poriadkom od 11. decembra pribudne spojenie týmto typom vlaku aj medzi hlavným mestom a Ostravou.
"Záujem cestujúcich bol obrovský. Keďže ten vlak nie je povinne miestenkový, došlo k tomu, že niektorí z cestujúcich museli stáť," popísal obrovský záujem o ranný spoj z Brna Aleš Ondrůj z tlačového odboru Českých dráh.
Vlak s aerodynamicky tvarovanou lokomotívou a výkyvnými skriňami má maximálnu konštrukčnú rýchlosť 230 kilometrov za hodinu, technická dokumentácia je schválená pre rýchlosť 200 km/h, ale pri testovacích jazdách dosiahlo Pendolino český národný rekord 237 km/h. V ČR vzhľadom na možnosť tratí bude vlak premávať iba maximálne 160-kilometrovou rýchlosťou. S Pendolinom sa cestujúci v ČR mali možnosť voziť v priebehu celého roku, ale iba na trati medzi Prahou a Děčínom v rámci dlhodobého certifikačného testovania.
Český supervlak by sa mal od druhej dekády decembra objaviť aj na tratiach do Nemecka, Slovenska a Rakúska, ale České dráhy stále čakajú na certifikát od Nemeckého spolkového železničného úradu a súhlas príslušných úradov SR a Rakúska.
Sedem súprav Pendolino stálo České dráhy 4,5 miliardy Kč. Vlaky mali v Česku premávať už šesť rokov. Konzorcium firiem vedené českou ČKD dostalo objednávku aj zálohu ešte v roku 1995. ČKD však skrachovala a nový impulz prišiel o päť rokov neskôr, kedy sa projektu ujali talianske spoločnosti Fiat a Alstom. O zdržanie sa v závere postarali aj problémy s elektromagnetickou kompatibilitou vlaku, ktorý rušil niektoré železničné zabezpečovacie zariadenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.