Korzár logo Korzár
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Na hrôzostrašý pád Ľ. Mick zabudol a myslí na olympiádu

Košice - Na tohtoročný 17. november - Deň boja proti totalite - nebude slovenský reprezentant v sánkovaní Ľubomír Mick (na snímke) spomínať v dobrom.

Počas poslednej tréningovej jazdy v ľadovom tobogáne v stredisku Cesana Pariol, kde sa o necelé dva mesiace uskutočnia zimné olympijské hry mal s Walterom Marxom mladším ťažkú haváriu. V Cesane Pariol pri Turíne boli problémy s dráhou už v uplynulej sezóne. Prvé februárové testy sa po sérii hrôzostrašných pádov takmer skončili tragicky a predstavitelia Medzinárodnej sánkarskej federácie (FIL) nariadili organizátorom, aby ľadové koryto prebudovali.

Skvelé tréningové časy

"V tréningu sa nám jazdilo veľmi dobre. Nehodu sme mali počas poslednej jazdy na záverečnom tréningu pred pretekmi. Až do 16. zákruty to z našej strany bola skvelá jazda. Azda najlepšia z našich v Turíne. Naozaj sme ju preciťovali, mali sme výbornú rýchlosť a aj medzičasy boli veľmi, veľmi dobre. Žiaľ, vo výjazde zo 16-ky sme mali menší problém a potom sa to už s nami viezlo," vrátil sa k nepríjemnému momentu pilot úspešnej sánkarskej dvojice. Mick s Marxom boli poriadne nabudení. V 1. kole Svetového pohára v Sigulde skončili na 10. mieste a cítili formu, ktorú chceli ešte viac zveladiť počas 2. kola v Turíne, ktoré bolo vlastne generálkou na OH.

Z osemnástky leteli vzduchom

Pred pretekmi sa Ľ. Mick pre Korzár vyjadril, že sa na dráhu teší a hoci tam boli hrôzostrašné pády, pre ktoré museli zrekonštruovať práve inkriminovaný úsek, vôbec nemá obavy. Čo sa presne stalo? Kde nastala chyba? "V šestnástke sme málinko zišli skôr dole a išli sme do mierneho šmyku. Nájazd do sedemnástej zákruty prišiel o čosi neskôr a miernym šmykom, takže sane nedržali ideálnu stopu. Vyleteli sme neskoro a veľmi vysoko. Pred nájazdom do osemnástky, ktoré je pomerne dlhá, sme sa ešte udreli do ľavej strany, vyleteli sme na jej začiatku úplne pod strechu, ale neudreli sme sa, v strede sme spadli dole do koryta, odkiaľ nás vystrelilo späť do strechy a odtiaľ sme už nešli po ľade, ale doslova sme leteli vzduchom a pristáli sme čelne tvárou priamo na mantinel medzi 18. a 19. zákrutou." Tento sled udalostí si však treba predstaviť v okamihu sekundy počas rýchlosti ďaleko za 100 km/h. Hrôzostrašnému pádu zodpovedal i výpočet zranení. Ľubomírovi Mickovi náraz do strechy nalomil pravú lopatku, následný čelný náraz na mantinel si odniesli obe kolená a zranenie obočia, z ktorého sa valila krv. Po silnom náraze nechýbal ani ťažký otras mozgu a mnoho odrenín. Marx ml. vyviazol z havárie s ľahším otrasom mozgu, prehryznutou perou a mnohými odreninami. Paradox je, že všetci si úpravy tobogánu pochvaľovali. Tréner Marx na margo toho povedal: "Organizátori urobili viaceré úpravy v kombinácii zákrut č. 17, 18 a 19. Po niekoľkých tréningoch si dovolím tvrdiť, že dráha je lepšie prejazdná a bezpečnejšia. Najväčšie zmeny nastali v "osemnástke". Drevená strieška je plochšia, opisuje zákrutu, čo znižuje riziko, že v prípade kolízie pretekára odhodí na protiľahlý mantinel." Aká bola skutočnosť, už vieme...

Pre krv nevidel na oči

Roztrhnuté zakrvavené obočie neveštilo nič dobré. "Mal som prilbu na hlave a keď som ležal na chrbte, tak krv mi tiekla po tvári do očí, na ktoré som nevidel, a do prilby." Reprezentačný tréner Walter Marx starší sa vyjadril, že pri hrozivo vyzerajúcej havárii všetkým tuhla krv v žilách. Vraj mali štastie v nešťastí, že nedopadli ešte horšie. "Nevyzeralo to veľmi príjemne. Krv tiekla na všetky strany. Keď ku mne prichádzali kolegovia a ostatní, čo stáli pri trati, tak boli dosť prestrašení, no nakoniec to nebolo až také strašné." Obočie mu museli zošívať priamo na mieste a s kvalitou práce nie je dvakrát nadšený. "Musím povedať, že ho nemám zožité veľmi pekne. Talianski lekári si pri tom nedali veľkú námahy a šitie dosť odflákli. Vôbec sa mi to nepáči. Šitie mám aj pod oboma kolenami. Nie sú to veľké rany, ale ľavé koleno mám poškodené o niečo viac. Mám na ňom mierne rozdrvené jabĺčko zo spodnej strany a poškodený aj zadný krížny úpon. Čo sa týka otrasu mozgu, tak stratu pamäti som nemal. Bol som len trochu otrasený. Pamätám si na celý priebeh havárie." Ľubovi sa osudný okamih nevynára v pamäti počas dňa a ani vo sne. "Nemám z neho žiadnu traumu." Olympiáda však bude na tej istej trati. Ak by ste sa dovtedy dali dokopy, nenaháňalo by vám toto koryto strach? "Na túto otázku už neviem odpovedať... Keď si sadnem po prvý raz na sane na štart v Turíne, nevyhnem sa zvláštnym pocitom. Určite sa nebudem tváriť, že som nemal žiaden problém. Všetko sa ukáže po prvých dvoch jazdách."

