považoval domáce podujatie za osobný vrchol sezóny a svoju túžbu zvíťaziť v ňom podčiarkol naviac ďalšími zápismi do historických tabuliek, keď vyhral už po deviatykrát v jednej sezóne a ako prvý pretekár vôbec, v novodobej histórii tohto športu, bol najrýchlejší aj vo všetkých rýchlostných skúškach súťaže! "Toto víťazstvo odo mňa všetci očakávali a tak som ho chcel čímsi ozvláštniť," smial sa v cieli najlepší rely pretekár súčasnosti a dodal: "Chcel som na tomto podujatí vyhrať nielen preto, že je to môj domáci podnik, ale aj preto, lebo mám tieto trate veľmi rád." Napokon v nedeľu o tom nikto ani nezapochyboval. Sebastien už od prvých kilometrov nasadil tempo, ktorému chvíľu stačili iba Marcus Grönholm a tímový kolega Francois Duval. Marcus však musel po štvrtej rýchlostnej skúške (uzatvárajúcej prvú etapu) odstúpiť kvôli poruche prevodovky a Francois mal zasa problémy s brzdami, ktoré ho vyradili zo súboja o vedenie (neskôr naviac, v úvode poslednej etapy, havaroval a musel odstúpiť). Na druhé miesto za Sebastiena Loeba sa tak posunul Toni Gardemeister s Fordom Focus, ktorý však už vtedy na vedúci citroen strácal viacej ako jednu minútu a do cieľa súťaže ju ešte zdvojnásobil. Z pohľadu šampionátu bola súťaž dôležitá (keďže Loeb už titul obhájil) hlavne pre dvojicu Petter Solberg a Marcus Grönholm, ktorí súperia o titul vicemajstra. Ako sme si už vraveli, lepšie mal úvod súťaže rozbehnutý Grönholm, no po jeho odstúpení sa na podium posunul Solberg, ktorý aj napriek problémom s defektami a tiež s brzdami nakoniec udržal bronzové miesto a dotiahol sa tak bodovo na posádku Peugeota. Lenže Grönholmovo odstúpenie malo zásadný význam aj pre situáciu v Majstrovstvách sveta značiek, kde Citroën dve súťaže pred koncom zvýšil svoj náskok na tridsať bodov a "levíčatám" je jasné, že ich šanca na titul zostala už iba v teoretickej rovine. "V posledných dvoch súťažiach by sme museli obsadiť prvé dve miesta a Citroën by nesmel bodovať, čo sa určite nestane," zostal realistom šéf tímu Jean-Pierre Nicolas. Na druhej strane Citroën mohol potvrdiť majstrovský hetrik už na Korzike, ale Francois Duval nerešpektoval odporúčanie Guy Frequelina, aby neriskovala a svojou haváriou pripravil tím o ďalšie cenné body. "Mám ozaj zmiešané pocity," nechal sa počuť Frequelin v cieli. "Sebastien opäť predviedol excelentný výkon a Francois ma zasa sklamal. Ráno sa necítil veľmi dobre a tak som mu odporúčil aby sa príliš netrápil a neriskoval naháňaním sa za Solbergom. Nevadilo by ani, keby ho predbehol Sarrazin. Mohol pokojne spomaliť a dôjsť svojim tempom." Duval sa však pokúšal dokázať všetkým svoje kvality a v prípade predbehnutia Solberga by doviezol tímu predčasný majstrovský titul. Nevyšlo to však a Francois na seba iba znova vrhol tieň nezodpovedného pretekára. "Bude to musieť rýchlo hodiť za hlavu, lebo pred nami je ďalšia súťaž v ktorej potrebujeme doviesť body a splniť náš hlavný cieľ, tretí majstrovský titul v Pohári konštruktérov," dodal šéf tímu Citroën.
