domácom šampionáte automobilových súťaží. Predtým štartovali na podujatí v Košiciach a tentoraz bojovali o body do celkového hodnotenia v triede N3 na poslednom podujatí Rally Incheba Bratislava. Práve po domácej súťaži, kde skončili vo svojej triede na lichotivom ôsmom mieste, z trinástich ktoré prešli cieľom sa predbežne dohodli, že spoločne absolvujú aj podujatie v hlavnom meste. Niekoľko dní pred samotnou súťažou ešte nebolo isté či odštartujú, ale nakoniec sa čierne mračná nad ich účasťou rozplynuli a táto skúsená posádka mohla na Rally Incheba bojovať o cenné sekundy so súpermi. "Pár dní pred začiatkom súťaže sa ma Janko Talpaš opýtal, či naša dohoda platí. V stredu počas týždňa, keď sa súťaž konala som prikývol a tak sme sa zbalili, nachystali techniku a odišli do Bratislavy. Na tom by nebolo nič zaujímavé, no odchádzali sme iba my dvaja bez mechanikov a súťažné auto sme si dotiahli sami na vozíku. Potom nastalo riešenie pneumatík, auta aby sme absolvovali obhliadku trate. Požičali sme si Twingo, s ktorým sme odtrénovali a bolo to pomerne ľahké, lebo eresky boli krátke a bolo nebolo ich veľa skôr na jednom mieste. Po organizačnej stránke to bolo dobre pripravené. Prezúvať pneumatiky nám pomáhali barumáci, lebo po každom kole sa nám veľmi opotrebovali, lebo sme mali mäkkú zmes. Na 'vinklovačkách' to najviac dostalo zabrať, sami sme si aj tankovali. Bolo to pre nás niečo iné, než sme boli zvyknutý a bolo to veľmi zaujímavé, čo všetko sme museli stihnúť. Aj preto sme si hovorili, že skončiť do tretieho miesta bude vzhľadom na dané naše podmienky pekným úspechom," prezrádza spolujazdec Vladimír Lieskovec, ktorého všetci motoristi familiárne volajú Kuňas. V entrojkách sa predstavilo osem automobilov, z ktorých iba tri zvládli nástrahy trate a hlavne eresky v priestoroch Incheby, ktorá mala charakter okruhovej dala poriadne zabrať technike. Kto to prepálil tak mal problémy. "Neviem či pri nás stáli všetci bohovia, ale vyšlo nám to a skončili sme na prvom mieste. Vôbec sme to nečakali, alebo sme odchádzali s tým, že sa zvezieme na novej trati. Naše auto považujeme za starú babičku, s ktorou sme nemali žiadne problémy počas celej súťaže," hovorí V. Lieskovec. Zaujímal nás aj pohľad na samotnú trať, ktorá bola podrobená kritike z viacerých strán. "Každé podujatie je svojim spôsobom niečím špecifické. Táto súťaž bola pekná a naše poďakovanie patrí všetkým, ktorý sa podieľali na jej príprave i organizovaní. Zvládli to perfektne a zase jazdiť všetky súťaže na rovnakých tratiach nie až také atraktívne," povedal na margo trate. Samotnú cestu za celkovým desiatym miestom na súťaži a prvým v triede im uľahčili aj súperi, ktorí sa museli so súťažou predčasne rozlúčiť. "Pravdou je, že nebolo to až také ťažké, hlavne na Inchebe trpela technika. Boli na nej samé desiatky a tam sa potvrdzovalo, že ak človek držal motor vo vysokých otáčkach pod plynom tak katoval auto. Väčšinou odchádzali poloosi. Rovnako skákanie na spomaľovacích retardéroch urobilo svoje. My sme to na týchto vložkách príliš nepredali a nakoniec sme zbierali ovocie nášho snaženia," dodal s úsmevom V. Lieskovec.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.