Súperi mu esemeskovali

Sane boli úplne zničené a v podstate sa s nich nedá nič použiť. "Dokonca i šiny sme pokrivili a to je náš najväčší problém. Šiny sa totiž môžu vyrábať rovnakou metódou a nikdy nemusia byť také rýchle. Ani stopercentná kópia nezaručuje rovnaký výsledok. Z toho som dosť nešťastný. Pokusíme sa ich dať dokopy, vyrovnať ich, ale či ich ešte niekedy použijeme, ťažko povedať." Ťažká nehoda nezostala bez odozvy ani u konkurencie. "Dostal som veľa esemesiek a pozdravov. Neviem, do akej miery do bolo úprimné, ale všetci mi držali palce. Myslím si však, že všetkých to bolelo. My, Slováci, vychádzame z ostatnými veľmi dobre. Máme s ostatnými pretekármi v podstate blízke vzťahy."

Turín na 80 percent

Od havárie ubehol necelý mesiac a nás zaujímalo, ako sa odvtedy dal Ľ. Mick zdravotne do poriadku. Vo februári totiž začínajú olympijské hry v Turíne. "Od piatku začínam s rehabilitáciou, takže sa už pomaličky dávam dokopy. Pravé koleno je úplne funkčné. Nemám s ním problém. Podobne, ako s ľavým ramenom. Ľavé koleno je však tuhé a nie veľmi ohybné. Čo sa týka kvadricepsu, tak som na ňom úplne stratil svalovú hmotu. S pravým ramenom je to podobné. Nie je na ňom žiadne svalstvo a ruku nedvihnem vyššie, ako do úrovne ramien... A to je problém, lebo pri štarte potrebujem maximálne silné ramená. Čo sa týka olympiády, tak jej dávam 80 percent. Ani nie viac, ani nie menej. Po rehabilitácii o dva-tri týždne budem vedieť viac." Dnes Ľ. Mick odchádza do rakúskeho Salzburgu, kde si jeho koleno prezrie tamojší špecialista. Veľa bude závisieť od jeho úsudku.

Má to zmysel sa takto dobíjať...

Paradoxom je, že Ľubo Mick chcel byť trochu viac so svojou priateľkou Mirkou, preto s ním bola aj v Turíne. Veľa spoločných chvíľ si však neužili. Ľubo sa vrátil letecky v sanitke, Mirka s výpravou. "Bol som veľmi rád, že bola so mnou, lebo som mal problém vôbec natiahnuť si ponožky a obliecť sa. Starala sa celý čas o mňa. Rodičia nehodu zobrali celkom normálne. Predsa len, sánkovaniu sa venujem 17 rokov, takže si už zvykli na pády. Hoci tesne po ňom ma ešte nikdy nevideli. Ak sme aj niekde mali pád, tak domov sme prišli o 1-2 týždne. Teraz ma videli hneď po ňom, takže trochu boli šokovaní. Mal som zopár návštev v nemocnici a celkom dobre to všetci zobrali. Samozrejme, od rodinných príslušníkov i kamarátov som dostal aj zopár návrhov, či sa na sánkovanie už nechcem vykašľať a či to má vôbec zmysel sa takto dobíjať. Povedal som, že minimálne túto sezónu by som chcel dokončiť a potom sa uvidí," dodal Ľ. Mick.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 499
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 398
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 970
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 353
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 859
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 770
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 276
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 274
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 999
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 774
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Aj tento vstup na Braniskovej ulici čaká oprava.

Stĺp uprostred cyklochodníka? V Košiciach žiaden problém

Vytvárajú prekážky pre chodcov i cyklistov.

Pri hustejšej premávke tu vznikajú aj kolízne situácie.
Podľa gynekológa Petra Hladkého je debata o interrupciách nešťastne načasovaná.

Košický advent v čase korony je bez trhov a programu

Predajkyňa langošov: Budeme sedieť doma a dlhy budú narastať.

Výzdoba bude, ale okrem nej takmer nič.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Božidara Turzonovová.
Monika Jankovská.
Veronika Machyniaková.
Stĺpček Osmelené

Prečo nechceme, aby muži nosili ženské róby

Harry Styles rozpútal debatu o mužoch v šatách.

Michaela Žureková

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop