Microsoft produktov, ktoré by síce boli bezplatné, ale sponzorované. Z kuchyne Microsoftu vraj prenikli informácie, že u tvorcu Windows vážne uvažovali a uvažujú nad možnosťou vydania vybraných nosných desktopových produktov k voľnému používaniu. V porovnaní s komerčnými platenými kolegami by však mali jednu vlastnosť navyše - išlo by o sponzorované verzie produktov, doplnené o reklamu. S odvolaním sa na interné dokumenty Microsoftu o tom priniesol v svojom článku správu server CNET News.com. Microsoft: Zatiaľ vraj len brainstormingV dokumentoch sa konkrétne malo rozoberať možné uvoľnenie špecializovaných edícií produktov do sponzorovaného režimu ako Works, Money, ale aj samotný operačný systém Windows. Skoro určite si dovolíme tvrdiť, že aj keby sa informácie potvrdili, pôvodná komerčná verzia produktov by určite ostala na trhu. V dokumentoch sa taktiež vysvetľuje dôvod, prečo u Microsoftu o podobnom kroku vôbec uvažujú a opierajú sa o. i. o expandujúcu sféru webových reklám a inzercie. Oficiálni zástupcovia Microsoftu podľa CNET News autenticitu dokumentov datovaných ako zima 2005 potvrdili. No zároveň vyvrátili akékoľvek špekulácie, že by išlo o akékoľvek aspoň predbežné rozhodnutie, alebo dokonca plán. Zdroje z Microsoftu skôr uvedené fakty charakterizovali ako výstupy brainstormingu. Microsoft však už učinil niekoľko krokov smerom k zníženiu ceny a zlepšeniu dostupnosti svojho softvéru (najmä ohľadne Windows a Office). Pre vybrané krajiny je dostupný Windows XP Starter (hoci treba povedať, že s nemalými funkčnými obmedzeniami a previazanosťou na kúpu nového PC), pri Office sa ponúka lacnejšia verzia pre výukové účely a pre študentov. Zabudnúť nesmieme ani na avizovanie projektov Windows a Office Live, ktoré prinesú mnohé služby a funkcie operačného systému, ako aj kancelárskeho balíka do prostredia webu. Väčšina zo služieb vrátane kontroly voči malware bude pre bežných užívateľov bezplatná. Príkladom povedzme OperaPrincíp sponzorovaného, no na druhej strane v podstate bezplatného softvéru nie je ako idea ničím novým. Najmä vo svete shareware programov sa využíva dosť hojne. Autorom prináša podobná verzia úžitok cez systém reklamných bannerov, ktoré sú súčasťou priamo užívateľského rozhrania programu. Azda najznámejším príkladom bol desktopový prehliadač Opera. Bez zaplatenia registračného poplatku sa v rozhraní vynímal reklamný banner, ktorý odstránila verzia 8.5 tá už je dostupná bez poplatkov.
Autor: erik
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.