nakoniec aj stalo. Po disciplinovanom a bezkonkurenčne najlepšom výkone v pretekoch sa "šípky" potom radovali nielen z dvojitého víťazstva, ale s trochou šťastia mohli obsadiť aj celé pódium, keď na štvrtom mieste skončil súkromný Citroën Xsara Kronos Xaviera Ponsa. Francúzska značka naviac na tomto podujatí získala aj titul v juniorskom šampionáte (Dani Sordi a Marc Marti na C2-ke) a rekordné desiate víťazstvo Sebastiena Loeba pri všetkom tom výpočte mohla považovať už iba za šľahačku na torte. "V tejto súťaži som vždy chcel zvíťaziť," netajil svoju radosť v cieli najúspešnejší pretekár súčasnosti, Sebastien Loen. "Som veľmi rád, že sa to podarilo. Ešte dôležitejšie však je, že sme v týchto dôležitých pretekoch dokázali získať dvojité víťazstvo a k úplnému obsadeniu pódia nám vďaka Xevi Ponsovi tiež veľa nechýbalo. Za týchto okolností je to víkend snov a výsledok vášnivej práce celého tímu. Všetkých desať víťazstiev v sezóne iba symbolizuje našu perfektnú sezónu a ja by som im ich rád venoval." A Citroën nielenže namaškrtil svojich fanúšikov fantastickými výsledkami, ale potešil ich rovnako aj oznámením, že po ročnej prestávke v roku 2006 sa znova do šampionátu vráti. Nuž a zatiaľ, čo v továrenskom tíme budú poctivo pracovať na vývoji Citroënu C4 WRC, Sebastien Loeb bude štartovať na súkromnej Xsare. Oznámilo to vedenie značky 26. októbra po tom, čo FIA na svojom minulotýždňovom kongrese potvrdila konkrétne zmeny pravidiel.
Nechajme sa teda priaznivcov Sebastiena Loeba a tímu Citroën tešiť s jasne načrtnutej budúcnosti a pozrime sa zatiaľ na samotný priebeh pretekov. Ako sme si už povedali, tie sa niesli v znamení staronového majstra sveta a jeho značky, keď Loeb aj na náročných podmienkach spôsobených vrtochmi počasia dokázal už v prvej etape vyhrať päť zo šiestich rýchlostných skúšok (na trojke ho o 6,4 sekundy pokoril iba Sola) a postavil tak dôležitý základ pre konečný výsledok. Dokonca aj napriek tomu, že na druhej ereske v rýchlosti asi 200 kilometrov neudržal vozidlo a urobil si 'výlet' mimo trať. V tej dobe sa javili na jeho vozidle problémy s brzdami a tiež voľba príliš mäkkých pneumatík sa nejavila ako najlepšia. Na štvorke sa to však obrátilo a Loeb mohol kraľovať ďalej. Oveľa menej šťastia (či šikovnosti?) mali Loebovi najväčší rivali Marcus Grönholm a Petter Solberg. Nórsky pretekár na subaru havaroval už na tretej rýchlostnej skúške, odrazil koleso a do ďalšej etapy musel nastúpil s veľkým časovým hendikepom. Grönholm sa držal statočne o dosť dlhšie, no nakoniec ho v závere druhej etapy zradil poškodený chladič a aj Fín dal súboju zbohom. Obaja zmienení pretekári pritom v šampionáte disponujú rovnakým počtom bodov a práve medzi nimi sa má rozhodnúť o titule vicemajstra. Zdá sa teda, že rozhodnutie si nechali až na samotný záver sezóny a práve ich súboj bude teda najväčším lákadlom nadchádzajúcej rely Austrálie.
