(týmto už zastaraným anglickým výrazom sa kedysi označovali vozidlá so špecifickým typom karosérie kombi). Štúdia Shooting Brake je postavená na podvozku nového modelu TT, ktorý bude na trh uvedený na jeseň roka 2006. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson a priečnymi ramenami, zadná náprava je prevzatá z typu Golf a vyznačuje sa pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Technickou novinkou je použitie systému adaptívneho tlmenia Audi Magnetic Ride. Tlmiče tohto systému sú naplnené špeciálnou, tzv. magnetoreologickou tekutinou, ktorej viskozitu možno meniť pôsobením elektromagnetického poľa. Zmenou viskozity sa mení tlmiaca charakteristika tlmičov. Činnosť tlmičov je riadená elektronickým systémom, ktorý vyhodnocuje charakter vozovky i jazdné podmienky. Vodič si môže zvoliť dve charakteristiky činnosti tlmičov. Na 19-palcových kolesách sú namontované pneumatiky rozmeru 245/40 R19. Brzdová sústava je vystrojená keramickými brzdovými kotúčmi, na ktorých sa neprejavuje zníženie brzdiaceho účinku ani po opakovanom intenzívnom brzdení. Nová štúdia Audi má rázvor 2 470 mm, dĺžku 4 180 mm, šírku 1 840 mm a výšku 1 350 mm. Interiér má usporiadanie 2+2, takže vo vozidle môžu pohodlne cestovať dve dospelé osoby a dve deti. Novú štúdiu možno považovať za rodinné športové kombi, pretože jej batožinový priestor má objem 255 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa objem zväčší na 730 litrov. Na pohon vozidla slúži vpredu naprieč umiestnený 3,2-litrový zážihový vidlicový šesťvalec, ktorý vyvíja maximálny výkon 184 kW pri 6 200 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 320 Nm dosahuje motor pri 2 500 ot/min. Shooting Brake zrýchli z 0 na 100 km/h za šesť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Modernou technikou je vystrojený aj interiér vozidla. Na strednej konzole je displej navigačného systému s dotykovým ovládaním. Cieľ svojej cesty môže vodič jednoducho prstom napísať na displej. V prednej časti vozidla je malá kamera, ktorou možno urobiť zábery rôznych cieľov jazdy a uložiť ich do pamäti, odkiaľ si ich môže vodič podľa potreby vyvolať a tak si aj vizuálne overiť, či je na správnom mieste.
Palubný počítač môže vodičovi odporučiť zaujímavú trasu, plnú zatáčok. Keď sa vodič rozhodne ísť touto trasou, počítač sa správa ako elektronický spolujazdec a odporúča vodičovi vhodný prevodový stupeň a vhodnú rýchlosť prejazdu blížiacej sa zákruty. O ďalšom osude štúdie Shooting Brake sa síce definitívne rozhodne až po skončení tokijského autosalónu, ale podľa zákulisných správ je temer isté, že sa v najbližších rokoch objaví na trhu sériový model, odvodený od tejto krásnej štúdie.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.