Francúzska firma Renault zmodernizovala svoj typový rad Mégane, do ktorého patrí šesť modelov.
Vonkajším poznávacím znakom inovovaných modelov sú prepracované predné reflektory a nový dizajn prednej masky a predného nárazníka. Hmlové reflektory boli posunuté bližšie k bokom vozidla. Upravené boli aj zadné svetlá. Pre čalúnenie interiéru sú k dispozícii nové poťahové látky.
Z technického hľadiska sa nový rad Mégane vyznačuje modifikovaným sortimentom motorov. Všetky motory už splňujú emisnú normu Euro IV. Novinkou v sortimente pohonných jednotiek je nový špičkový vznetový motor. Tento dvojlitrový motor má maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 340 Nm pri 2 000 ot/min. Motor, kombinovaný s novou šesťstupňovou mechanickou prevodovkou, poskytuje vozidlu výborné dynamické vlastnosti a je pritom veľmi úsporný. Mégane, poháňaný týmto motorom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, pričom celková priemerná spotreba v kombinovanom cykle je len 5,4 l/100 km. Výkon 1,9-litrového motora, ktorý je teraz vystrojený časticovým filtrom, bol zvýšený na 96 kW. Zvýšený bol aj výkon oboch verzií 1,5-litrového vznetového motora, a to na 77 kW resp. 63 kW. Motor výkonu 77 kW, kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, má priemernú spotrebu len 4,7 l/100 km. Sortiment zážihových pohonných jednotiek tvorí päť motorov, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 74 kW do 166 kW. Všetky verzie typu Mégane sú sériovo vystrojené antiblokovacím systémom Bosch najnovšej generácie, ktorý zahrnuje elektronické rozdeľovanie brzdového účinku a systém podory núdzového brzdenia. Verzie Mégane s vyšším stupňom výbavy sú vystrojené aj stabilizačným systémom ESP, ktorý je doplnený systémom trakčnej kontroly ASR a systémom regulácie vlečného momentu motora MSR. Mégane môže byť vystrojený aj systémom monitorovania tlaku v pneumatikách, parkovacou pomôckou, snímačmi svetla a dažďa, aktívnym uhlíkovým filtrom a navigačným systémom Carminat novej generácie. V závislosti na type karosérie môže byť Mégane vystrojený až desiatimi nafukovacími vankúšmi. O vysokom stupni pasívnej bezpečnosti svedčí to, že Mégane dosiahol pri bariérových testoch Euro NCAP plných päť hviezdičiek.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.