Korzár logo Korzár
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Julo Konček má v garáži nového krásavca

Rožňava - Rožňavský jazdec Julo Konček sa na konci tohtoročnej sezóny rozhodol zmeniť techniku. V garáži tak staré spoľahlivé BMW M3 E30 vystriedalo

nové pretekárske auto. Je to okruhový Vauxhall Vectra STC, ktorý v minulých rokoch súťažil na britských ostrovoch v okruhovom majstrovstve BTCC. Zmena to bola radikálna. Zmenila sa nielen značka, ale i farby. Tmavomodrú nahradila kombinácia červenej a bielej. No oveľa viac novôt je vo vnútri auta. Vozidlo bolo postavené Rayom Mallockom v roku 1996 v dielňach firmy Vauxhallu pre anglického jazdca Jamesa Thompsona. Ten v ňom dosahoval úspechy v seriály pretekov BTCC v Anlicku. Je to továrenské, pravé závodné auto, predstavil novú techniku Julo Konček.

So zmenou auta sa rožňavský pretekár už pohrával dávnejšie. Chcel som modernejšie auto. Naša stará E30 bola veľmi spoľahlivá, ale aj veľmi jednoduchá. Spoľahlivosť asi vyplývala práve z jednoduchosti, ale jazdné vlastnosti neboli dobré, povedal J. Konček a pokračoval, zároveň k tomu prispel aj nezáujem zo strany predajcu, problémy boli aj so servisom. Na kolene sa to robiť nedá. Bol som odkázaný na druhých a preto som si povedal, že skúsim niečo iné. Prvýkrát sa s Vectrou stretol pred dvoma rokmi na pretekoch v Slovinsku. Keďže Super Turismo je taký vrchol cestovných áut. Majú maximálne doladený podvozok, čo sa týka jazdných vlastností. Tak som si povedal, že také auto by bolo dobré raz mať, vysvetlil J. Konček.

Kúpa nového auta však bola podmienená predajom starého bavoráka. Asi tri dni na to, ako sme dali na internet inzerát, sa ozval vážny záujemca až z Nového Zélandu. Prekvapilo nás to. Spočiatku ani dobre nevedel, kde je Slovensko. Preto najprv poslal malý obnos peňazí, či vôbec dôjdu k nám, povedal s úsmevom J. Konček. Prišli v poriadku, a tak mohol obchod prebehnúť. Juko Scuderia team však zostal bez auta, tak sa musel rýchlo hľadať nové. Našli sme Vectru Super Turismo cenovo porovnateľnú so starým BMW. Hoci pochádzala z Anglicka, na naše počudovanie mala riadenie na našej strane. Auto sa mi zapáčilo. Zhodou okolností je môj syn v Anglicku, tak sa bol pozrieť za majiteľom na pretekoch. Videl, že auto funguje, tak sme sa rozhodli. Jednou cestou sme naložili naše staré BMW, odviezli do jednej prepravnej spoločnosti v Anglicku a poslali na Nový Zéland. Potom sme išli pre nové auto, priblížil J. Konček.

Nové auto prekvapilo skúseného rožňavského jazdca po viacerých stránkach. Asi najviac v tom, že volant je na ľavej strane. Neviem, akým zázrakom sa to stalo, lebo v Anglicku majú všetky závodné vozidlá volant na druhej strane. Je to síce len dvojliter a má obmedzený výkon, ale funguje celé auto, takže menší výkon eliminuje lepší podvozok. Novinkou pre mňa je aj predný náhon. Myslím si, že bude rýchlejšie ako E30, povedal J. Konček a pokračoval, som zvedavý, ako bude fungovať na kopcoch, pretože je to fakt okruhové auto. Vhodnejšie bude skôr na rýchle kopce, ako na technické. Ťažko však predbiehať, lebo som sa v ňom ešte nezviezol. Musím počkať do jari. Prvé testovacie jazdy ukážu, čo to auto v sebe má.

Červeno-biely krásavec priniesol veľkú zmenu, očakávania, no i obavy. Hovoria o tom aj pocity J. Konček. Je pekné, nie síce v našich farbách. Niekedy, keď v noci neviem spať, hovorím si, všetko iné, značka, farby. Je to také očakávanie, taká výzva urobiť čo najviac preto, aby sa auto ujalo. Aby tí, teraz nechcem hodnotiť ľudí, neprajníci nemohli povedať, predal si dobré auto a kúpil zlé. Aj preto sa teraz snažím spoznávať ho, jeho technické detaily, priblížil J. Konček. Čo sa týka servisu, pomoc v prípade problémov prisľúbil staviteľ auta.

Vauxhall Vectra bol postavený pre okruhové preteky. Aj preto sa J. Konček pohráva s myšlienkou štartovať na okruhoch. O budúcej sezóne ešte nie je rozhodnuté. Seriál BTCC sa jazdí inak, ako naše kopce. Autá tam dostávajú poriadne zabrať. Je to okruhové auto. Preto by som chcel ísť na nejaký okruh, aby som mohol vyskúšať jeho potenciál. Nie, že na kopci budú problémy a odradí ma to. Uvidíme, čo nám donesie jar, priznal J. Konček a záver dodal, budúca sezóna bude učenie, ale som rád, že sa zmenila technika.

Nové BMW v tejto sezóne sklamalo

Tohtoročnú sezónu začal Julo Konček na novom BMW M3 E36. Auto ho však zradilo hneď v prvých pretekoch na Dobšinskom kopci. Som na to auto naštvaný, lebo som si s ním vlastne prehral celú sezónu. Bodové rozdiely v cestovných autách, skupine i zóne boli minimálne. Všetko som poprehrával, lebo som nedokončil preteky v Dobšinej. Keby som štartoval na starom BMW, mohla byť sezóna iná, povedal J. Konček. Nakoniec sa sezóna pre neho skončila ziskom titulu majstra Slovenska v triede E1 nad 2000 a víťazstvom v Česko-slovenskej trofeji v rovnakej triede. No dalo sa dosiahnuť viac a mám ťažké srdce na to auto. Myslím si však, že nebolo zlé a dali sa s ním robiť výsledky. No musel by rozhodovať jeden človek, čo tomu rozumie, povedal rožňavský jazdec. Nové BMW totiž má svojho majiteľa, s ktorým sa J. Konček nedohodol na niektorých technických zmenách. Aj preto sa ich cesty rozišli. No je možné, že sa v budúcej sezóne objaví vo farbách iné tímu.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  9. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  10. Bezbariérové vozidlo
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 959
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 927
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 14 405
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 676
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 696
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 10 917
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 592
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 562
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 367
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 137
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Slovensko má denné maximum nakazených, v hre je lockdown (minúta po minúte)

Nakazených koronavírusom na Slovensku je 25 100 osôb. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič po stredajšom rokovaní vlády.
Česko má najvyššie tempo nárastu šírenia nákazy spomedzi okolitých krajín.

Čo musíte vedieť o celoplošnom testovaní? Ministerstvo zverejnilo postup

Testovanie na koronavírus sa uskutoční počas troch víkendov.

Testovanie ľudí pred nemocnicou na Kramároch.
Momentka z Giro d'Italia 2020.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop