ktoré rozsievali hrôzu v Afganistane alebo Čečensku, ale aj spôsobom, akým ho vedenie múzea získalo.
Ide o jeden z najznámejších sovietskych bojových vrtuľníkov, Mi-24. Obrovský stroj s takzvanou maskáčovou kamuflážou však nepriviezli do Košíc z bývalého Sovietskeho zväzu, ale zo slovenského letiska Sliač. Mali ho tam v sklade zakonzervovaný colníci, ktorí Mi-24 dovezený z Kirgizstanu na generálku do Leteckých opravovní v Trenčíne zhabali a neskôr ho odoslali do Košíc.
"Na Slovensko ho previezli jedným z najväčších nákladných lietadiel na svete, Ruslanom," povedal nám vtedy riaditeľ STM Eugen Labanič. "Mašinu, zabavenú kvôli vysokému colnému dlhu sme získali v rámci prevodu správy majetku od Colného riaditeľstva v Trenčíne."
Vrtuľníky Mi-24 poháňajú dva hriadeľové turbomotory Isotov TV3-117 s výkonom po 1 420 kW. Stroje dosahujú rýchlosť až 322 km/h, riadia ich dvaja piloti a odvezú osem vojakov. Košický Mi-24 bol vyzbrojený štvorhlavňovým guľometom (12,7 mm) a raketovými blokmi. K zvyčajnej výzbroji Mi-24 patril aj 23 mm kanón GSh-23L umiestnený v čele vrtuľníka, štyri protitankové strely AT-6 Spiral a zásobníky rakiet s priemerom 57 mm. Rotor má priemer 16, 76, trup dĺžku 16,9 metra a maximálna vzletová hmotnosť vrtuľníka je úctyhodných 10 940 kilogramov. Bez výzbroje má o 2 440 kilogramov menej, bojový dolet 225 kilometrov.
Autor: sam
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.