polovicu. Na rodnom okruhu v Dubaji (šejk Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum, ktorý sériu založil je tu totiž doma) pokračovala A1-ka šiestym závodom v ktorom sa čakalo prelomenie doterajšej hegemónie Francúzskeho tímu. Do útoku trúbilo hneď niekoľko tímov na čele so Švajčiarskom a Anglickom, no potrebné bolo rátať aj s českým, talianskym a írskym tímom. V doslova ideálnom počasí ukázali favoriti svoju skutočnú silu už v kvalifikácii, kde podobne ako v predchádzajúcich pretekoch v malajskom Sepangu si aj tu podelili prvé tri miesta na štarte Švajčiarsko (Neel Jani), Francúzsko (Nicolas Lapierre) a Írsko (Ralph Firman). Hneď za nimi však stála Brazília (Nelson Piquet jr.), Anglicko (Robbie Kerr), Nemecko (Adrian Sutil) a Česko (Tomáš Enge). "Zlepšili sme vyladenie vozidla. So svojim postavením som spokojný. Je to dobrá východisková pozícia," netajil sa pred štartom skúsený český pretekár, ktorý však vedel, že: "Predbiehanie v pretekoch bude náročné, pretože je tu vyjazdená iba jedna stopa a mimo nej je trať kvôli piesku veľmi klzká. To však môže viesť k chybám a k zmenám v poradí." A naozaj Tomáš odhadol situáciu veľmi presne. V úvodnom šprinte si väčšina pretekárov dávala pozor a poradie sa prakticky nemenilo. Rozhodnutie prišlo až v posledných troch kolách, keď práve favorizovaní Lapierre i Firman (jazdiaci dovtedy na druhom a treťom mieste za vedúcim Neelom Janim) vyrobili chyby a stratili svoje výborné postavenie. "V snahe zajazdiť najrýchlejšie kolo a pripraviť si pozíciu na predbiehanie (pozn.: druhého Firmana) som zvýšil výkon. Trať však bola veľmi šmykľavá od piesku a ja som sa pošmykol práve tri kolá pred koncom," vysvetľoval nespokojný Lapierre. Vďaka tomu sa prepadol až na siedme miesto a pomohol na pódium súperom z Talianska (Enrico Toccacelo) a Česka (Enge). Firman sa tiež prepadol z druhého na štvrté miesto.
Do hlavných pretekov, ktoré štartovali hodinu po skončení šprintu, sa štartovalo podľa poradia v cieli prvých pretekoch. Vedie si aj tentoraz udržal Jani, no za ním sa dostali do kontaktu najprv Toccacelo a Firman a o kúsok ďalej aj Kerr a Enge. No zatiaľ čo Toccacelo a Kerr pokračovali bez problémov ďalej, tak Enge mal poškodené riadenie a musel jazdiť opatrnejšie a Firman po problémoch s prevodovkou dokonca z pretekov odstúpil (v závere sa ešte po oprave vrátil na trať asi na šesť kôl, počas ktorých dokázal zajazdiť najrýchlejšie kolo pretekov). V šiestom kole havaroval Ananda Mikola jazdiaci za tím Indonézie a na trať vyšlo safety car. A pretože pravidlá vravia o minimálne jednej povinnej zastávke v depe na výmenu pneumatík, tak sa do depa vydala väčšina tímov. Na vedúcej pozícii sa tak prekvapivo objavilo najpomalšie vozidlo libanonského tímu (Basil Shaaban), zatiaľ čo Neel Jani sa prepadol až do druhej desiatky. Po Shaabanovej PIT STOP sa potom do vedenia dostal Angličan Robbie Kerr za ktorého sa už v desiatok kole prepracoval Francúz Lapierre. Ten potom rozumnou jazdou vytvoril tlak na Kerra, ktorého sedem kôl pred koncom aj predbehol a pripísal Francúzsku už deviate víťazstvo (z dvanástich štartov)! Darmo sa však Angličan po pretekoch vyhováral na pneumatiky. Lapierre bol jednoducho lepší. "K víťazstvu mi pomohla výborne načasovaná PIT STOP. Keď som sa vrátil na trať, tak som za Kerrom zaostával iba o niečo viac ako sekundu. Na Robbieho potom asi doľahol z možnosti prvého víťazstva a tak som využil jeho chybu pri brzdení a predbehol som ho. Jazdil som opatrne a čakal na správny čas. Keď som videl dym spod jeho prebrzdených pneumatík, tak som do toho išiel. Chvíľu sme išli bok po boku, no ja som nemal na mojej strane žiadny problém a dostal som sa do čela," takto videl rozhodujúci moment víkendu Francúz Nicolas Lapierre. Pre Angličana talk zostala iba druhý priečka a z prvého pódia za tretie miesto sa radoval juhoafrický tím z pretekárom Stephenom Simpsonom. Favorizované Švajčiarsko skončilo nakoniec tri kolá pred cieľom v depe. "Výsledok nezodpovedá našej sile. Mali sme dobrú stratégiu a čakali sme na druhý výjazd bezpečnostného vozidla. Potom sme však stratili cenný čas počas penalizácie a to už nestačilo na lepšie ako sedemnáste miesto," skonštatoval po pretekoch sklamaný Neel Jani. Podobne na tom bol v cieli druhých, hlavných pretekov aj Tomáš Enge, ktorý doplatil na kolíziu s Kanaďanom McIntoshom a po dlhej zastávke v depe skončil nakoniec na osemnástom mieste.
Výsledky podujatia v Dubaji - šprint (15 kôl) 1. Švajčiarsko (Jani) 26:56,613 (180,0 km/h), 2. Taliansko (Toccacelo), 3. Česko (Enge), 4. Írsko (Firman), 5. Kanada (McIntosh), 6. Indonézia (Mikola). 7. Francúzsko (Lapierre), 8. Portugalsko (Parente), 9. Anglicko (Kerr), 10. Malajzia (Yoong). Hlavné preteky (30 kôl): 1. Francúzsko (Lapierre) 56:17,068 (172,4 km/h), 2. Anglicko (Kerr), 3. JAR (Simpson), 4. Portugalsko (Parente), 5. Čína (Jiang), 6. Kanada (McIntosh), 7. Rakúsko (M. Lauda), 8. Mexiko (Duran), 9. Holandsko (Verstappen), 10. Austrália (Davison).
Priebežné poradie po šiestich podujatiach: 1. Francúzsko 106 bodov, 2. Švajčiarsko 75, 3. Brazília 60, 4. Anglicko 49, 5. Nový Zéland 42, 6. Portugalsko 39, 7. Írsko 37, 8. Holandsko 34, 9. Malajzia 33, 10. Kanada 31, 11. Austrália 27, 12. Česko 24, 13. Taliansko 29, 14. Mexiko 19, 15. JAR 14, 16. USA 13, 17. Nemecko 11, 18. Indonézia 10, 19. Japonsko a Čína po 6, 21. Rakúsko 5, 22. Pakistan 4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.