Európy a Ázie. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti PricewaterhouseCoopers o významných investičných príležitostiach pre európske spoločnosti v sektore maloobchodu s názvom "Od Pekingu po Budapešť: Víťazné
značky, víťazné formáty".
Medzi krajiny, ktoré ponúkajú najvýznamnejšie investičné príležitosti v spomínanej oblasti patria okrem SR ešte Čína, India, Indonézia, Južná Kórea,
Malajzia, Filipíny, Singapur, Tchaj-wan, Thajsko, Vietnam, Bulharsko, Česká republika, Maďarsko, Litva, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Slovinsko a Turecko. Informovala o tom spoločnosť PricewaterhouseCoopers. Ako ďalej vyplýva zo štúdie, Čína, India, Vietnam, Turecko, Rusko, Rumunsko a Bulharsko sú identifikované ako kľúčové trhy s najväčším potenciálom rastu, do ktorých
prioritne smerujú investície európskych firiem. Podľa štúdie je veľkou výzvou etablovať sa na týchto trhoch nachádzajúcich sa v štádiu prechodu od štátom riadenej ekonomiky na trhové hospodárstvo. Úspešné však budú spoločnosti, ktoré vyvíjajú nové produkty a nové formáty prispôsobené rýchlo sa meniacemu vkusu spotrebiteľov v týchto regiónoch. "Strategickou nevyhnutnosťou pre európske
spoločnosti pôsobiace v uvedenom sektore je prijať politiku expanzie na jeden alebo viacero z týchto rýchlo rastúcich trhov," uviedol najvyšší predstaviteľ pre globálny sektor maloobchodu a spotrebného tovaru v spoločnosti
PricewaterhouseCoopers Jacques-Etienne de T'Serclaes. Podľa neho musia spoločnosti zvážiť špecifické výzvy, ktorým budú pri expanzii čeliť, aby dokázali v tranzitívnych ekonomikách uspieť.
Hypermarkety, diskontné predajne a špecializované obchody sú hlavnými formátmi dominujúcimi na maloobchodnej scéne v oboch regiónoch, ktorých sa štúdia týka.
Najschodnejšou stratégiou pre nových zahraničných účastníkov a aj pre investorov, ktorí chcú konsolidovať svoju prevádzkovú činnosť, je podľa štúdie nájsť si partnera medzi domácimi firmami. Jednou z najvýznamnejších a
najnáročnejších úloh pre manažment je pritiahnuť, získať, vyškoliť a udržať dobrý personál. "V dnešných časoch prechádza sektor maloobchodu a spotrebného tovaru obdobím ohromných zmien. Ťažisko ekonomickej príťažlivosti sa presúva smerom do východnej Európy a Ázie. Virtuálny svet informačných technológií hrá v dnešnej ekonomike čoraz dôležitejšiu úlohu, pretože prináša okamžitú pripojiteľnosť, vyššiu rýchlosť, väčšiu transparentnosť, viac poznatkov a
lepšiu komunikáciu," dodal Jacques-Etienne de T'Serclaes.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.