Masters). Po vynikajúcom závere sezóny sa z víťazstva nakoniec predsa tešila značka Mercedes, ktorá tak svojmu rivalovi z Audi vrátila minuloročnú porážku na všetkých frontoch. Ešte dve podujatia pred koncom sezóny (po pretekoch na Lausitzringu) bol však v čele obhajca Mattias Ekstrom a jeho Audi, no potom prišiel výpadom v Istanbule, keď v daždivých pretekoch sa pretekárom značky Audi vôbec nedarilo a dohromady získali iba chudobné štyri body, zatiaľ čo Mercedes inkasoval rozhodujúcich 32 bodov! Naviac v pretekoch zvíťazil Garry Paffett, ktorý sa so svojim mercedesom vyšvihol do vedenia o deväť bodov pred Ekstroma, ktorý prvýkrát po dvoch rokoch v tejto sérii vôbec nebodoval. Pred poslednými pretekmi na Hockenheime zostali tak Švédové šance na obhajobu skôr v teoretickej rovine a keď v kvalifikácii vybojoval iba pätnástu priečku, tak bolo všetkým jasné, že k titulu mu môže pomôcť iba zázrak. Ten sa nestal a tak Angličan Garry Paffett sa po dvoch rokoch v DTM raduje zo svojho premiérového majstrovského titulu. Mimochodom vôbec prvého v tejto sérii pre britského pilota. "Som nesmierne šťastný, že sa mi to podarilo. Je to úžasný pocit," radoval sa v cieli 24-ročný rodák z anglického Bromley, žijúci v Haverhille. "Celý tím pracoval počas celej sezóny veľmi tvrdo začo sa mu musím poďakovať. V dnešných pretekoch bolo najťažšie nájsť správny čas na výmenu pneumatík. Náš súboj s Audi bol veľmi tvrdý, ale čestný. Som rád, že sa nám to nakoniec podarilo." Paffettovi totiž na triumf v šampionáte stačilo aj tretie miesto, keď víťazom pretekov sa stal dnes už 41-ročný veterán a zároveň rekordér tejto série, Nemec Bernd Schneider. "Počas celého víkendu som cítil, že tieto preteky môžem vyhrať," priznal dnes už 39-násobný víťaz pretekov DTM. "Pochopiteľne, že som nesmierne šťastný, že sa mi podarilo zopakovať vlaňajšie finálové víťazstvo. Vyhovovali mi dnešné podmienky a mal som aj potrebný kúsok šťastia." Mercedes tak v posledných pretekoch znova prevalcoval svojich rivalov z Audi a konečná bilancia sezóny 205:179 napokon vôbec nehovorí o tom, akých vyrovnaných bolo prvých deväť závodov (pre zaujímavosť bilancia posledných dvoch pretekov medzi Mercedesom a Audi je 57:15 !!!). "Už pred štartom som vedel, že v týchto pretekoch nemám šancu zvíťaziť," priznal porazený ex-šampión Mattias Ekstrom v cieli. "Nedokázali sme nájsť správne nastavenie a to tentoraz rozhodlo. Pokiaľ ide o sezónu myslím si však, že môžeme byť celkom spokojní. Skončiť druhý za víťazom nie je hanbou, zvlášť ak si uvedomíme, aké dramatické súboje sa v tejto sérii odohrávajú. Garry a Mercedes boli v tejto sezóne veľmi silní, čo musíme akceptovať a pogratulovať im k úspechu." Švéd si teda aj napriek prehre dokázal udržať fazónu a určite môžeme očakávať, že v nasledujúcej sezóne sa na trón pokúsi vrátiť. Zostať v sérii by vraj mal aj bývalý majster sveta formuly jeden, Fín Mika Häkkinen, ktorý rozhodne nesklamal. "Mojim cieľom bolo zvíťaziť aspoň v jednom závode, čo sa podarilo. Dobre som sa zabával a myslím, že sa s Mercedesom dohodneme aj na ďalšej sezóne," nechal sa počuť populárny Fín. Norbert Haug z Mercedesu už vraj piluje detaily novej zmluvy a Mika by mohol možno v sezóne 2006 byť ešte úspešnejší ako tento rok. No a ak už sme pri Mercedese, tak dodajme, že Haug pripravuje ako odmenu pre Garyho Paffetta testy v tíme McLaren Mercedes. Angličan sa totiž netají svojou túžbou po formule jeden a tak uvidíme, či príde aj nejaká ponuka. Pokiaľ ide o bývalých pilotov F1, tak Jean Alesi dostal ponuku byť šéfom jedného nemenovaného novovznikajúceho tímu F1 a nevylučuje, že ju príjme. To by však znamenalo, že by sme sympatického Avignončana (žijúceho pri ženevskom jazere) v DTM už tak skoro nevideli. Na druhej strane dobrá správa je, že Frentzen zostáva. Ten mal mimochodom na Hockenheime ťažkú haváriu, keď šesť kôl pred koncom zišiel mimo trať a vrazil do bariéry. Našťastie podozrenia z poškodenia chrbtice sa nepotvrdili Nemec s
Výsledky DTM Hockenheimring (36 kôl): 1. Schneider (mercedes) 1:02:12,480, 2. Green (mercedes) + 8,076, 3. Paffett (mercedes) + 15,986, 4. Kristensen (audi) + 16,593, 5. Stippler (audi) + 26,818, 6. Fässler (opel) + 42,911, 7. Ekstrom (audi) + 44,491, 8. Spengler (mercedes) + 45,756, 9. Aiello (opel) + 48,300, ... 15. Häkkinen (mercedes) 1:16,053.
Konečné poradie série DTM 2005: 1. Paffet 84 bodov, 2. Ekstrom 71, 3. Kristensen 56, 4. Schneider 32, 5. Häkkinen 30, 6. Green 29, 7. Alesi 22, 8. Frentzen 17, 9. Abt 16. 10. McNish 13, 11. Fässler a Aiello po 12, 13. Tomczyk 10, 14. Stippler 8, 15. Kaffer a Spengler po 5, 17. Reuter 4, 18. Mucke 3. Značky: 1. Mercedes 205, 2. Audi 179, 3. Opel 45.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.