motoristickým časopisom na svete, britským Autošportom (konalo sa v nedeľu štvrtého decembra v Londýne) zbilancovala rok aj Medzinárodná automobilová federácia. Jej koncil sa stretol deviateho decembra v Monte Carle a o deň neskôr, teda uplynulú sobotu, sa konalo slávnostné odovzdávanie cien víťazným pretekárom uplynulej sezóny Hádam si ani netreba pripomínať, že vo formule jeden obsadili prvé tri miesta Fernando Alonso, Kimi Räikkonen a Michael Schumacher a Pohár konštruktérov vyhral tím Renault. V majstrovstvách sveta značiek sa z obhajoby radovala posádka Sebastien Loeb a Daniel Elena (druhý a tretí skončili Petter Solberg a Marcus Gronholm). Za tím Citroen si prevzal cenu Guy Frequelin. Titul v navrátivšom sa šampionáte cestovných vozidiel vyhral Angličan Andy Priaulx s BMW za ktoré si cenu prevzal Mario Thiessen. Šampiónom FIA GT sa stal Švajčiar Gabriele Gardel a kategóriu FIA GT2 vyhrala nemecká dvojica Marc Lieb a Mike Rockenfeller. Víťazným tímom FIA GT sa stal tím Vitaphone Racing.
Okrem mien víťazov si však aspoň veľmi stručne pripomeňme aj výsledky Svetového motoristického koncilu, ktorý okrem kalendárov na rok 2006 potvrdil aj niektoré zmeny týkajúce sa priamo hlavných disciplín automobilového športu. Začnime kráľovskou formulou jeden, kde sa okrem systému kvalifikácie v novej sezóne zmenia pravidlá týkajúce sa štandardnej elektronickej kontroly (pravdepodobne jednotná pre všetkých, od jedného dodávateľa), predĺženie životnosti motorov, predĺženie životnosti prevodoviek, jednotný dodávateľ pneumatík (od roku 2008), obmedzenie možnosti tímom robiť aerodynamické úpravy šasi v priebehu sezóny, obmedzenie otáčok motora a ďalšie nateraz nešpecifikované zmeny, ktoré by mali byť jasne zadefinované 19.decembra toho roku. Dohodlo sa tiež, že pravidlá pre sezónu 2008 musia byť jasné najneskôr do prvého marca 2006 a oficiálne schválené budú na najbližšom zasadaní Svetovej rady motoritického športu 22. marca 2006. Mimochodom nové krídlo pomenované ako CDG sa skôr ako v roku 2007 na trati neobjaví a ak vôbec, tak najprv musí prejsť testovacím procesom. Oveľa pravdepodobnejší je návrat k hladkým pneumatikám slikom. Aj tu sa spomína rok 2007. Počkajme si teda ako bude vyzerať definitívna podoba zmien a ak sa nám podarí nájsť priestor, tak sa k nej vrátime aj my podrobnejšie.
Poďme však aj k ďalším automobilovým disciplínam. V súvislosti s Majstrovstvami sveta v rely Koncil určil dvojice podnikov, pre ktoré nesmie byť menený motor a šasi. Oboje musia tvoriť jeden celok, ktorý musí absolvovať obidva pomenované súťaže. Rovnako tak boli zadefinované dvojice podujatí na ktorých sa nesmie meniť prevodovka. V súvislosti s novým ročníkom si však pripomeňme, že do platnosti vstupuje pravidlo pre továrenské tímy, ktoré môžu za istých presne špecifikovaných podmienok (napr. obmedzené použitie homologizovaného materiálu, nenasadenia absolútnej jazdeckej špičky, a pod.) nasadiť do šampionátu druhý továrenský tím. To by malo pomôcť preklenúť odchod Peugeotu, Citroënu a Škody zo šampionátu. Aj v majstrovstvách sveta vozidiel GT sa chystá nová kategória, ktorí ponesie označenie FIA GT3 a bude prakticky európskym šampionátom. Bude otvorená neprofesionálnym posádkam jazdiacim na vozidlách GT. Súťažiť sa bude o tri tituly. O titul šampióna posádok, tímov a výrobcov. V prvej sezóne je na programe päť podujatí. V súvislosti so zvýšením bezpečnosti automobilového športu rozhodla tiež FIA, že od 1. januára 2008 bude povinné používanie bezpečnostného systému HANS (poznáme ho už z F1) pre všetkých pilotov aj spolujazdcov jazdiacich ktorýkoľvek podnik zastrešovaný FIA. V tomto prípade je rozhodnutie FIA absolútne na mieste a hoci zasa o niečo zvýši náklady na pretekanie, rozhodne to bude mať neodškriepiteľne pozitívny efekt v podobe ďalších zachránených životov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.