Slovenských fanúšikov bude možno zaujímať (keďže sme v súťaži opäť nemali vlastné zastúpenie) ako sa darilo českým posádkam a tímu Škoda Motorsport. Najviac radosti mali Češi tentoraz určite z vystúpenia Romana Krestu, ktorý po veľmi solídnom výkone doviezol piate miesto, ktoré je zároveň aj jeho najlepším výsledkom v majstrovstvách sveta. "Roman nás svojim výsledkom ozaj potešil," netajil sa ani šéf Malcolm Wilson. "Jazdil citlivo a všetko mal pod kontrolou. Keď zvážime pod akým tlakom štartoval, tak všetko zvládol na výbornú!" Pochopiteľne, že spokojný bol aj Kresta. "Vo štvrtok pred štartom som bol dosť nervózny. Všetko však vyšlo nad očakávania dobre. V piatok som šiel opatrnejšie, aby som upokojil nervy a vyplatilo sa." K Romanovmu výsledku dnes možno dodať azda iba to, že škoda, že podobné výkony nebol schopný podávať stabilnejšie počas celej sezóny, pretože pravdepodobne ani tento výsledok mu už k budúcoročnému zotrvaniu v tíme Ford nepomôže. Relatívnu spokojnosť pre české farby priviezli tentoraz značke Škoda Francúz Alex Bengue a ďalší nám dobre známy pretekár, Čech Honza Kopecký. Franzúz na domácej trati škodovke konečne znova doviezol nejaké body, keď skončil na šiestom mieste (dá sa povedať, že výsledok je nad výkonnosť súčasnej Fabie WRC05) a Kopecký po slušnom výkone, keď sa permanentne pohyboval v polovici druhej desiatky, skončil nakoniec na peknom dvanástom mieste. Peknom preto, lebo Honzovým cieľom je nateraz iba zbierať skúsenosti a dojazdiť čo najviac kilometrov. Nuž a po tomto výsledku sa môžeme optimistickejšie pozerať aj na nadchádzajúce podujatie, ktoré štartuje už zajtra ráno v španielskom Katalánsku. Aj tam totiž bude Škodovku reprezentovať nezmenená zostava. No a pred týmto podujatím (v ktorom na posádky čaká pätnásť rýchlostných skúšok o dĺžke 358,75 kilometra z celkových 1341,56 km) si povedzme azda iba toľko, že sa očakáva definitívne rozhodnutie v Pohári konštruktérov, ktorý by mal oficiálne potvrdiť tím Citroen. Zostavy tímov oproti korzickej rely sa prakticky nezmenili.
Výsledky 49. francúzskej rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 3:35:46,7, 2. Gardemeister/Honkanen (Ford Focus) + 1:51,7, 3. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza) + 2:42,0, 4. Sarrazin/Giraudet (Subaru Impreza) + 3:34,2, 5. Kresta/Možný (Ford Focus) + 5:21,5, 6. Bengue/Escudero (Škoda Fabia) + 5:27,8, 7. Pons/Barrio (Citroën Xsara Kronos) + 5:41,8, 8. Bernardi/Fortin (Peugeot 307) + 6:32,1, 9. Galli / D'Amore (Mitsubishi Lancer) + 6:37,8, 10. Rovanperä/Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 9:22,5, ... 12. Kopecký/Tománek (Škoda Fabia) + 10:49,3. (Viedli: 1 - 12 RS Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 1 - 12.). Stav MS: 1. Loeb 117 bodov, 2. P. Solberg 71, 3. Grönholm 71, 4. Gardemeister 58, 5. Martin 53, 6. Rovanperä 31, 7. Duval 29, 8. Kresta 22, 9. Stohl 16, 10. Sainz 11, 11. Galli 11, 12. H. Solberg 9, 13. Hirvonen a Atkinson po 8, 15. Panizzi 7, 16. Sarrazin 6, 17. Carlsson 5, 18. Warmbold 4, 19. C. McRae a Pons po 2, 21. Pykalisto, Bernardi a Higgins po 1. Značky: 1. Citroën 160, 2. Peugeot 130, 3. Ford 93, 4. Subaru 89, 5. Mitsubishi 59, 6. Škoda 15.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.