dvestošestky sa totiž začne vyrábať až začiatkom budúceho roka, a to v Iráne, kde sa začne aj jej predaj. Predaj by sa potom mal postupne rozširovať do približne 30 krajín východoeurópskeho regiónu a stredomorských krajín (Turecko, balkánske štáty, blízkovýchodné a severoafrické štáty). Firma Peugeot zatiaľ nezverejnila žiadne konkrétne informácie o tom, v ktorých krajinách sa nový model bude predávať.
Sedan, ktorý je piatou karosárskou variantou typu 206, by mal nadviazať na doterajší úspech dvestošestky, ktorá a v súčasnosti vyrába s trojdverovou a päťdverovou karosériou, s karosériou kombi a ako kupé-kabriolet. Doteraz sa v 145 krajinách celého sveta predalo vyše päť miliónov vozidiel typu 206, ktorý bol v rokoch 2000 až 2003 najpredávanejším automobilom v Európe. Denne opustí montážne linky šiestich závodov (tri sú v Európe, ďalšie v Iráne, Brazílii a Argentíne vyše 3 100 vozidiel 206. Nový štvordverový sedan, ktorý mal svetovú premiéru na nedávnom frankfurtskom autosalóne, sa navonok od trojdverovej resp. päťdverovej verzie odlišuje len predĺženou zadnou časťou s veľkým "kufrom". Sedan má celkovú dĺžku 4 188 mm a je teda o 353 mm dlhší ako verzie so šikmou zadnou časťou strechy. Predĺžením zadnej časti bol zväčšený objem batožinového priestoru z 245 litrov na 384 litrov. Pri sklopených zadných sedadlách má dno batožinového priestoru dĺžku 1 475 mm. Vozidlo má šírku 1 655 mm a výšku 1 452 mm. Zadná časť vozidla je tvarovaná podobne ako zadná časť modelu 607. Pretože sa predpokladá, že sedan sa bude používať v krajinách s nie príliš kvalitnou cestnou sieťou, bola použitím predĺžených pružín karoséria posadená o 20 mm vyššie. Sedan 206 sa bude dodávať s dvomi zážihovými motormi, ktoré môžu spaľovať benzín s rôznym oktánovým číslom. Motor zdvihového objemu 1 360 cm3 má maximálny výkon 55 kW pri 5 500 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 120 Nm pri 3 400 ot/min. Motor zdvihového objemu 1 587 cm3 má štyri ventily na valec a jeho najvyšší výkon je 80 kW pri 5 800 ot/min. Pri použití benzínu s nižším oktánovým číslom ako 95 vyvíja motor výkon len 78 kW. Podobne klesne maximálny krútiaci moment z 147 Nm na 142 Nm. Motory sú štandardne kombinované s päťstupňovou mechanickou prevodovkou, výkonnejší motor môže byť kombinovaný aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Verzie so slabším motorom majú vpredu kotúčové a vzadu bubnové brzdy, výkonnejšia verzia má kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Do sériového výstroja sedana 206 patria airbagy pre vodiča a spolujazdca, predné bezpečnostné pásy s pyrotechnickými predpínačmi, posilňovač riadenia, výškovo prestaviteľný volant, delené zadné sedadlá, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním a elektrické ovládanie predných okien. Sedan sa bude dodávať v dvoch výstrojných verziách, označených XR a XT. Do výstroja verzie XT bude patriť aj antiblokovací systém s podporou núdzového brzdenia.
Možno predpokladať, že pri vývoji nového sedanu bola firma Peugeot povzbudená úspechom sedanu Thalia, ktorý konkurenčná firma Renault odvodila od typu Clio. Pretože Thalia sa na našom trhu dobre predáva, dá sa predpokladať, že aj sedan 206 by si u nás našiel svojich priaznivcov.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.