Paríži úradujúci majster sveta Sebastien Loeb aj víťazstvom v prestížnom podujatí Race of Champions. Po vlaňajšom finálovom neúspechu s Heikki Kovalainenon tu po dvoch rokoch znova triumfoval a zaradil sa medzi najúspešnejších pretekárov tohto vydareného podniku (po dve víťazstvá majú na svojom konte šampióni Juha Kankkunen a Stig Blomqvist, Didier Auriol tu vyhral štyrikrát).
Pripomeňme si, že Závod šampiónov sa sa na podnet bývalej vynikajúcej francúzskej rely pretekárky Michele Moutonovej jazdí od roku 1988 a každoročne v závere sezóny sa na ňom stretávajú najväčšie hviezdy automobilováho športu, aby si v uvoľnenej atmosfére užili vzájomné súboje na identických vozidlách. Prvé štyri ročníky sa jazdili na rôznych miestach (Monthléry, Nurburgring, Barcelona, Madrid), no od roku 1992 až do roku 2003 sa pravidelným miestom konania stali Kanárske ostrovy. Vlani nadobudlo podujatie nový rozmer a presťahovalo sa do Paríža, kde futbalový štadión Stade de France premenili na malú pretekársku dráhu v tvare osmičky. Obrovský záujem divákov, ktorí chceli na vlastné oči vidieť konfrontáciu šampiónov Sebastiena Loeba a Michaela Schumachera (vlani na tomto podujatí štartoval zatiaľ prvý a poslednýkrát) potvrdil správnosť rozhodnutia a tak sa uplynulý víkend zasa v v Paríži stretli motoristické hviezdy z celého sveta. Tentoraz síce Schumacher chýbal, no aj tak sa bolo na čo pozerať. Francúzsky tím, ktorý obhajoval vlaňajšie víťazstvo v Pohári národov znova reprezentovali Sebastien Loeb a Jean Alesi, Ameriku zastupovali Jeff Gordon a Travis Pastrana, Anglicko David Coultharda a Colin McRae, Fínsko Marcus Grönholm a Heikki Kovalainen, Brazíliu Felipe Massa a mlady Nelsinho Piguet, Nemecko Bernd Schneider a Armin Schwarz, Francúzsky tím 2 Sebastien Bourdais a Stephane Peterhansel, nemecko-belgický tím Benelux Francois Duval a Christian Albers a švédsko-dánsky tím Škandinávia Tom Kristensen a Mattias Ekstrom. Tentoraz sa jazdilo na Citroëne Xsara WRC, Renaulte Mégane Trophy, Porsche 911 GT3 a klasickej buggy ROC car s motorm Honda. Pre spestrenie programu predviedli partneri podujatia divákom aj svoje úspešné vozidlá počnúc RenaultomcR25 úradujúceho majstra sveta F1 Fernanda Alonsa, Renault RS01 z konca sedemdesiatych rokov na ktorom jazdili Jean-Pierre Jabouille a René Arnoux, legendárny renault R5 Turbo, Citroen C2 S1600, či formulu BMW FB02. Jednoducho ten, kto do Paríža cestoval, ten neľutoval.
Ako sme si už v úvode povedali víťazom tohtoročného podujatia sa stal Sebastien Loeb, ktorý vo finále porazil legendu z pretekov 24 hodín Le Mans, Dána Toma Kristensena 2:0. Do finále Loeb postúpil po víťazstvách nad Pastranom, McRaem a semifinálovom triumfe nad Marcusom Gronholmom. Kristensenova cesta viedla cez Coultharda, mladého Piqueta, Gordona a obhájcu titulu Kovalainena. V Pohári národov sa tentoraz Francúzom nepodarilo obhájiť vlaňajší triumf, keď Alesi s Loebom vypadli už v prvej konfrontácii s "B" tímom Francúzska (Bourdais Peterhansel). "Béčko" sa síce nakoniec prebojovalo až do finále (cez Anglicko, ktoré vyradilo Nemecko), ale tam narazilo na Škandinávsky tím Kristensen Ekstrom s ktorým prehralo 2:0. Aby sme boli úplný, tak švédsko-dánsky tím vyradil najprv Benelux, neskôr aj Fínsko a USA. "Víťazstvo v pretekoch Šampiónov 2003 na Kanárskych ostrovoch bolo krásne, ale ešte viacej ma potešil vlaňajší triumf v Pohári národov spoločne so Jeanom Alesim. Vyhrať v Paríži pred takým množstvom ľudí je niečo mimoriadne. Silné povzbudzovanie divákov som cítil aj vo vnútri auta. Je to úžasné." Takéto boli slová spokojného víťaza Sebastiena Loeba po skončení osemnásteho ročníka Race of Champions. Aj z nich je zrejmé, že podujatie sa opäť vydarilo a už teraz sa môžeme tešiť na ďalší ročník v ktorom sa Sebastien Loeb určite pokúsi o piatu finálovú účasť v jednom rade.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.