenie nezastavia, ale iba ničia baktérie a pohlcujú telesné pachy. Antiperspiranty by sa mali používať v bežnom živote a pri menšej záťaži.
Nuž a tampóny, ktoré absorbujú obrovské množstvo tekutiny a nikdy ženu nezradia? Z dlho ponechaného tampónu hrozí rozmnoženie mikroorganizmov a organizmus môže utrpieť aj šok. Takéto psychologické návnady, akými sú práve vysokoobjemové hygienické pomôcky, vyvolávajú pocit čistoty a istoty, príjemný každej žene. Tampóny si pokojne kupujte ďalej, podľa potreby objemnejšie alebo menšie, ale predovšetkým dodržiavajte čas ich zavedenia. Pri silnom krvácaní je potrebná výmena za 2 hodiny, pri slabšom za 5.
Deti by chceli všetko, čo vidia v reklame, lenže ak by im rodičia dopriali všetko čo vidia iba počas víkendového vysielania, mali by doma namiesto detí súdky a televízny koniec týždňa by ich prišiel na niekoľko tisíc.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.