Po odstúpení najvážnejšej konkurencie už nemusel tlačiť na pílu ani Francois Duval a po tom, ako 'dostal umývanie hlavy' za nedisciplinovaný výkon na Korzike sa tentoraz už sústredil na udržanie druhého miesta a potvrdenia majstrovského titulu. A pretože auto na trati neudržal dvakrát ani Toni Gardemeister (Ford), na body začali siahať "súkromníci" na čele s Hirvonenom (Ford) a Ponsom (Citroën). Tým sa nakoniec aj podarilo ustáť tretie a štvrté miesto a udržať na dištanc Romana Krestu, ktorý síce zopakoval svoj najlepší výsledok zo súťaže na Korzike, ale s ohľadom na reálnu perspektívu jeho prvého pódia celkom spokojný byť rozhodne nemôže (napríklad na desiatej ereske urobil hodiny a zhasol mu motor). "Urobil som niekoľko chýb, ktoré ma stáli lepšie miesto, ale aj to patrí k tomuto športu," priznal aj samotný Roman. Šef BP-Ford tímu, Malcolm Wilson bol však aj tak spokojný: "Som ozaj rád, že sme na poslednej súťaži s Fordom WRC bodovali a neprerušili sme tak úspešnú šnúru, ktorá trvá už 59 súťaží. Rovnako tak ma potešil výkon Mikku (Hirvonena). Dokázať získať pódium so špecifikáciou z roku 2003 je iba ďalším potvrdením výkonnosti Focusu. Mika na mňa urobil dojem, pretože bol odhodlaný bojovať až do konca a nemienil sa uspokojiť so štvrtým miestom." Za Krestom na šiestom mieste potom skončil Bernardi, ktorý zaskakuje za Martina a dokazuje nielen svoje kvality, ale aj kvality súčasného peugeota 307. Warbold na siedmom mieste nie je prekvapením, pretože tento pretekár dokáže podávať stabilné výkony (čo už neraz dokázal) a vyťažiť z odstúpenia továrenským posádok. Príjemný prekvapením pre českým, ale aj našich fanúšikov však je ôsme miesto talentovaného Jana Kopeckého, ktorý vyťažil na náročnej trať zo svojich (už teraz bohatých) skúsenosti a získal svoj prvý majstrovský bod! Od Kopeckého sa takýto výsledok rozhodne nečakal a tak môže byť o to spokojnejší. Schwarz zajazdil svoju výkonnostnú hranicu v druhej desiatke a ambiciózny Francúz Bengue doplatil na poruchu prevodovky. Škodovka tak môže ľutovať, že Kopeckého nenasadila ako druhého pilota, ktorého body by sa rátali do šampionátu značiek. "Vyskúšal som si, že za dobrých podmienok som dostatočne rýchly. Dal som však prednosť istému ôsmemu miesto ako prípadnej havárii v naháňačke za siedmym Warmboldom," potvrdil aj svoju taktickú zrelosť mladý Kopecký. Škoda teda ukázala, že s mladými a dravými pretekármi je viacej konkurencie schopná (zvlášť na pevnom povrchu). Uvidíme ako sa jej bude dariť na záverečnom podniku v Austrálii, kde angažovala opäť skúseného Colina McRaeho. Možno na základe tohto výsledku sa potom Mladá Boleslav definitívne rozhodne, či v šampionáte zostáva ako továrenský či polosúkromný tím. Úplne na záver si už iba povedzme, že záverečná súťaž tohtoročných majstrovstiev sveta rely sa v Austrálii jazdi v dňoch 11. - 13. novembra.
Výsledky 41. španielska rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 3:31:07,0, 2. Duval/Smeets (Citroën Xsara) + 1:21,9, 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) + 2:46,7, 4. Pons/Barrio (Citroën Xsara Kronos) + 2:47,9, 5. Kresta/Možný (Ford Focus) + 3:24,6, 6. Bernardi/Fortin (Peugeot 307) + 4:09,4, 7. Warmbold / Orr (Ford Focus) + 5:00,3, 8. Kopecký/Schovánek (Škoda Fabia) + 5:22,3. (Viedli: 1 - 15 RS Loeb. Víťazi RS: Loeb RS 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11 a 13, Sola RS 3, Galli RS 8, Hirvonen RS 12 a 15, Solberg P. RS 14.). Priebežné poradie MS: 1. Loeb 127 bodov, 2. P. Solberg 71, 3. Grönholm 71, 4. Gardemeister 58, 5. Martin 53, 6. Duval 37, 7. Rovanpera 31, 8. Kresta 26, 9. Stohl 16, 10. Hirvonen 13 b., 11. Sainz 11, 12. Galli 10, 13. H. Solberg 9, 14. Pons a Atkinson 8, 16. Panizzi 7, 17. Warmbold 7, 18. Sarrazin 6, 19. Carlsson 5 b., 20. Bernardi 4, 21. C. McRae 2, 22. Pykalisto, Kopecký a Higgins po 1. Značky: 1. Citroën 178, 2. Peugeot 135, 3. Ford 100, 4. Subaru 91, 5. Mitsubishi 63, 6. Škoda 18.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.